شرکت سرمایهگذاری خطرپذیر اسمارتآپ ونچرز در شرکت «پاساژ» سرمایهگذاری کرده است.
پاساژ یک مارکتپلیس رایگان و بدون کارمزد برای عرضه و تقاضا میان فروشنده و خریدار است. در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار فروشگاه با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار محصول در دستهبندیهای مختلف در پاساژ فعالیت میکنند. فروشندگان این پلتفرم مغازهداران یا فروشندگان فعال اینستاگرام و تلگرام هستند.
مدل درآمدی پاساژ بر حسب کمیسیون نیست، بلکه بر حسب تبلیغات است و اگر فروشندهای بخواهد فروش بیشتری در پاساژ داشته باشد میتواند در آن تبلیغ کند. پاساژ مزایای خود را نبود پروسهها و قوانین سخت برای قیمتگذاری محصولات و کوتاه بودن دورههای تسویه با فروشندگان اعلام میکند. همچنین خدمات لجستیک را خود فروشندگان انجام میدهند که به اعتقاد این شرکت باعث کاهش هزینههای تمام شده برای خریدار میشود.
پاساژ از سال ۹۴ کار خود را آغاز کرده و راند دوم سرمایه خود را از شرکت موناکو دریافت کرده و اکنون در راند سوم اسمارتآپ در جمع سهامداران آن است.