خلاصه اخبار امروز (۱۸ اسفند ۹۸)

انتقاد تلویحی انجمن کسب‌و‌کار‌های اینترنتی از تعدیل نیرو در علی‌بابا (آ‌ی‌تی‌ایران)

انجمن صنفی کسب‌و‌کار‌های اینترنتی با انتشار اطلاعیه‌ای می‌گوید: ریشه این مشکلات مربوط به مدت‌ها قبل است و دلیل آن قوانین سختگیرانه دولت و بحران‌هایی مانند تحریم و… است.

 

طرح ملی پرداخت با کد QR برای مقابله با ویروس کرونا عملیاتی می‌شود (ایبنا)

بانک مرکزی در راستای تسهیل انجام تراکنش‌های کارتی، کاهش استفاده از پول نقد و ارتقای سطح بهداشت خدمات پرداخت برای مقابله با ویروس کرونا، طرح ملی پرداخت با کد QR را تا پایان سال جاری اجرایی خواهد کرد.

 

اعلام آمادگی اسپید برای توزیع اقلام بهداشتی در تهران (آی‌چیز‌ها)

اسپید، سامانه هوشمند پخش و توزیع کالا، برای توزیع ماسک، دستکش، الکل، و… جهت مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده است و همه افراد نیز می‌توانند برای توزیع این اقلام از اسپید استفاده کنند.

 

تپسی ناوگان خود را به اقلام بهداشتی تجهیز می‌کند (استارتاپ۳۶۰)

با توجه به گسترش ویروس کرونا، تپسی نیز در تلاش است با توزیع اقلام بهداشتی، ارائه نکات آموزشی و بهداشتی به سفیران تپسی، و راه‌اندازی خط ویژه تماس سفیران با کارشناسان برای پاسخ به سوالات بهداشتی آن‌ها؛ سفر‌های ایمن‌تری را در شرایط فعلی فراهم کند.

 

استقبال شرکت‌های فناوری برای استخدام نیرو‌های تعدیل شده علی‌بابا والی‌گشت (پیوست)

به دنبال تعدیل نیرو در علی‌بابا و الی‌گشت، برخی استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات مانند شیپور، ایرانسل، فلایتو، و کاربانک برای استخدام این نیرو‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

کسب‌وکارهای حوزه سلامت آنلاین ساماندهی می‌شوند (پیوست)

کار‌گروه استارتاپ‌های سلامت سازمان نظام صنفی کشور با همکاری سازمان نصر و وزارت بهداشت قرار است برای سرعت بخشیدن در روند دریافت مجوز، کسب‌و‌کار‌های فعال در حوزه سلامت آنلاین را شناسایی و ارزیابی کنند و در نهایت آن‌هارا به وزارت بهداشت معرفی کنند.

 

وام اسنپ برای ما‌به‌التفاوت سهمیه سوخت رانندگان در حساب آن‌ها می‌ماند (پیوست)

پس از افزایش قیمت بنزین و اعلام اسنپ مبنی بر کمک هزینه‌ای برای جبران افزایش قیمت بنزین به حساب کاربران و بازگرداندن این مبلغ به اسنپ توسط رانندگان در پایان ماه، اسنپ اعلام کرده است به دلیل شیوع بیماری کرونا مبلغ وام اعتبار سهمیه سوخت را از حساب رانندگان خود کسر نخواهد کرد.

 

اپلیکیشن آی‌قصه منتشر شد (زومیت)

اولین نسخه اندروید اپلیکیشن آی‌قصه به‌تازگی منتشر شده است. این اپلیکیشن، حاصل یک پروژه خصوصی برای ساختن قصه‌های نو با مناسبات کودکان امروز است. سرویس آی‌قصه شامل قصه‌ها و پادکست‌های متنوعی است و همه محصولات تولید تحریریه آی‌قصه است.

 

سایه سیاه کرونا بر سر استارتاپ‌های خدمات منزل (آی‌چیزها)

علیرضا دهقانیان، هم‌بنیان‌گذار اسپارد، در مورد تاثیر شیوع کرونا در حوزه خدمات می‌گوید: اسپارد هم مانند سایر کسب‌وکارهای آنلاین تا حدود زیادی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته‌است و شاهد افت شدید تقاضا بودیم. در همین راستا به سرعت فرایند آموزش، اطلاع‌رسانی، و تغییرات در نوع خدمات را شروع کردیم و بعد به مشتریانی که سفارش‌های خود را لغو کردند، اطمینان دادیم که همه نکات بهداشتی برای پیشگیری از طرف متخصصان ما رعایت می‌شود، سپس پیشنهاد‌‌هایی از جمله تغییر زمان را به مشتریان می‌دهیم تا درصد لغو سفارش-ها را کاهش دهیم.

 

بحران کرونا به روایت آمار؛ تاریخ سازی در توییتر فارسی (دیجیاتو)

تحلیل توییت‌های کاربران در ۱۲ روز اول اسفند ماه و بعد از شیوع کرونا در ایران نشان می دهد تعداد این توییت‌ها ۴۰۴‌هزار‌و‌۲۶۳‌ توییت بوده است و همین توییت‌ها ۱‌میلیون ‌‌و۲۲۰‌ هزار ‌و ‌۴۵۳ بار ریتوییت شده‌اند. در این مدت، به‌طور میانگین هر روز ۳۳ هزار ‌و ۶۸۸ توییت درباره کرونا ارسال شده‌است. همچنین تعداد لایک‌ها برای این توییت‌ها، ۱۳میلیون ‌و ۱۷۹ هزار و ۸۴۲ عدد است در حالی که تعداد بازدید از این توییت‌ها، به رقم شگفت‌انگیز ۶۷۶ میلیون ‌و ۵۳۴ هزار و ۳۶۵ بازدید می‌رسد. از لحاظ گرایش احساسی کاربران، ۵۷.۸ درصد از توییت‌ها “خنثی”، ۲۸.۵ درصد از توییت‌ها “اعتراض”، و در‌نهایت ۱۳.۷ درصد توییت‌ها “ترس” از کرونا بوده‌ است.

 

افزایش ۵۰ درصدی استفاده از اینترنت در زمان شیوع کرونا (پیوست)

معاون وزیر ارتباطات، از افزایش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت و دوبرابر شدن این میزان در تعطیلات نوروز خبر می‌دهد. همچنین رئیس رگولاتوری اعلام می‌کند هدیه ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت ثابت موجب افزایش ترافیک شبکه خواهد شد اما اپراتور‌های اینترنتی برای تشویق به خانه ماندن مردم، این هدیه را به کاربران ارائه داده‌اند و در مقابل سعی در بهبود وضعیت سرویس‌دهی خود دارند.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم