گزارش یکتانت از کمپین‌های تبلیغاتی در بلک فرایدی ۲۰۲۰

بلک فرایدی آخرین جمعۀ ماه نوامبر است. این روز در آمریکا به روز حراجی‌های بزرگ معروف است. افراد از این فرصت استفاده می‌‌کنند تا خریدهای پایان سال را با قیمت‌های حراجی انجام دهند. بلک فرایدی تنها به آمریکا محدود نمی‌شود و در سال‌های اخیر در اروپا، کانادا و سایر کشورهای دنیا از جمله ایران فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین در این روز با تخفیف‌های چشم‌گیر تلاش در جذب مشتری دارند. اما باید به این نکته توجه کرد که بلک‌فرایدی در آمریکا و ایران یک تفاوت اساسی دارد. در آمریکا این روز حدود یک ماه پیش از آغاز سال نو است و مردم تمایل زیادی به خرید دارند و نیاز به خرید بیشتر است بنابراین مردم این فرصت را غنیمت شمرده و اقلام مورد نیاز خود را در حراجی‌‌ها می‌خرند. بنابراین فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند با استراتژی کشش (pull) در مارکتینگ این خریداران مشتاق و بالقوه را به سمت خود جذب کنند.

 

اما در ایران روز بلک فرایدی فرق چندانی با سایر روزهای تقویم ندارد و صرفا یک مناسبت وارداتی است بنابراین مشتریان هیجانی برای خرید ندارند از این رو کسب‌وکارها باید از استراتژی رانش (push) در مارکتینگ خود استفاده کنند و با تبلیغات تهاجمی و گسترده توجه مشتریان را به حراجی‌های موجود جلب کنند. در کنار این، پیشنهادات تخفیفی باید چشم‌گیر باشد تا مشتری برای خرید محصول قانع شود.

 

همین امر باعث شده تا فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف در ایران با کمپین‌های تبلیغاتی متنوع و گسترده تلاش در جلب توجه مشتری داشته باشند تا در نهایت بتوانند در این روز فروش چند برابری را تجربه کنند.

 

یکتانت، پلتفرم تبلیغات آنلاین اخیرا گزارشی از کمپین‌های تبلیغاتی در این روز منتشر کرده است که می‌تواند به مدیران بازاریابی کسب‌وکارها برای طراحی و بودجه بندی کمپین‌های تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف کمک کند.

 

در این گزارش سه صنعت که بیشترین رشد را در نمایش تبلیغات در بازۀ بلک فرایدی داشته‌اند، به طور خاص بررسی شده‌اند:

 

  • زیبایی، بهداشت و سلامت
  • مد و پوشاک
  • کالای الکترونیکی و دیجیتال

 

۲۲۲ شرکت در زمینه‌ صنعت زیبایی، بهداشت و سلامت با یکتانت همکاری کردند و مجموعا ۵۳۶ کمپین در یکتانت با این موضوع اجرا شد. بیش از ۱٫۳ میلیارد نمایش در کمپین‌های این حوزه گزارش شده است.

 

 

گزارش یکتانت را از اینجا دانلود کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

اسنپ

مدیرعامل سوپرمارکت اسنپ: به ساخت و مدیریت یک زنجیره کامل تامین نزدیک شده‌ایم

رامین لایقی، مدیرعامل اسنپ گروسری، در رویداد نوآوران لجستیک ایران در نشستی با عنوان «گفت‌وگو درباره ایران»، به گفت‌وگو درباره وضعیت لجستیک در ایران و ضرورت رشد و توسعه راهکارهای…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم