ماجرای قطع سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی چیست؟

علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد در سال ۱۴۰۳ تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی سهمیه سوخت دریافت نخواهند کرد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره مجری بوده و تصمیم‌گیر نیست.

با این حال جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به ایسنا گفت: «از مهر ماه هیچ سهمیه سوختی برای تاکسی‌های اینترنتی تخصیص نیافته و این مساله موضوع جدیدی نیست.»

او افزود: «از سال ۱۳۹۸ با مصوبه وزارت کشور برای سوخت تاکسی‌های اینترنتی اعتبار درنظر گرفته شد، اما از مهرماه سال گذشته تاکنون هیچ بودجه‌ای در این راستا تخصیص پیدا نکرده است.»

تا پیش از قطع سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی، کارت سوخت خودروهای فعال در اسنپ، تپسی و سایر تاکسی‌های آنلاین بیشتر از سهمیه خودروهای شخصی شارژ می‌شد. سهمیه سوخت تاکسی اینترنتی بنزینی ۱۸۰ لیتر و سهمیه سوخت تاکسی اینترنتی دوگانه‌سوز ۳۰۰ لیتر در هر ماه تعیین شده بود.

تاکسی‌های اینترنتی ازاین‌پس تنها متکی به سهمیه سوخت شخصی خود خواهند بود. سهمیه سوخت خودروهای بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر و خودروهای دوگانه‌سوز ماهانه ۳۰ لیتر است. سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی کارت‌های سوخت نیز ماهانه ۱۰۰ لیتر است؛ بنابراین می‌توان گفت که خودروهای فعال در تاکسی‌های اینترنتی که اکثرا دوگانه‌سوز هستند، ماهانه ۱۳۰ لیتر سهمیه بنزین خواهند داشت. رانندگان فعال در تاکسی‌های آنلاین ناچار هستند برای مدیریت سوخت خود طی ماه، بخش قابل‌توجه سوخت خود را از طریق مخازن گاز طبیعی تأمین کنند.

link

مطالب مرتبط

سرآوا

سرآوا گزارش «نقشه راه هوش مصنوعی در سازمان‌ها» را منتشر کرد

شرکت سرآوا اعلام کرد در راستای ماموریت خود کوشش می‌کند تا با رصد کردن بازار شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌صورت کلی و بازارهای شرکت‌های پورتفولیوی خود
شرکت سرآوا اعلام کرد در راستای ماموریت خود کوشش می‌کند تا با رصد کردن بازار شرکت‌های…
خبرها

مدیرعامل تاپین: به یک اکوسیستم لجستیکی نیاز داریم

مدیرعامل تاپین در آیین رونمایی از کتاب نوآوری در صنعت لجستیک ایران: باید یک اکوسیستم لجستیکی در کشور ایجاد شود! کتاب نوآوری در صنعت لجستیک ایران با حمایت مجموعه
مدیرعامل تاپین در آیین رونمایی از کتاب نوآوری در صنعت لجستیک ایران: باید یک اکوسیستم لجستیکی…
دیوار

استفاده دیوار از هوش‌‌مصنوعی برای شناسایی کلاهبرداران

تیم فنی دیوار برای تشخیص و رصد فعالیت افراد کلاهبردار مدل هوش مصنوعی ویژه خود را توسعه داده است. به گزارش روابط عمومی دیوار، این شرکت برای افزایش امنیت معامله‌های
تیم فنی دیوار برای تشخیص و رصد فعالیت افراد کلاهبردار مدل هوش مصنوعی ویژه خود را…
کافه بازار

مدیرعامل کافه بازار: دسترسی‌ پ‍ذیر کردن برنامه‌‌های موبایلی را نه یک گزینه، بلکه یک وظیفه ببینیم

مدیرعامل کافه بازار از توسعه‌دهنده‌های ایرانی خواسته دسترسی‌پذیرکردن برنامه‌‌های خود را نه یک گزینه، بلکه وظیفه ببینند. شهاب خدابخش در شبکه اجتماعی لینکدین
مدیرعامل کافه بازار از توسعه‌دهنده‌های ایرانی خواسته دسترسی‌پذیرکردن برنامه‌‌های خود را نه یک گزینه، بلکه وظیفه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم