سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد تومانی اسمارت آپ در استارتاپ «والتا»

استارتاپ «والتا» به نشانی walleta.ir پلتفرم مدیریت ثروت و تسهیلات است که ابزارهای پرداخت آنلاین و خرید اعتباری را در کنار امکان سرمایه گذاری، در یک سرویس فراهم کرده است و به کاربر امکان می‌دهد به واسطه تامین مالی لیزینگ‌ها، درفضای مجازی، به‌صورت اقساطی خرید کند.

 

داستان شکل گیری تیم والتا به ورود «روح اله پرنیان مهر» به صنعت لندتک برمی‌گردد، پرنیان در اواسط سال ۹۴ با ایده «خرید اقساطی از طریق شبکه اجتماعی» در رویداد «این بانک ۲» که توسط بانک مرکزی برگزار شده بود، شرکت می‌‌کند ولی آن زمان به دلیل نبود زیرساخت مناسب به جایی نمی‌رسد. روح اله مجدد اوایل سال ۹۹ با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش تقاضا برای خرید اقساطی تصمیم می‌گیرد ایده‌اش را با روشی متفاوت‌ از قبل اجرایی کند.

 

این بار پرنیان مهر، والتا را با همراهی سپیده پرنوش و شکیلا اکبری راه اندازی می‌کند و با تجربه‌ای که اعضای تیم در بخش‌های مختلف از جمله صنعت بانکی، مالی، سرمایه‌گذاری، خرده‌فروشی، فینتک و حقوقی دارند می‌توانند پیشرفت‌های قابل توجهی را کسب کنند.

 

والتا با همراهی یک سرمایه‌گذار فرشته مراحل اولیه خود را پشت سر می‌گذارد و برای توسعه و رشد به جذب سرمایه‌ی بیشتر نیاز پیدا می‌کند که در این مسیر با « اسمارت‌آپ » به توافق می‌رسد.

 

تیم والتا در مورد انتخاب اسمارت‌آپ به عنوان سرمایه‌گذار گفت: «اسمارت‌آپ به دلیل ساختار حرفه‌ای و تجارب اعضای آن در راه اندازی کسب و کارهای شخصی، یکی از بهترین گزینه ها برای جذب سرمایه‌ی والتا بود. البته ما برای توسعه‌ بیشتر به فکر جذب سرمایه در راندهای بعد نیز هستیم که اسمارت‌آپ تجربه خوبی در این زمینه دارد.»

 

وحیدرضا سلیمانی مدیرعامل اسمارت‌آپ در مورد سرمایه‌گذاری روی کسب و کار والتا گفت: «بازار وام‌دهی خرد در دنیا یکی از بازارهایی است که محل تولد تعداد زیادی استارتاپ یونیکورن بوده، زیرا استارتاپ‌های این حوزه مستقیما در بالاتر رفتن تقاضا در بازارهای مختلف و رونق اقتصادی تاثیرگذار هستند و از طرف دیگر با توجه به نرخ بالای تورم و کاهش قدرت خرید، این نیاز در ایران به شدت احساس می‌شود.»

 

اسمارت‌آپ در کنار تجربه‌‌ی سرمایه‌گذاری قبلی در این حوزه و شناخت جذابیت‌های این بازار و با توجه به دانش، تجربه و کارهای انجام شده و دیدگاه بلندپروازانه‌ی تیم والتا، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این کسب و کار شد.

 

لازم به ذکر است که اسمارتاپ در روند سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و برنامه‌ی توسعه کسب و کار خود،‌ در حوزه خدمات مالی و تامین سرمایه و سرویس‌های مرتبط با آن تمرکز ویژه‌ای دارد و با دقت این بازارها را رصد می‌کند.

 

link

مطالب مرتبط

خبرها

مصاحبه عمیق در تبلیغات چیست؟ برند شب چگونه از این تکنیک در کمپین اخیر استفاده کرد؟

مصاحبه عمیق در تبلیغات، روشی پژوهشی است که با استفاده از سوالات باز و کاوشی، به درک عمیق‌تری از نگرش‌ها، احساسات و رفتارهای مخاطبان می‌پردازد. این مصاحبه‌ها به صورت فردی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم