استقبال خیره‌کننده از اپلیکیشن ادیتس اینستاگرام؛ ۷ میلیون دانلود در هفته اول

اپلیکیشن جدید متا برای ساخت و ویرایش ویدیو به نام Instagram Edits، در زمان عرضه اولیه، عملکردی قدرتمندتر از رقیب اصلی‌اش یعنی CapCut متعلق به بایت‌دنس، از خود نشان داد.

این اپلیکیشن جدید که به کاربران در ساخت ویدیو برای ریلز، استوری و سایر پست‌های اینستاگرام کمک می‌کند، در دو روز اول عرضه خود برای سیستم‌عامل iOS حدود ۷۰۲۹۰۰ بار دانلود شد.

بر اساس داده‌های شرکت Appfigures، این رقم حدود ۳۷ برابر بیشتر از تعداد دانلودهای CapCut در دو روز اول عرضه بر روی iOS بود. تا روز پنجشنبه، تعداد دانلودهای Edits به ۱.۲ میلیون در iOS و ۵.۹ میلیون در اندروید رسید که در مجموع ۷.۱ میلیون دانلود را ثبت کرد. در مقایسه، CapCut در سه روز اول عرضه جهانی خود تنها ۸۳.۵ هزار بار بر روی iOS و اندروید دانلود شده بود. حتی با در نظر گرفتن محدودیت اولیه بازارهای CapCut، Edits بسیار جلوتر است. در آمریکا، Edits در سه روز اول عرضه ۳۸۱ هزار بار دانلود شد که ۱۱۲ برابر بیشتر از ۳.۴ هزار دانلود CapCut در آمریکا بود.

سرعت بالای پذیرش Edits منجر به دستیابی این اپلیکیشن به رتبه‌های بالا در زمان عرضه اولیه شد. این موضوع می‌تواند به افزایش بیشتر دانلودها و تشدید رقابت کمک کند. Appfigures دریافت که ادیتس در روز اول عرضه (۲۲ آوریل)، به رتبه ۱ در جداول برترین اپلیکیشن‌های کلی و برترین اپلیکیشن‌ها (به جز بازی) در اپ استور آیفون آمریکا رسید. این سرعت بالای دانلود نشان‌دهنده قدرت تاثیر شبکه‌ای متا در زمان عرضه اپلیکیشن‌های جدید است که از اکوسیستم گسترده شبکه اجتماعی آن بهره می‌برند.

با این حال، Edits هنوز راه درازی در پیش دارد تا به پای پایگاه کاربری کلی CapCut برسد. این اپلیکیشن متعلق به بایت‌دنس که در آوریل ۲۰۲۰ عرضه شد و در میان تولیدکنندگان محتوای تیک‌تاک محبوبیت دارد، تاکنون ۱.۲۲ میلیارد بار در سراسر جهان (به جز چین) بر روی iOS و اندروید دانلود شده است. واکنش تولیدکنندگان محتوا به Edits تا کنون متفاوت بوده است. بسیاری سهولت استفاده، تحلیل‌های داخلی، عدم وجود تبلیغات، پشتیبانی از ویدیوی 4K و خروجی بدون واترمارک را ستایش کرده‌اند. در مقابل، منتقدان به کمبود برخی قابلیت‌ها در Edits در مقایسه با CapCut، مانند قالب‌ها و جلوه‌های انتقالی متنوع، اشاره کرده‌اند.

با گذشت زمان، Edits می‌تواند قابلیت‌های خود را بهبود بخشیده و به CapCut نزدیک شود. همچنین این امکان وجود دارد که متا در آینده برای کسب درآمد از این اپلیکیشن، نسخه پولی یا تبلیغات را به آن اضافه کند.

 

منبع خبر: تک‌کرانچ

link

مطالب مرتبط

خبرها

رسوب حق بیمه در اینشورتک‌ها؛ معضل یا اهرم توسعه؟ جدال بیمه مرکزی و استارتاپ‌ها

در حالی که بیمه مرکزی نسبت به «رسوب حق بیمه» در اینشورتک‌ها هشدار داده و خواستار اصلاح روابط با این استارتاپ‌ها شده است، فعالان حوزه بیمه آنلاین معتقدند این انباشت…
خبرها

انجمن تجارت الکترونیک تهران: اتهام رانت به دارورسانی آنلاین، دفاع از انحصار است

در پی نامه اخیر انجمن داروسازان ایران به ریاست جمهوری مبنی بر «اشاعه رانت و فساد» توسط پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو، کمیسیون سلامت دیجیتال انجمن تجارت الکترونیک تهران با بیانیه‌ای…
خبرها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های آنلاین را ممنوع اعلام کرد

سازمان غذا و دارو با صدور ابلاغیه‌ای فوری به تمامی داروخانه‌های کشور، هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم با سکوهای اینترنتی و کسب‌وکارهای مجازی حمل‌ونقل کالا در خصوص نسخه پیچی، تهیه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم