قاره سیاه با توجه به توسعه روزافزون اینترنت، تبدیل به بازار ایدهآلی برای استارتاپها شده است و آنها رشد چشمگیری طی یک سال اخیر پیدا کردهاند.
شرکتهای استارتاپی این قاره سال گذشته میلادی مبلغی بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار بودجه برای استارتاپهای خود دریافت کردند. در این قاره، این برای نخستین بار است که بودجه استارتاپها از مرز یک میلیارد دلار در سال عبور میکند که این نشاندهنده رشد سریع اکوسیستمهای فناوری در این قاره است.
کشورهای نیجریه و کنیا بهترین مقصدهای سرمایهگذاری در قاره آفریقا بودهاند که به طور مشترک ۸۱.۵ درصد سرمایهگذاری دریافت شده در این کشورها شکل گرفته است که سپس مصر، آفریقای جنوبی، غنا، و اوگاندا در رتبههای بعدی هستند.
در سال ۲۰۱۹، بیشترین سرمایهگذاری، در استارتاپهای بخش “فناوریهای مالی” صورت گرفته است. فناوری پاک، فناوری سلامت و فناوری کشاورزی نیز در رتبههای بعدی قرار دارند.
فناوریهای استارتاپی در آفریقا از سال ۲۰۱۸ ناگهان رو به رشدی فزاینده گذاشت و به رکورد ۷۲۵ میلیون دلار دست یافت.
آفریقا از هر لحاظ میتواند بازار خوبی برای استارتاپها باشد. رشد جمعیت، کاهش هزینههای اینترنت و افزایش استفاده از تلفنهای هوشمند با در نظر گرفتن شکافهای زیر ساختی در این قاره، چشم انداز یک بازار جذاب را ارایه میدهد.
سهم ۱/۵ درصدی سوپرمارکت اسنپ از بازار مواد غذایی
سامان ابطحی، مدیر ارشد بازاریابی سوپرمارکت اسنپ، از سهم ۱.۵ درصدی این پلتفرم از بازار مواد غذایی کشور خبر داد.