برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

گزارش یکتانت از کمپین‌های تبلیغاتی در بلک فرایدی ۲۰۲۰

بلک فرایدی آخرین جمعۀ ماه نوامبر است. این روز در آمریکا به روز حراجی‌های بزرگ معروف است. افراد از این فرصت استفاده می‌‌کنند تا خریدهای پایان سال را با قیمت‌های حراجی انجام دهند. بلک فرایدی تنها به آمریکا محدود نمی‌شود و در سال‌های اخیر در اروپا، کانادا و سایر کشورهای دنیا از جمله ایران فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین در این روز با تخفیف‌های چشم‌گیر تلاش در جذب مشتری دارند. اما باید به این نکته توجه کرد که بلک‌فرایدی در آمریکا و ایران یک تفاوت اساسی دارد. در آمریکا این روز حدود یک ماه پیش از آغاز سال نو است و مردم تمایل زیادی به خرید دارند و نیاز به خرید بیشتر است بنابراین مردم این فرصت را غنیمت شمرده و اقلام مورد نیاز خود را در حراجی‌‌ها می‌خرند. بنابراین فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند با استراتژی کشش (pull) در مارکتینگ این خریداران مشتاق و بالقوه را به سمت خود جذب کنند.

 

اما در ایران روز بلک فرایدی فرق چندانی با سایر روزهای تقویم ندارد و صرفا یک مناسبت وارداتی است بنابراین مشتریان هیجانی برای خرید ندارند از این رو کسب‌وکارها باید از استراتژی رانش (push) در مارکتینگ خود استفاده کنند و با تبلیغات تهاجمی و گسترده توجه مشتریان را به حراجی‌های موجود جلب کنند. در کنار این، پیشنهادات تخفیفی باید چشم‌گیر باشد تا مشتری برای خرید محصول قانع شود.

 

همین امر باعث شده تا فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف در ایران با کمپین‌های تبلیغاتی متنوع و گسترده تلاش در جلب توجه مشتری داشته باشند تا در نهایت بتوانند در این روز فروش چند برابری را تجربه کنند.

 

یکتانت، پلتفرم تبلیغات آنلاین اخیرا گزارشی از کمپین‌های تبلیغاتی در این روز منتشر کرده است که می‌تواند به مدیران بازاریابی کسب‌وکارها برای طراحی و بودجه بندی کمپین‌های تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف کمک کند.

 

در این گزارش سه صنعت که بیشترین رشد را در نمایش تبلیغات در بازۀ بلک فرایدی داشته‌اند، به طور خاص بررسی شده‌اند:

 

  • زیبایی، بهداشت و سلامت
  • مد و پوشاک
  • کالای الکترونیکی و دیجیتال

 

۲۲۲ شرکت در زمینه‌ صنعت زیبایی، بهداشت و سلامت با یکتانت همکاری کردند و مجموعا ۵۳۶ کمپین در یکتانت با این موضوع اجرا شد. بیش از ۱٫۳ میلیارد نمایش در کمپین‌های این حوزه گزارش شده است.

 

 

گزارش یکتانت را از اینجا دانلود کنید

پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی