دیجی‌کالا ارزان‌تر ارسال می‌کند یا فروشگاه‌های دیگر؟

هزینه ارسال یکی از دغدغه‌های کسانی است که خرید اینرنتی می‌کنند. در واقع به نظر بیشتر کاربران این هزینه بالاست و خریدشان را کم‌صرفه می‌کند.

معمولا فروشگاه‌های اینترنتی در مورد این مساله با یکدیگر مقایسه می‌شوند و برنده فروشگاهی است که در این مورد ارزان‌تر حساب کند. اما در مقایسه‌ای که مثلا دیجی‌کالا با دیگر فروشگاه‌های آنلاین می‌شود، بعضی نکات مورد توجه کاربران قرار نمی‌گیرد.

ساعت مشخص ارسال

در کنار هزینه موارد دیگر هم در ارسال مهم است. بعضی وقت‌ها می‌بینید که هزینه ارسال یک فروشگاه مثلا ۳۵ هزار تومان است و می‌گویید که از دیجی‌کالا ارزان‌تر است اما این نکته را در نظر بگیرید که هزینه ارسال در دیجی‌کالا با سرویس مناسب رسیدن کالا به دست کاربر همراه است.

تفاوت دیگر دیجی‌کالا با سایر فروشگاه‌های اینترنتی و پیج‌های اینستاگرامی این است که شما وقتی می‌خواهید کالایی را انتخاب کنید مطمئن نیستید که چقدر باید هزینه ارسال بپردازید. این رقم معمولا در پایان کار سفارش به شما اعلام می‌شود و ممکن است خرید کالا را برایتان بسیار گران کند. در دیجی‌کالا رقم ثابت ۴۹ هزار تومان برای ارسال تعیین شده و هنگام خرید می‌توانید همه چیز را به راحتی محاسبه کنید. کالاهای فوق‌سنگین مانند یخچال و ماشین لباسشویی هم در دیجی‌کالا با حداکثر ۱۴۴ هزار تومان برای شما ارسال می‌شوند اما این رقم در فروشگاه‌های آنلاین یا پیج‌های اینستاگرامی که لوازم خانگی می‌فروشند بسیار بالاست. در دیجی‌کالا سهم هزینه ارسال از رقمی که باید برای چنین کالاهایی بپردازید بسیار کم است.

نکته دیگر این است که ساعتی که کالا به شما می‌رسد کاملا مشخص است. مثلا ساعت ۲ تا ۳ بعد از ظهر. به این ترتیب شما می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و همان ساعت در آدرسی که ثبت کرده بودید باشید. در صورتی که سرویس‌های مشابه و فروشگاه‌های دیگر به شما اعلام می‌کنند بسته‌ای که خریده‌اید مثلا ۵ بعد ازظهر تا ۱۰ شب می‌رسد. شما نمی‌دانید دقیقا در چه زمانی کالا تحویل داده می‌شود و باید در این ۵ ساعت کار خود را متوقف کنید. برای ارسال کالا به شهرهای دیگر هم این بازه زمانی دقیق نیست. اگر مشخص شده باشد بین ۲ تا ۵ روز خریدتان را می‌گیرید نمی‌دانید دقیقا چه زمانی باید منتظرش باشید.

دیجی‌کالا هزینه‌ها را می‌پردازد

دیجی‌کالا در شهری مانند تهران، ۴ بازه زمانی برای تحویل کالا دارد و در شهرهای دیگر هم طبق آمار خودشان زودتر از سرویس‌های دیگر بسته‌ها را به کاربران‌شان می‌رسانند. از طرفی بسیاری از سرویس‌ها در شهرهای دیگر خدمات‌رسانی ندارند اما دیجی‌اکسپرس که حمل‌ونقل مرسولات دیجی‌کالا را برعهده دارد، در تمام کشور فعالیت می‌کند و نقطه‌ای نیست که نتوانند کالا را به آن برسانند.

نکته دیگه تضمین تحویل کالا به صورت سالم و بدون مشکل است. در صورتی که کالا در جریان ارسال آسیب ببیند به راحتی می‌توانید آن را به دیجی‌کالا برگردانید و کالای سالم بگیرید اما وقتی بقیه فروشگاه‌های اینترنتی با پست یا سایر سرویس‌ها خرید شما را می فرستند، تضمینی برای سالم ماندن آن نمی‌دهند.

تمام این امکانات هزینه‌هایی دارد که در دیجی‌اکسپرس محاسبه شده و آنچه شما می‌پردازید شامل همین هزینه‌هاست. هرچند که به گفته آنها هزینه ارسال در نهایت بیشتر از چیزی است که از کاربران می‌گیرند و دیجی‌کالا به دلیل اهمیت به رضایت کاربران بخش زیادی از این هزینه را خودش پرداخت می‌کند.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

اتومیشن، آینده مارکتینگ است

مدیر ارشد پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا: با ابزار اتومیشن، قدرت مارکترها در دنیای مارکتینگ چند برابر شده است. مدیر ارشد پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا باور دارد مارکترها باید به‌جز شرح وظایف معمول…
دیجی‌کالا

برگزاری بزرگترین رویداد آموزشی منابع انسانی ایران توسط دیجی‌کالا

دیجی‌کالا بزرگترین رویداد آموزشی منابع انسانی ایران را با عنوان «سرنوشت نیروی انسانی در سایه عصر دیجیتال» برگزار می‌کند. این رویداد آموزشی با همکاری دیجی‌نکست برگزار می‌شود و «تاثیر روندهای…
دیجی‌کالا

فروش گیفت کارت‌های بین‌المللی در دیجی‌کالا آغاز شد

فروش آنلاین گیفت‌کارت‌های بین‌المللی بازی و پلتفرم‌های نمایش فیلم، نرم افزارها، برنامه‌های کاربردی موبایل و دیگر گیفت کارت‌ها در دیجی‌کالا آغاز شد. به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا، کاربران این فروشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم