راه‌‌اندازی ۲۲ سایت اختصاصی برای ۲۲ روستا توسط ایرانسل در سیستان و بلوچستان؛ تقدیر وزیر ارتباطات

بنابر اعلام شرکت ایرانسل، در هفته اول بهمن ماه ۱۳۹۹، ۲۲ سایت اختصاصی در ۲۲ روستای استان سیستان و بلوچستان، توسط این اپراتور راه‌اندازی شده و اکنون بیش از ۳۶۰۰ نفر از اهالی روستاهای هفت شهرستان‌ِ این استان، به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی پیدا کرده‌اند. وزیر ارتباطات طی پستی در اینستاگرام، عملکرد ایرانسل در توسعه سایت‌های ارتباطی در مناطق روستایی استان سیستان‌وبلوچستان را «عالی» توصیف کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور طی بازه زمانی اول بهمن ماه ۱۳۹۹ تا هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹، توانسته است با برنامه‌ریزی دقیق و با وجود محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونایی و تحریم، ۲۲ سایت جدید را در ۲۲ منطقه روستایی، واقع در هفت شهرستان استان سیستان و بلوچستان، وارد شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه خود کند.

 

این ۲۲ سایت نسل سوم تلفن‌همراه در روستاهای بخش‌های مختلف شهرستانهای زاهدان، سراوان، میرجاوه، ایرانشهر، نیکشهر، خاش و سرباز راه‌اندازی شد و به موجب آن بیش از  نهصد خانوار با ۳۶۴۳ نفر جمعیت روستایی، تحت پوشش شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل قرار گرفتند.

 

ایجاد عدالت ارتباطی و محرومیت زدایی ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان در حالی از سوی ایرانسل با جدیت در حال پیگیری است که پس از سفر وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مدیرعامل ایرانسل در نیمۀ اول دی‌ماه ۱۳۹۹ به این منطقه، تیم شبکۀ ایرانسل در این استان مستقر شده و به طور مستمر بر روند نصب و راه‌اندازی سایت‌های جدید، تا اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پرسرعت همراه نظارت دارند.

 

در این رابطه آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پست اینستاگرامی جدید خود، با بیان این که «عملیات اتصال روستاهای محروم سیستان و بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت، پیشرفت خوبی داره»، تصریح کرد: «بعضی اپراتورها عالی عمل کردند و برخی هم خوب بودن. همه در حال تلاشند تا همه جای سیستان و بلوچستان در دسترس باشه.» وی افزود: «به برخی دلایل که بزودی توضیح خواهم داد کمی از برنامه عقب هستیم؛ بزودی مجددا به اونجا میرم تا برخی برنامه‌ها رو تغییر بدیم که این عقب‌ماندگی جبران بشه. همکاری مردم و بزرگان و همچنین همه مدیران استانی با ما بی‌نظیره. از همه‌ی اونها ممنونم.»

 

 

بر این اساس، ایرانسل با بهترین عملکرد در مقایسه با سایر اپراتورها، تاکنون موفق به راه‌اندازی ۴۲ سایت ارتباطی برای ۹۳ روستای این استان شده و ۲۴هزار و ۷۴۵ نفر را در قالب ۶۸۱۵ خانوار، تحت پوشش شبکۀ تلفن‌همراه قرار داده است.

 

۲۲ سایت جدید ایرانسل هر کدام متعلق به یک روستا و جاده‌های ارتباطی اطراف آن در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان هستند که تا ۸۱ خانوار در آن‌ها سکونت دارند. روستاهای «کهن کریم، کرگزی، کرودان، کهنک، کد، چاه ترش، درونه، نوک آباد، گیدبست، دراجن‌دن، گرز، ایرنران، لشکران، وش‌اپی، محمدآباد روغنی، شور، کیاآباد پدگی، نورآباد، پاگب، موکی پایین، موکی بالا و تیغ آب»، روستاهایی هستند که در طی یک هفته و با راه‌اندازی سایت‌های اختصاصی اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل، از محل بودجه USO وزارت ارتباطات، به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند.

 

ایرانسل در راستای تحقق اهداف برنامۀ ششم توسعه و تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در جهت تحقق زندگی دیجیتال و برقراری عدالت ارتباطی در تمام کشور، روند اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکۀ ملی اطلاعات را در چندماه گذشته با سرعت بیشتری پیگیری کرده و همگام با تلاش‌های دست‌اندرکاران پروژه ملی USO، در جهت اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت همراه تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ گام بر می‌دارد.

 

ایرانسل همچنین در ۲۴ سایت برای ۲۸ روستا نیز در حال نصب تجهیزات است تا ۴۲۴۲ نفر دیگر را در قالب ۱۱۱۰ خانوار، تحت پوشش قرار دهد.

 

«تسریع» در پروژۀ «محرومیت‌زدایی ارتباطی استان سیستان‌و‌بلوچستان»  از اواخر آذر ماه ۱۳۹۹ با همت بخش توسعۀ ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آغاز شده و بر اساس برنامه، با انجام این طرح و توسعۀ دسترسی مناطق روستایی این استان به شبکۀ ملی اطلاعات و اینترنت، محرومیت ارتباطی در این منطقه برطرف خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در ابتدای این طرح، شخصاً ۱۰ روز در این استان حضور داشت و تسریعِ پروژه را از نزدیک مدیریت کرد. دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل نیز در بخشی از این سفر، وی را همراهی کرده بود.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم