دیوار با معرفی «پیشنهاد هوشمند آگهی»، تجربه جدیدی در خرید و فروش آنلاین ایجاد کرده است. این قابلیت که در شهرهای بزرگ فعال شده، با استفاده از هوش مصنوعی، آگهیهای مرتبط با نیاز کاربران را به صورت خودکار نمایش میدهد و باعث کاهش ۲۰ درصدی زمان جستجوی کاربران میشود.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی کالا و خدمات مورد نظرتان را به راحتی در دیوار پیدا نکرده باشید. ممکن است حتی آگهیهایی مرتبط با نیازتان پیدا کنید اما از تازگیشان راضی نباشید یا نگران این باشید که با فیلتر کردنِ قیمت، آگهیهایی که قیمت کمی بالاتر دارند اما برای شما مناسب هستند را از دست بدهید.
دیوار با معرفی «پیشنهاد هوشمند آگهی» تلاش کرده که همه آنچه که کاربران نیاز دارند را یک جا در صفحه اول خود به آنها نشان دهد. تنها با مشاهده یا تماس با آگهیهای مورد نظر خود یا مشابهشان، بلافاصله فهرست صفحه اول شما بهروز میشود و میتوانید جدیدترین آگهیهای مورد نیازتان را یکجا مشاهده کنید؛ حتی اگر همزمان به دنبال خرید بیش از یک کالا یا خدمت باشید.
پیشرو بودن در مقیاس جهانی
پلتفرمهای مشهور محتوا مثل اینستاگرام، توییتر یا یوتیوب با توجه به پیشینه کاربر، محتوایی مشابه و نزدیک به پستها یا ویدیوهای مشاهدهشده توسط کاربر را به او پیشنهاد میدهند.
این ویژگی در پلتفرمهای محتوایی سابقه بیشتری دارد اما در پلتفرمهای آگهی آنلاین مسئله جدیدی به شمار میرود.
وبسایت فروش کالاهای دسته دوم eBay هم مانند دیوار به تازگی رویکرد مشابهی را دنبال کرده است. آنها با استفاده از هوش مصنوعی نتایج جستجو را شخصیسازی کرده و تجربهای پویا و مطابق با نیاز کاربر ایجاد کردهاند، به شکلی که خریداران به راحتی محصولات مرتبط با نیازشان را پیدا کنند.
هدف: تجربه بهتر کاربران دیوار
تا پیش از این اگر کاربری به دنبال خرید کالا یا دریافت خدمات بود ممکن است مدتها درگیر جستجو در میان میلیونها آگهی دیوار میشد تا مثلا به خودرویی با مدل، رنگ، قیمت و… مورد نظرش برسد. اکنون ویژگی پیشنهاد هوشمند آگهی دیوار به کمک کاربران آمده و آگهیهایی مشابه با نیاز کاربر را به صورت خودکار در صفحه اول به او نمایش میدهد.
این ویژگی جدید دیوار، دو هدف را دنبال میکند:
دسترسی سریعتر: دیگر نیازی به جستوجوهای طولانی و پیچیده نیست؛ آگهیهای تازه و مرتبط به صورت خودکار به شما نمایش داده میشوند.
بهروزرسانی بیدرنگ: با هر تعامل شما، لیست آگهیهای پیشنهادی بهروز شده و جدیدترین موارد را به شما نمایش میدهد.
با بهبودهای انجامشده، کاربران میتوانند با صرف زمان کمتر و به شکل موثرتری به آگهیهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این تغییرات نه تنها تجربه کاربری را بهبود بخشیده، بلکه باعث افزایش رضایت و سهولت استفاده از دیوار شده است.
تحلیل دادههای دیوار نشان میدهد با پیادهسازی این ویژگی، میانگین زمان رسیدن کاربران به آگهی مورد نظرشان ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و تعداد کاربرانی که موفق به معامله در دیوار میشوند ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
نگاهی به آینده؛ فراگیری سیستم پیشنهاد هوشمند آگهی
در دیوار هم، اکنون سیستم پیشنهاد آگهی در شهرهای بزرگ ایران فعال شده است و کاربران در صفحه اول خود آگهیهای مرتبط با نیازشان را مشاهده میکنند. با توجه به مزایایی که این سیستم برای کاربران به ارمغان آورده است، دیوار قصد دارد تا در آینده آن را در شهرهای دیگر و نیز در جایگاههای دیگری جز صفحه اول هم آزمایش کند.
همچنین برای کاربرانی که علاقه ندارند از این ویژگی استفاده کنند، در آخرین نسخه اندروید برنامه دیوار امکانی فراهم شده تا کاربران بتوانند پیشنهادات آگهی را غیر فعال کنند. این امکان به زودی در وب و iOS هم در دسترس قرار خواهد گرفت.
مطالب مرتبط