چرا سفارش‌مان دیر می‌رسد؟

به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا؛ همه ذوق و شوق سفارش دادن یک کالا به زمانی است که کالا به دست‌مان می‌رسد. لحظات نزدیک به تحویل کالا و دریافت آن هیجان زیادی دارد اما گاهی این هیجان با تاخیر کالا حسابی بهم می‌ریزد.

تاخیر در ارسال کالا یکی از مشکلاتی است که معمولا فروشگاه‌های اینترنتی درگیر آن هستند و بین این فروشگاه‌ها، دیجی‌کالا برای همین مساله با انتقاد مواجه می‌شود. معمولا هم کاربری در شبکه‌های اجتماعی از این که کالایش هنوز به دستش نرسیده یا دیرتر از زمانی که مشخص کرده بوده برایش ارسال شده، گله می‌کند و خیلی‌ها هم با او همراهی می‌کنند.

از بین رفتن هیجان تحویل گرفتن کالا و دیر رسیدن آن ناراحت‌کننده است اما گاهی اتفاقاتی در راه ارسال افتاده که ما از آن بی‌خبریم.

از میان تمام سفارش‌هایی که دیجی‌کالا دارد تنها ۶ تا ۷ درصد با تاخیر ارسال می‌شوند. اما دلیل این تاخیرها چیست؟

  • تاخیر فروشنده‌ها
  • حوادث غیرمترقبه
  • کمبود موجودی انبار
  • بالا رفتن فروش هنگام برگزاری کمپین‌ها و در مناسبت‌های خاص

وقتی فروشنده‌ دیر کرده است

دیجی‌کالا تیمی به نام دیجی‌اکسپرس دارد که لجستیک این بازار آنلاین یعنی ارسال را برعهده دارد. براساس آمار و ارقامی که این تیم دارد دلیل بخشی از دیر رسیدن کالاها، عملکرد فروشنده‌هاست.

تعداد زیادی از کالاهایی که کاربران از دیجی‌کالا سفارش می‌دهند اگر در انبار دیجی‌کالا نباشد، توسط فروشنده تامین می‌شود. در این مسیر ممکن است سفارشی دیرتر ارسال شود.

چرا این اتفاق می افتد؟ معمولا دلیل اصلی این است که فروشنده کالا را دیرتر از موعد مقرر به انبار می‌رساند و وقتی این اتفاق می‌افتد تمام فرایند ارسال دچار مشکل می‌شود.

غیر از این دلیل، در بحث لجستیک هم ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. بیشتر هم حوادث غیرمترقبه مثل وضعیت آب و هوایی و تصادف است که نمی شود جلوی آنها را گرفت.

جبران می‌کنیم

دیجی‌اکسپرس برای تاخیر فروشنده‌ها و مشکلات لجستیک راهکارهایی دارد. وقتی کالایی یک روز دیرتر از زمان مقرر به انبار می‌رسد در دیجی‌اکسپرس تلاش‌ می‌کنند که این تاخیر در رسیدن کالا، برای کاربر به چند ساعت برسد. در واقع با شبکه لجستیکی که دیجی‌اکسپرس دارد به شکلی برنامه‌ریزی می‌شود که تاخیر جبران شود. برای مشکلاتی مثل تصادف یا برف و باران هم سیستم را به شکلی تعریف می‌کنند که قابلیت جبران یک سری احتمال‌ها و خطاها را داشته باشد.

با همین راهکارها از آن ۶ تا ۷ درصد تاخیر در ارسال دیجی‌کالا که خواندید، ۲  درصد توسط دیجی‌اکسپرس جبران می‌شود و برای بقیه موارد راهکارهایی مثل تعیین زمان جدید تحویل و همراهی بیشتر با کاربر در نظر گرفته می‌شود تا کسی ناراضی و دست خالی از دیجی‌کالا برنگردد.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

اتومیشن، آینده مارکتینگ است

مدیر ارشد پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا: با ابزار اتومیشن، قدرت مارکترها در دنیای مارکتینگ چند برابر شده است. مدیر ارشد پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا باور دارد مارکترها باید به‌جز شرح وظایف معمول…
دیجی‌کالا

برگزاری بزرگترین رویداد آموزشی منابع انسانی ایران توسط دیجی‌کالا

دیجی‌کالا بزرگترین رویداد آموزشی منابع انسانی ایران را با عنوان «سرنوشت نیروی انسانی در سایه عصر دیجیتال» برگزار می‌کند. این رویداد آموزشی با همکاری دیجی‌نکست برگزار می‌شود و «تاثیر روندهای…
دیجی‌کالا

فروش گیفت کارت‌های بین‌المللی در دیجی‌کالا آغاز شد

فروش آنلاین گیفت‌کارت‌های بین‌المللی بازی و پلتفرم‌های نمایش فیلم، نرم افزارها، برنامه‌های کاربردی موبایل و دیگر گیفت کارت‌ها در دیجی‌کالا آغاز شد. به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا، کاربران این فروشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم