به گزارش استارتاپ ۳۶۰، با مشاوره گروه فیروزه، شرکت حمل و نقل سراسری بوتانران به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت حمل و نقل کشور، در استارتاپ آسانبار سرمایهگذاری کرد.
در راستای استراتژی شرکت بوتانران به جهت ورود به حوزه حمل و نقل آنلاین، سرمایهگذاری در شرکت آسان بار با مشاوره گروه فیروزه به عنوان شرکت پیشرو در ارائه خدمات تأمین مالی، با موفقیت به اتمام رسید.
این معامله از طریق آورده نقدی و با هدف در اختیار گرفتن سهام مدیریتی شرکت آسان بار صورت پذیرفته است.
از دیگر سهامداران استارتاپ آسانبار شرکت رهنما ونچرز است.
درباره بوتان ران
شرکت حمل و نقل سراسری بوتانران از سال ۱۳۷۴ تاکنون به ارائه خدمات حمل و نقل داخلی و بین المللی پرداخته است. بوتان ران که به عنوان شرکتی پیشرو در حوزه حمل و نقل در کشور شناخته شده است، در زمینه پروژه های حمل و نقل گاز مایع، فرآوردههای پتروشیمی، مواد نفتی و کالای عمومی در داخل کشور و همچنین به صورت ترانزیت، صادرات و واردات به شیوه های گوناگون حمل و نقل چند وجهی، جاده های، ریلی، دریایی و هوایی فعالیت میکند. این شرکت همواره در تلاش بوده تا از تکنولوژی روز دنیا در زمینه فعالیت خود استفاده نماید و تاکنون بخش عمدهای از سیستمهای عملیاتی و پشتیبانی خود را مطابق با استانداردهای مطرح بینالمللی بروزرسانی کرده است.
از جمله راهبردهای تجاری مهم بوتانران، توسعه بازار داخلی و بین المللی، اضافه نمودن خدمات جدید به سبد حمل و نقل و توسعه خدمات لجستیکی است، در این راستا، شرکت تصمیم به سرمایه گذاری و ورود به حوزه حمل ونقل آنلاین نموده است تا گامی بلند برای رسیدن به راهبردهای اجرایی خود برداشته باشد. همچنین این سرمایه گذاری همسو با سیاستهای دولت در بکارگیری از تکنولوژی به منظور افزایش شفافیت و کارایی بازار حمل و نقل کشور بوده است و بر اساس دستورالعمل جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، سرمایه گذاری در آسان بار، بوتان ران را به اولین شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند تبدیل خواهد نمود.
درباره آسان بار
آسان بار برندی ثبت شده برای شرکت فناوران داده پردازش فرتاک رایانه است که از آذر ماه سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون به عنوان بزرگترین سامانه اینترنتی ارائه دهنده خدمات حملونقل بار در سراسر ایران فعالیت می کند. آسان بار پل ارتباطی رانندگان و شرکتهای حملونقل در بستر اینترنت است. شرکتهای حملونقل از طریق اپلیکیشن آسان بار، بارهای خود را با تمامی جزئیات اعلام می کنند؛ سپس رانندگان بدون نیاز به حضور در پایانههای حملونقل، از طریق اپلیکیشن آسان بار، بارهای اعلام شده توسط شرکتهای حملونقل را مشاهده، ارزیابی و انتخاب میکنند.
پلتفرم آسان بار، از یک طرف دسترسی به بارهای مناسب را برای رانندگان تسهیل می نماید و از طرف دیگر، این امکان را به شرکتهای حمل و نقل میدهد تا در مدت زمان کمتری راننده مناسب و تایید شده توسط آسان بار را برای حمل بار خود انتخاب نموده و از طریق اپلیکیشن، بار خود را از مبدا تا مقصد پیگیری کنند.
یکی از نکات قابل توجه در خدمات آسان بار، ارائه هوشمندانه بار به راننده ها بر اساس پارامترهای تاثیرگذار است.
در حال حاضر روزانه بیش از ۲۰۰۰ سفارش حمل بار در آسان بار ثبت می گردد و بیش از ۴۰ هزار راننده از این خدمات بهره می برند.
درباره رهنما
شرکت رهنماکامیابان نخستین در سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در حوزۀ اینترنت و فناوری آغاز کرد و آن را به حوزههای ارتباط با اپراتورهای تلفنهمراه، ارائـۀ خدمات محتوایی، سرمایهگذاری بر کسبوکارهای فناورانه، تبلیغات دیجیتال و توسعه منابع انسانی گسترش داد.
تجربههای متعدد رهنما در راهاندازی کسبوکارهای اینترنتی از اولین روزهای راه افتادن اینترنت در ایران باعث شده که علاوه بر کمکهای مالی، تاثیر بهسزایی بر روی استارتآپها در انتخاب گامهای صحیح در مرحلهی بذری داشته و سرمایهگذاری هوشمند در مرحله بذری جذب سرمایه به حساب آید.
رهنماونچرز، بازوی سرمایهگذاری شرکت رهنما تا کنون ۴۹ مورد سرمایهگذاری مشتمل بر آسانبار داشته است. برخی از شناختهشدهترین سرمایهگذاریهای گروه رهنما، کافهبازار، دیوار، تپسل، فوتبالی، تلوبیون، پوشه، میاره، مامانپز، مکتبخونه، سنجاق، استودیوی فنافزار، کوئرا، ویرگول، دیجیاتو و سلامسینما هستند.
درباره گروه مالی فیروزه
گروه مالی فیروزه در سال ۱۳۸۴ تأسیس گردید. در حال حاضر گروه مالی فیروزه با بهره مندی از ۱۸۰ نیروی انسانی متخصص و ماهر در علوم مدیریت، اقتصاد و مالی خدمات مالی یکپارچه ای همچون مشاوره تأمین مالی (سرمایه و بدهی)، ادغام و تملیک، خرید و فروش، سبدگردانی، کارگزاری و مشاوره سرمایه گذاری اختصاصی ارائه می دهد. این گروه در زمینه کسب و کارهای دانش بنیان پیشرو بوده و به عنوان مشاور، سهامدار و سرمایه گذار در نمونه های موفق ایرانی همچون سرآوا، اسنپ، دیجی کالا، شیپور و الوپیک فعال بوده است.