اوپن‌ای‌آی، استارتاپ Windsurf را به ارزش ۳ میلیارد دلار خریداری می‌کند

شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI) با قراردادی به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار، استارتاپ Windsurf، ابزار کدنویسی با کمک هوش مصنوعی که پیش‌تر با نام Codeium شناخته می‌شد، را خریداری خواهد کرد. این معامله بزرگترین خرید اوپن‌ای‌آی تا به امروز محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش افرادی مطلع از جزییات این قرارداد که خواستند نامشان فاش نشود، این معامله هنوز نهایی نشده است. اوپن‌ای‌آی و Windsurf از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

این خرید می‌تواند به اوپن‌ای‌آی در رقابت با شرکت‌های دیگر در بازار ابزارهای کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کند. این سیستم‌ها قادرند وظایفی مانند نوشتن کد بر اساس دستورات زبان طبیعی را انجام دهند. پیش از این نیز بلومبرگ نیوز گزارش داده بود که دو شرکت در حال مذاکره برای انجام یک معامله هستند.

شرکت Windsurf که نام رسمی آن Exafunction Inc است، اخیرا با سرمایه‌گذارانی از جمله Kleiner Perkins و General Catalyst در حال مذاکره برای جذب سرمایه با ارزش‌گذاری ۳ میلیارد دلاری بود. این شرکت سال گذشته در معامله‌ای به رهبری General Catalyst مبلغ ۱/۲۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود.

رقیب اوپن‌ای‌آی، شرکت Anthropic و همچنین گیت‌هاب (Github) که متعلق به مایکروسافت است، هر دو ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه‌نویسان ارایه می‌دهند. سرمایه‌گذاران همچنین مبالغ قابل توجهی را در موج جدیدی از استارتاپ‌های ارایه دهنده ابزارهای مشابه، از جمله Anysphere، شرکت سازنده Cursor، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

اوپن‌ای‌آی اخیرا یک دور تامین مالی ۴۰ میلیارد دلاری به رهبری SoftBank Group Corp را نهایی کرد که ارزش این شرکت را به ۳۰۰ میلیارد دلار رساند. روز دوشنبه، اوپن‌ای‌آی اعلام کرد پس از مواجهه با واکنش‌های عمومی، از برنامه‌های خود برای بازسازی به عنوان یک کسب‌وکار انتفاعی متعارف‌تر عقب‌نشینی کرده است.

 

منبع: بلومبرگ

link

مطالب مرتبط

تبدیلرمزارزها و فین‌تک

مصاحبه با سپیده پناه، مدیر ارشد بازاریابی صرافی ارز دیجیتال تبدیل؛ نگاهی نو به بازاریابی ارجاعی در فینتک ایران

در فضای رقابتی و پرچالش فینتک و ارزهای دیجیتال، صرافی «تبدیل» با کمپینی نوآورانه به نام «سود دو نفره» توانسته است مفهوم بازاریابی ارجاعی (Referral Marketing) را به سطح جدیدی…
خبرها

رسوب حق بیمه در اینشورتک‌ها؛ معضل یا اهرم توسعه؟ جدال بیمه مرکزی و استارتاپ‌ها

در حالی که بیمه مرکزی نسبت به «رسوب حق بیمه» در اینشورتک‌ها هشدار داده و خواستار اصلاح روابط با این استارتاپ‌ها شده است، فعالان حوزه بیمه آنلاین معتقدند این انباشت…
خبرها

انجمن تجارت الکترونیک تهران: اتهام رانت به دارورسانی آنلاین، دفاع از انحصار است

در پی نامه اخیر انجمن داروسازان ایران به ریاست جمهوری مبنی بر «اشاعه رانت و فساد» توسط پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو، کمیسیون سلامت دیجیتال انجمن تجارت الکترونیک تهران با بیانیه‌ای…
خبرها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های آنلاین را ممنوع اعلام کرد

سازمان غذا و دارو با صدور ابلاغیه‌ای فوری به تمامی داروخانه‌های کشور، هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم با سکوهای اینترنتی و کسب‌وکارهای مجازی حمل‌ونقل کالا در خصوص نسخه پیچی، تهیه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم