شرکت «یوریکا» برای فروش محصولات ایرانی در تیک‌تاک تاسیس شد

چن که‌فنگ مدیرعامل شرکت Anext (یکی از شرکت‌های همکار تیک‌تاک در چین) از راه‌اندازی یک دفتر تخصصی در گروه Anext برای ایران به نام «یوریکا» خبر داد و گفت که این بخش، مسوول کار با ایران است.

 

مدیران شرکت Anext به عنوان شریک تجاری و خدمات‌دهنده کسب‌وکار به شبکه‌های اجتماعی دوئین و تیک‌تاک در چین، که در قالب هیاتی سه نفره به کشورمان آمده‌اند، در اتاق بازرگانی تهران حضور یافتند تا در گفت‌وگو با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، امکان‌پذیری تبلیغ، برندسازی و فروش محصولات ایرانی از طریق پلتفرم‌های دیجیتال را مورد بررسی قرار دهند. به این ترتیب با حضور این هیات چینی، همایشی تجاری برای آشنایی با استراتژی ورود به بازار چین از طریق پلتفرم‌های دیجیتال برگزار شد. این همایش که با اقبال شرکت‌های ایرانی مواجه شده بود، پس از مراسم افتتاحیه، در قالب گفت‌وگوهای رو در رو و مستقیم فعالان اقتصادی دو کشور ادامه یافت.

 

در ابتدای این همایش، معاون بین‌الملل اتاق تهران طی سخنانی، با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری ایران و چین گفت: این دو کشور به عنوان دو بازیگر مهم در عرصه بین الملل، این ظرفیت را دارند که از طریق همکاری‌های بیشتر، فضای مراودات کسب‌وکارها را نه‌تنها در کشورهای خود که در سایر کشورها نیز گسترده‌تر کنند.

 

در ادامه این جلسه، «چن که‌فنگ» مدیرعامل شرکت Anext سخنان خود را با اشاره به فرهنگ غنی ایران آغاز کرد و گفت که هدف از عزیمت‌شان به ایران آن است که محصولات باکیفیت ایرانی را به بازار چین معرفی کنند.

 

او با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت چین (حدود ۷۰۰ میلیون نفر) از طریق اینترنت خرید می‌کنند، ادامه داد: روند تجارت الکترونیک در چین از ماهیت سنتی به تجارت الکترونیک بر مبنای علایق تغییر شکل داده است. در رویکرد جدید، محصول به دست مصرف‌کننده‌ای که به آن علاقمند است می‌رسد. به بیان دیگر، علاقمندی‌ها شناسایی شده و محصول به افراد علاقمند معرفی می‌شود.

 

به گفته این فعال حوزه بازاریابی دیجیتال، فعالیت شرکت متبوع او با وجود تیک‌تاک به عنوان یک شبکه اجتماعی پرکاربر در چین و دیگر کشورهای دنیا، بسیار گسترده‌تر و هدفمندتر شده است.

 

چن با اشاره به اینکه شرکت Anext به طور تخصصی روی تجارت الکترونیک بر مبنای علایق متمرکز شده است، افزود: در این زمینه به تجربیاتی دست یافته‌ایم که می‌توانیم با همتایان خود در ایران به اشتراک بگذاریم.

 

او در ادامه از راه‌اندازی یک دفتر تخصصی در گروه Anext برای ایران به نام «یوریکا» خبر داد و گفت که این بخش مسئول کار با ایران است.

 

چن سپس با اشاره به تحولات روزافزون حوزه فناوری گفت: در دنیای رقابتی و پرسرعت امروز، چه مایل باشیم و چه نباشیم باید بدویم. من بسیار امیدوارم که نشست امروز و این همنشینی به یک همکاری برد- برد بین بخش خصوصی ایران و چین بینجامد.

 

در ادامه این جلسه، یکی از مدیران شرکت Anext به صورت موردی، نحوه فعالیت این شرکت در بخش بازاریابی پوشاک را تشریح کرد و برای فعالان اقتصادی نحوه کار در شبکه‌های اجتماعی چین را توضیح داد. مدیر اجرایی Anext در پاسخ به سوالی درباره مسئولیت تولید محتوا برای مارکتینگ گفت: تولید محتوا را هم می‌توان به شرکت Anext سپرد و هم می‌توان از محتوای خود تولید‌کننده استفاده کرد به شرط آن که توسط کارشناسان Anext تایید شود.

 

در ادامه پس از اختصاص دقایقی به پرسش و پاسخ میان شرکت‌های ایرانی و مدیران این شرکت چینی، گفت‌وگوهای دوجانبه برای حصول تفاهم و توافق برای همکاری بیشتر برگزار شد.

 

منبع خبر: مهر

link

مطالب مرتبط

خبرها

دومین رویداد نکست‌ شیفت برگزار شد

این رویداد آموزشی توسط دیجی‌نکست و با همراهی دیجی‌کالا به منظور بررسی رابطه تکنولوژی و منابع انسانی برگزار شد و در آن موضوعاتی همچون تاثیر روندهای کلیدی مانند اتوماسیون، هوش…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ دیدگاه. Leave new

  • باز این چینی ها یه نقشه واسه ما کشیدن. ما به جز ماده خام و محصولات صنایع دستی چیزی واسه صادر کردن نداریم. ماده خام که تکلیفش معلومه و الان داریم صادر می کنیم بهشون و مشکلی نداره ولی محصولات صنایع دستی که قراره از این پلتفرم دیجیتال به چین صادر کنیم باعث می شه تولید کننده های خرد چینی ها یاد بگیرن و چند سال بعد به خودمون و بقیه کشورها صادر کنن و بازار ایران را نابود کنن. همین بلا را سر اغلب کشورها در آوردن و تولید را در اون کشورها نابود کردن حتی در کشورهای غربی. این جور مرداودات با چینی ها اصلا خوب نیست و زمانی به حقه بازی چینی ها پی می بریم که دیگه دیر شده!

    پاسخ
  • وای چه تحلیل عالی و خوبی اقای سیاوش ارائه دادن.
    بریم تو پستو بشینیم تا کسی از ما چیزی یاد نگیره!!!
    تو نانوفناوری و بایو فناوری جز ده کشور اولیم
    تو هوافضا همینطور
    تو داروی ضد سرطان …
    تو مباحث نظامی که نگو….
    فقط در حد کشاورزی اطلاع داشتید انگار. متاسفانه اطلاعات کم باعث تحلیل غلط میشه..
    دنیا فضای رقابت هست و مدام باید نواوری کنی و محصول جدید بدی. این قاعده کسب و کاره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم