دو شغل کلیدی با درآمد بیش از ۲۰۰ هزار دلار متعلق به استارتاپ‌های هوش مصنوعی هستند

در سال ۲۰۲۵، بازار مشاغل در استارتاپ‌های هوش مصنوعی آمریکا بسیار داغ است و دو شغل خاص با تقاضای بالا و درآمد چشمگیر بیش از ۲۰۰ هزار دلار در سال، در این حوزه برجسته شده‌اند.

تحلیل‌های شرکت Jobright براساس بیش از ۸۰ هزار فرصت شغلی در استارتاپ‌های خصوصی هوش مصنوعی در آمریکا نشان‌دهنده این روند است. این یافته‌ها تصویری روشن از نیازهای فعلی و آینده نزدیک بازار کار در یکی از پیشروترین بخش‌های فناوری ارایه می‌دهند.

طبق گزارش «جاب‌رایت»، جای تعجب نیست که شغل «مهندس یادگیری ماشین» (Machine Learning Engineer) با ۲۰۷۱ فرصت شغلی، پرتقاضاترین نقش در استارتاپ‌های هوش مصنوعی است. اما یافته غافلگیرکننده این است که شغل «متخصص فروش سازمانی» (Enterprise Sales) با ۱۹۸۸ فرصت شغلی در رتبه دوم قرار دارد. این موضوع نشان‌دهنده افزایش تقاضای شرکت‌های بزرگ برای راهکارهای جدید هوش مصنوعی و آمادگی این محصولات برای عرضه به بازار شرکتی است.

رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استارتاپ‌های هوش مصنوعی، «مسابقه تسلیحاتی» در حوزه هوش مصنوعی و شکاف مهارتی فنی، همگی به افزایش تقاضای جهانی برای استعدادهای برتر در این دو حوزه منجر شده‌اند. استارتاپ‌ها به شدت در حال استخدام هستند تا بتوانند مدل‌ها و به‌روزرسانی‌های پیشگامانه خود را به سرعت ارایه دهند.

اما این مشاغل چقدر درآمد دارند؟ در شرکت‌های پیشرو مانند OpenAI، حقوق‌ها بسیار بالا هستند. برای نقش مهندس یادگیری ماشین در OpenAI، حقوق‌ها از ۲۴۰ هزار دلار آغاز شده و برای سطوح ارشدتر تا ۱.۳۴ میلیون دلار نیز در سال می‌رسد. متخصصان فروش سازمانی در OpenAI نیز تا ۲۹۰ هزار دلار (با مجموع پاداش‌ها) دریافت می‌کنند. به طور متوسط، حقوق یک مهندس یادگیری ماشین ارشد (که معمولاً بیش از ۵-۷ سال سابقه کار دارد) بین ۱۷۲ هزار تا ۲۰۹ هزار دلار در سال و برای متخصص فروش سازمانی بین ۲۲۳ هزار تا ۲۸۰ هزار دلار در سال است که این ارقام نشان‌دهنده پتانسیل درآمد بالای ۲۰۰ هزار دلار در این دو شغل کلیدی در سال ۲۰۲۵ است.

جالب اینجاست که نقش مهندس یادگیری ماشین که اکنون پرتقاضاترین است، تنها ۵ تا ۷ سال پیش به ندرت در بخش فناوری وجود داشت و با انفجار هوش مصنوعی مولد در سال ۲۰۲۳ به نقشی بسیار مهم در شرکت‌های هوش مصنوعی و فناوری تبدیل شده است. این گزارش تاکید می‌کند که با رشد فزاینده هوش مصنوعی، نقش‌هایی مانند مهندس یادگیری ماشین و متخصص فروش سازمانی اهمیت و ارزش بالایی در بازار کار فناوری پیدا کرده‌اند و فرصت‌های شغلی پردرآمدی را ارایه می‌دهند.

 

منبع: Forbes

link

مطالب مرتبط

تبدیلرمزارزها و فین‌تک

مصاحبه با سپیده پناه، مدیر ارشد بازاریابی صرافی ارز دیجیتال تبدیل؛ نگاهی نو به بازاریابی ارجاعی در فینتک ایران

در فضای رقابتی و پرچالش فینتک و ارزهای دیجیتال، صرافی «تبدیل» با کمپینی نوآورانه به نام «سود دو نفره» توانسته است مفهوم بازاریابی ارجاعی (Referral Marketing) را به سطح جدیدی…
خبرها

رسوب حق بیمه در اینشورتک‌ها؛ معضل یا اهرم توسعه؟ جدال بیمه مرکزی و استارتاپ‌ها

در حالی که بیمه مرکزی نسبت به «رسوب حق بیمه» در اینشورتک‌ها هشدار داده و خواستار اصلاح روابط با این استارتاپ‌ها شده است، فعالان حوزه بیمه آنلاین معتقدند این انباشت…
خبرها

انجمن تجارت الکترونیک تهران: اتهام رانت به دارورسانی آنلاین، دفاع از انحصار است

در پی نامه اخیر انجمن داروسازان ایران به ریاست جمهوری مبنی بر «اشاعه رانت و فساد» توسط پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو، کمیسیون سلامت دیجیتال انجمن تجارت الکترونیک تهران با بیانیه‌ای…
خبرها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های آنلاین را ممنوع اعلام کرد

سازمان غذا و دارو با صدور ابلاغیه‌ای فوری به تمامی داروخانه‌های کشور، هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم با سکوهای اینترنتی و کسب‌وکارهای مجازی حمل‌ونقل کالا در خصوص نسخه پیچی، تهیه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم