در واکنش به برخی انتقادها از خرید و فروش آنلاین طلا، مدیرعامل دیجیکالا با انتشار پستی در اکس بر شفافیت قیمتگذاری، حذف واسطههای غیررسمی و امکان تصمیمگیری لحظهای مشتریان برای معاملات تأکید کرد.
وی با اشاره به مخالفتهای پیشین با پلتفرمهای نوظهور در حوزههای دیگر مانند تاکسیهای اینترنتی و بازارگاههای خردهفروشی، گفت که فناوری همواره مسیر خود را پیش میبرد و مخالفان دیر یا زود به مصرفکنندگان اصلی آن تبدیل میشوند.
به گفته او، حالا نوبت بازار طلاست تا در فضای آنلاین تحول یابد؛ اما برخی همچنان نمیخواهند بپذیرند که فناوری عرصه تازهای را برای معاملات شفاف و امن فراهم کرده است. مدیرعامل دیجیکالا تأکید کرد که تجربه همیشه نشان داده آینده را نوآوری و تکنولوژی رقم میزند، نه مقاومت در برابر آن.
مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجیکالا در اکس نوشت:
خرید و فروش آنلاین طلا یعنی قیمتگذاری شفاف، حذف واسطههای غیررسمی، اهمیت دادن به ارادهی لحظهای مشتری در خرید و فروش و کاهش ریسک. پس جای تعجب نیست که عدهای از این تحول بترسند و با موجسازی تلاش کنند جلوی آن را بگیرند. جو رسانهای که علیه سکوهای آنلاین طلا و طلای دیجیتال میبینیم علیه سکوهای آنلاین آگهی ملک، بلیت هواپیما، تاکسیهای اینترنتی، بازارگاههای خردهفروشی، فروش دارو و … بارها برپا شده. اما تکنولوژی راه خودش را میرود. مخالفان دیروز آنها، الآن به مصرفکنندهی همان سرویس تبدیل شدهاند. حالا نوبت بازار طلاست و نمیخواهند قبول کنند که فناوری، مسیرهای جدید و شفافتری برای معاملات باز کرده است. تجربه همیشه نشان داده که آینده را تکنولوژی میسازد، نه مقاومت در برابر آن.
خدمات «اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید» (Buy Now, Pay Later) معمولاً برای خریدهای بزرگ مانند مبلمان استفاده میشوند. اما حالا یک شرکت ارائهدهنده این خدمات به حوزه فستفود هم وارد…
بلوبانک نتایج کمپین «1404 آرزو» خود را منتشر کرد که طی آن با قرعهکشی، به 1404 نفر وام پرداخت کرد. در این کمپین، مشتریان بلو میتوانستند با سپردهگذاری مبلغی برای…