سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات در پاسخ به استارتاپ۳۶۰ در مورد مصاحبه روز گذشتهاش که گفته بود “هزینه ارسال تمام کالاهای فروش اینترنتی بر عهده فروشنده است” گفت: «این موضوع را تکذیب میکنم.»
وی در ادامه تصریح کرد: منظور من در آن مصاحبه «هزینه کالای مرجوعی» بوده است؛ در واقع هزینه کالای مرجوعی با فروشگاه اینترنتی است. یعنی اگر مشخصات کالای که خریدار سفارش میدهد با مشخصات کالای ارسال شده برای او همخوانی نداشته باشد، طبق قانون میتواند کالا را در بازه زمانی مشخصی مرجوع کند و هزینه مرجوعیت به علت مذکور بر عهده فرستنده کالا است.
ما از خرید اینترنتی و غیرحضوری مردم استقبال میکنیم، اما به شرطی که حقوق مصرفکننده در خریدهای اینترنتی لحاظ شود و اتحادیه کسبوکارهای مجازی حقوق مصرف کننده را لحاظ کند.
رضا الفتنسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی در این رابطه در صفحه توییتر خود نوشت: «جناب سخنگوی تعزیرات براساس کدام قانون میفرمایید هزینه ارسال سفارش اینترنتی بر عهده فروشنده است؟ برادر شما یک حرفی میزنید کسبوکارها باید جواب مردم و بدهند. ملت پیگیر پس گرفتن هزینه ارسال سفارششون شدند! لطفا تا پاشنه در فرشگاههای اینترنتی رو نکندند، توضیح بدید یا اصلاح بفرمایید»