نخستین فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا در تهران افتتاح شد

غروبِ امروز بیست‌وهشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دیجی‌کالا اولین فروشگاه حضوری یا «فروشگاه تجربه محور» خود را افتتاح کرد. مدیران دیجی‌کالا در مراسم معرفی این فروشگاه که در «مجتمع تجاری رویال» واقع در سعادت‌آباد تهران است، اعلام کردند که می‌خواهند تجربه خرید آنلاین و آفلاین را به هم گره بزنند. در این فروشگاه فقط محصولات الکترونیکی در سه دسته‌ی تلفن‌همراه، لپ‌تاپ، کنسول‌های بازی و لوازم صوتی و برخی لوازم جانبی ارایه می‌گردد.

در نخستین فروشگاه تجربه محور دیجی‌کالا که حدود ۴۰۰ متر وسعت دارد، به غیر از استندهای طویلی که انواع برندها و مدل‌های تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ را در خود جا داده، سه اتاق مخصوص نیز وجود دارد که مشتریان می‌توانند از نزدیک محصولات مورد نظرشان را تجربه کنند. دیجی‌کالا این فضاهای تجربه را «زون‌های اختصاصی» می‌نامد و مختص مقایسه گوشی‌های موبایل، مدل‌های مختلف هدست و هدفون و تجربه کنسول‌های بازی تعبیه شده‌اند.

مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا در مراسم افتتاح اولین فروشگاه حضوری بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین ایران اعلام کرد که این فروشگاه براساس یک نیاز‌سنجی از کاربران راه‌اندازی شده است. او تصریح کرد: «در سال ۱۴۰۱ مطالعاتی اجتماعی درباره اینکه چرا مردم ایران همچنان سهم کمی در خرید آنلاین دارند، انجام دادیم. یکی از دلایل مهمی که در این افکارسنجی به آن دست یافتیم این بود که کاربران دوست دارند کالا را در زمان خرید لمس کرده و تجربه کنند، یعنی در واقع این موضوع به تجربه خرید کاربران کمک می‌کند.»

سعید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا هم در مراسم افتتاح این فروشگاه تجربه‌محور اعلام کرد مزیت‌های خرید فیزیکی از جمله لمس کالا و مشاهده آن از نزدیک باعث شد تا آنها از تقریبا سه سال پیش به فکر راه‌اندازی این فروشگاه حضوری باشند. به گفته او اضافه کردن خرید آفلاین به خدمات دیجی‌کالا شاید یک آزمون و خطا باشد، اما آنها حتم دارند بهترین تجربه کاربری برای خرید را برای کاربران‌شان خواهند ساخت. او افزود: «در بررسی‌هایی که با شرکت‌های تجارت ‌الکترونیکی در جهان انجام دادیم متوجه شدیم در فروشگاه‌های اینترنتی کارکرد فضاهای فیزیکی می‌تواند احتمال خرید را با امکان بررسی، خرید و انتخاب بیشتر کند.»

حمید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا نیز گفت: «ما نمی‌خواهیم خرده‌فروش صرف باشیم و به این خاطر وارد این فضا نشده‌ایم، بلکه برای تکمیل تجربه مشتری پیش و پس از خرید است.»

زون‌های مخصوص تجربه محصولات فروشگاه حضوری دیجی‌کالا
link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

اتومیشن، آینده مارکتینگ است

مدیر ارشد پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا: با ابزار اتومیشن، قدرت مارکترها در دنیای مارکتینگ چند برابر شده است. مدیر ارشد پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا باور دارد مارکترها باید به‌جز شرح وظایف معمول…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم