گزارش سالانه دیجی ‌پی منتشر شد؛ پرداخت ۳۳۰ میلیارد تومان وام به کاربران

عصر امروز نخستین گزارش سالانه دیجی‌پی همراه با برگزاری یک کنفرانس خبری منتشر شد و حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا و هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

دیجی‌پی سرویس پرداخت خانواده دیجی‌کالاست که از دو سال پیش آغاز به کار کرد و حالا گزارش آن نشان می‌دهد در این مدت اگرچه در سکوت پیش رفته اما پیشرفت مطلوبی از نظر مدیران دیجی‌کالا داشته، آنطور که حمید محمدی در نشست خبری عنوان کرد حجم درخواست‌ها از سوی مردم برای دریافت تسهیلات اعتباری این سرویس به قدری بالاست که توان پاسخ‌گویی به این تعداد را ندارند.

دیجی‌پی خدمات پرداخت و کیف پول، خدمات پرداخت وام برای خرید از دیجی‌کالا و خدماتی دیگر را ارایه می‌دهد و اکنون تبدیل به یک سوپراپلیکیشن شده که سرویس‌های مختلفی روی آن به چشم می‌خورد.

مدیرعامل دیجی‌کالا در پاسخ به سوال خبرنگار استارتاپ۳۶۰ در مورد اینکه آیا برای دیجی‌پی مدل علی‌پی (AliPay) گروه علی‌بابا چین را در نظر گرفته‌اند، این نکته را تایید کرد و گفت راهکارهای دیگر همچون احراز هویت کاربر و پرداخت با یک لمس را همچون آنچه در شرق آسیا رایج است برای آینده سرویس‌های دیگر دیجی‌پی در نظر دارند. علی‌پی بازوی پرداخت علی‌بابا چین است که همچون یک بانک، خدمات مالی به مشتریان این پلتفرم ارایه می‌دهد.

در کنار چشم‌اندازی که حمید محمدی برای آینده دیجی‌پی ترسیم کرد، روی این نکته تاکید کرد که قرار نیست انحصار در این حوزه اتفاق بیافتد و همچون مارکت‌پلیس دیجی‌کالا که هزاران سِلر (فروشنده) در یک رقابت آزاد می‌توانند کالا بفروشند، در دیجی‌پی نیز چنین اتفاقی قرار است رخ دهد و دیجی‌کالا قصد ندارد همه خدمات را خودش ارایه کند و فضا برای بازیگران دیگر هم هست. محمدی گفت: «سوپراپ دیجی‌پی برای مشارکت و همکاری با دیگر سرویس‌دهنده‌ها سیاستی برخلاف سوپراپ‌های دیگر که شرکت‌ها را برای ارایه سرویس ۱۰۰ درصد تملک می‌کنند، دارد.» محمدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت براساس آمارهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هم‌اکنون ۴۱ هزار فروشگاه آنلاین در کشور فعالیت می‌کنند و دیجی‌کالا تنها نیست. به گفته او دیجی‌کالا برخلاف اینکه می‌گویند بی رقیب است، اتفاقا رقبای زیادی دارد.

هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی در ادامه صحبت‌هایش گفت برای ارایه اعتبار به کاربران با دو لیزینگ پارسیان و کارآفرین همکاری می‌کنند و در آینده نزدیک این برنامه را دارند تا تسویه حساب آنی با سلرهای مارکت‌پلیس دیجی‌کالا و تخصیص خط اعتباری به آنها نیز توسط دیجی‌پی محقق شود.

براساس گزارش دیجی‌پی، این سرویس توانسته بیش از ۱ میلیون نصب فعال را به دست آورد و آقایان با ۷۷ درصد بخش عمده‌ای از کاربران آن را تشکیل داده‌اند.

یکی از بخش‌های جذاب گزارش دیجی‌پی مربوط به قسمتی است که اطلاعات مربوط به وام آن آمده است. تاکنون بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای دریافت تسهیلات در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند و ۲۹۱۰۰ نفر توانسته‌اند وام بگیرند. دیجی‌پی تاکنون موفق شده ۳۳۰ میلیارد تومان وام به کاربران خود پرداخت کند. با این مبلغ کاربران دیجی‌پی توانسته‌اند ۲۷۰ هزار قلم کالا از دیجی‌کالا خرید کنند.

یکی از سوالات خبرنگاران این بود که چرا دیجی‌کالا خود و بدون همکاری با لیزینگ‌ها تسهیلات ارایه نمی‌کند. مدیرعامل دیجی‌کالا در این باره گفت دیجیکالا موسسه خدمات دهنده مالی نیست و مجوزش را از نظر رگولاتوری ندارد. ضمن اینکه منابع تامین وام را ندارد. محمدی گفت این بخش بازار چند ده هزار میلیاردی است و بزرگترین لیزینگ کشور توان‌اش زیر هزار میلیارد است. با این حساب مبلغی که در گزارش عنوان شده قابل توجه است.

مدیرعامل دیجی‌کالا در پاسخ به این سوال که چرا کماکان دیجی‌کالا وارد بورس نشده است گفت: «همچنان منتظر پذیرش هستیم و این فرآیند طولانی شده که برای ما هم سوال است.»

در ادامه بخش‌های دیگری از گزارش دیجی‌پی آمده است. فایل کامل این گزارش را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فناپ

اسمایلینو گزارش «هوش مصنوعی زاینده برای مدیران عامل» را با حمایت فناپ منتشر کرد

اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد. ازجمله این فعالیت‌ها تدوین و تهیه گزارش “هوش…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم