گزارش سالانه فیلیمو منتشر شد

فیلیمو یکی از زیرمجموعه‌های صباایده و از بازیگران اصلی صنعت VOD کشور گزارشی از فعالیت خود مربوط به بازه زمانی آذر ۹۸ تا آذر ۹۹ را منتشر کرده است. در این گزارش آمار و ارقامی از صنعت سینمای ایران همراه با اطلاعاتی از فیلیمو وجود دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

فیلیمو در این گزارش اعلام کرده که تیم آن ۳۰۰ نفر است و اکنون بیش از ۳۵ هزار اپیزود سریال در آن پیدا می‌شود. براساس این گزارش فیلیمو توانسته طی ۶ ماه (در دوران کرونا) بیش از یک میلیون بلیت آنلاین برای فیلم‌هایی که روی این پلتفرم اکران شده‌اند بفروشد و ۷۰ درصد مبلغ کل فروش را به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده است.

 

در این گزارش اشاره‌ای هم به سرمایه‌گذاری صباایده در فلایتیو شده و سبد محصولات این هلدینگ به شکل زیر آمده است:

 

 

فیلیمو از سال ۱۳۹۵ فعالیت‌اش را آغاز کرده و و سریال نهنگ آبی نخستین سریالی بوده که توسط این پلتفرم ساخته شده است. حال فیلیمو می‌گوید ۳۰ سریال اختصاصی در دست ساخت دارد که به زودی منتشر می‌شوند.

 

یکی از مهمترین نکات این گزارش میزان مصرف ترافیک کاربران فیلیمو است که به طور میانگین در هر ماه ۳۶ میلیون گیگابایت عنوان شده است. همچنین فیلیمو می‌گوید در اسفند ۹۸ کاربران آن بیش از ۴۸ میلیون گیگابایت ترافیک مصرف کرده‌اند. با این اعداد و ارقام می‌توان تخمینی از اندازه بازار صنعت VOD کشور به دست آورد. همچنین همین اعداد است که اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت کشور را به سمت نیم‌بها یا رایگان کردن حجم مصرفی مشترکان این پلتفرم‌ها تشویق می‌کند. گزارش فیلیمو نشان می‌دهد که مشترکان سه اپراتور ایرانسل، مخابرات و همراه اول بیشترین حجم مشتریان این پلتفرم را به خود اختصاص داده‌اند. ایرانسل با ۲۶ درصد در صدر تعداد مشترکان فیلیمو است. البته احتمالا این موضوع نسبتی با رایگان بودن اشتراک فیلیمو برای مشترکان ایرانسلی داتشه باشد. گزارش بیان می‌کند که فیلیمو در ۴ سال ۴۱ برابر رشد داشته است.

 

این گزارش نشان می‌دهد حجم تولید محتوای اختصاصی فیلیمو افزایش داشته است، همانطور که چندی پیش شکوری مقدم موسس صباایده و آپارات اعلام کرده بود به همین دلیل مجبور به افزایش مبلغ اشتراک ماهانه فیلیمو شده‌اند، زیرا منبع اصلی درآمدشان از همین اشتراک کاربران است.

 

غیر از ترافیک مصرفی کاربران، یکی از نکات جالب این گزارش که نشان دهنده فاصله این پلتفرم‌ها با تلویزیون و میزان استقبال مردم از آنهاست، تعداد کاربران است. فیلیمو در گزارش خود می‌گوید تا آذر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر داشته و در سال گذشته تعداد کاربران آن ۲.۵ برابر شده است. این رقم نشان می‌دهد کماکان راه زیادی برای رسیدن VODها به مخاطبان تلویزیون در ایران وجود دارد. البته نماوا که متعلق به شاتل است آمار دقیقی در این زمینه منتشر نکرده و کافه‌بازار نیز مدت‌هاست به مدل AVOD به این حوزه ورود کرده است. قطعا جمع کاربران این سه پلتفرم رقمی چشمگیر است، اما فاصله با مخاطبان چند ده میلیونی صداوسیما هنوز زیاد است.

 

فایل کامل PDF گزارش فیلیمو را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

قائم‌مقام مدیرعامل بانی‌مد: فروشگاه‌های فیزیکی راهی برای اعتمادسازی ایرانیان برای خرید آنلاین

قائم مقام مدیرعامل بانی مد باور دارد که تبدیل کردن یک مشتری آفلاین به یک مشتری آنلاین دستاوردی است که می‌تواند در احداث فروشگاه‌های فیزیکی توسط فروشگاه‌های آنلاین به آن…

مدیریت ریسک دقیق با کمک هوش مصنوعی و ابَردیتاها

مدیرعامل دیجی‌‌پی با اشاره به اینکه اکوسیستم لندتک، داده‌های دیجیتال را جایگزین داده‌های سنتی برای اعتبارسنجی افراد کرده است، گفت: رگولاتور باید به ما اعتماد کند و اجازه بدهد به…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم