نیم‌نگاهی به مزایای فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی؛ یک راننده اسنپ چقدر درآمد دارد؟

این روزها که شرایط اقتصادی و شیوع کرونا تقریبا تمام کسب‌و‌کارها را تحت تاثیر خود قرار داده، بسیاری از مردم به فکر راه‌های جدیدی برای کسب درآمد هستند. کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی به صورت تمام وقت و یا پاره‌وقت یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به افزایش درآمد کمک کند. بر اساس اطلاعات به دست آمده یک راننده تمام وقت در اسنپ می‌تواند تا ماهی ۸ میلیون تومان در تهران از فعالیت در این تاکسی اینترنتی کسب درآمد کند؛ رقمی که بالاتر از رقم پایه حقوق مصوب سال ۹۹ است. در ادامه به مزایای کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی بیشتر می‌پردازیم.

 

بیش از یک میلیون تومان پاداش

با توجه به افزایش نیاز مردم به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی به خصوص در این روزها، تاکسی‌های اینترنتی برای جذب رانندگان جدید پاداش‌های ویژه‌ای را اختصاص داده‌اند. به طور مثال شرکت اسنپ برای پیوستن کاربران راننده جدید بر حسب شهرهای مختلف تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان پاداش در نظر گرفته است. با مراجعه به کانال تلگرام هر شهر اسنپ می‌توانید در مورد مبلغ پاداش و شرایط آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

افزایش درآمد با سیستم قیمت‌گذاری بهینه

همزمان با موج گرانی بسیاری از کسب‌و‌کارها مجبور شدند در هزینه‌ی کالاها یا خدمات خود تجدید نظر کنند. حمل‌و‌نقل هم به واسطه افزایش غافلگیرکننده قیمت خودرو، لوازم یدکی و قطعات آن از افزایش قیمت‌ها تاثیر پذیرفت. به گفته فرید شهابی، مدیر بخش تجاری اسنپ، این سامانه امروز بیش از ۷۰۰هزار راننده فعال دارد و طبق آمار درآمد رانندگان اسنپ در ماه‌های اخیر حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است. این افزایش درآمد بدون احتساب پاداش‌هایی است که به طور مستمر برای رانندگان در نظر گرفته می‌شود. شهابی این افزایش درآمد را متاثر از سیاست‌های قیمت‌گذاری بهینه این شرکت می‌داند. در حقیقت تاکسی‌های اینترنتی بر اساس سیستم محاسبه قیمت خود تلاش می‌کنند تا درخواست‌های بیشتری را به سفر تبدیل کنند. در این میان طبیعی است که اگر هزینه سفر پایین باشد راننده‌ای درخواست را قبول نمی‌کند و اگر هزینه هم بسیار بالا باشد مسافر درخواست خود را لغو می‌کند. بنابراین سیستم قیمت‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که رضایت هر دو طرف کسب شود. با بهینه‌سازی قیمت‌ها در اسنپ درخواست‌های بیشتری از سوی رانندگان پذیرفته می‌شود؛ زیرا با منصفانه بودن قیمت‌ها دیگر راننده درگیر گزینش سفرها بر حسب قیمت نمی‌شود و می‌تواند در زمان کمتری درخواست را پذیرفته و سفر را آغاز کند. از سوی دیگر درخواست‌های مسافران هم با سرعت بیشتری پذیرفته می‌شود.

 

مزایای باشگاه رانندگان

باشگاه رانندگان به منظور پاسخگویی به نیازهای مختلف رانندگان ایجاد شده است؛ این نیازها می‌تواند مربوط به خودرو باشد و یا نیازهای خود فرد مانند دسترسی به خدمات درمانی و رفاه را شامل شود. باشگاه رانندگان اسنپ با اختصاص طرح‌های تخفیفی و تشویقی متنوع در جهت رفاه بیشتر کاربران راننده تلاش می‌کند. رانندگان اسنپ تاکنون از طرح‌های مختلفی مانند تخفیف خرید باتری خودرو، خدمات پزشکی، بسته‌های سلامت و اقلام بهداشتی، کمک هزینه سوخت، وام کمک معیشتی برای کرونا، تخفیف لوازم یدکی و غیره بهره‌مند شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های ویژه کاربران راننده می‌توانید به بلاگ باشگاه رانندگان اسنپ سری بزنید. همچنین در بلاگ باشگاه رانندگان اسنپ تمام آموزش‌های لازم برای رانندگان جدید در زمینه نحوه استفاده از اپلیکیشن، قوانین و مقررات و نکات ضروری برای انجام سفر ذکر شده است.

 

تخصیص سهمیه بنزین

کلیه کاربران تاکسی‌های اینترنتی به واسطه فعالیت خود در زمینه حمل‌و‌نقل عمومی سهمیه بنزین دریافت می‌کنند. میزان این سهمیه در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۷۵ است و تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده است. همچنین خودروهای دوگانه سوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۲۵ تا سقف ۱۸۰ لیتر در ماه می‌توانند سهمیه دریافت کنند.

در نهایت باید به ساعات کاری دلخواه هم در تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد که سبب می‌شود این شغل به عنوان یک کار پاره‌وقت گزینه خوبی باشد. در حقیقت زمان کاری و محدوده جغرافیایی دلخواه از مزایایی است که برای کاربران نیمه‌وقت جذابیت دارد و به افراد اجازه می‌دهد تا در زمان‌های خالی خود در هرجای شهر که باشند فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین با قابلیت افزودن مقاصد منتخب افرادی که تمایل دارند به صورت پاره‌وقت در اسنپ فعالیت کنند می‌توانند به آسانی نقاط پرتردد خود (به طور مثال منزل یا محل کار) را در اپلیکیشن ثبت کنند تا تنها درخواست‌های مربوط به همین مناطق برایشان ارسال شود. برای پیوستن به ناوگان اسنپ کافی است به پنل ثبت‌نام دیجیتال این شرکت بروید و بدون مراجعه حضوری مراحل ثبت‌نام را آغاز کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱ دیدگاه. Leave new

  • ماشاالله این رپرتاژ آگهی اسنپ همه جا هست.
    دروغ اسنپ برای جذب راننده اونم وقتی که راننده های فعلیش اکثرا به خاطر درامد کم کار نمیکنن.
    شرف داشته باشید این نظر رو تایید کنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم