دکتر ملکی‌فر اعلام کرد: ۳۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری قطعی در دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری

بیستمین رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی» با هدف جذب سرمایه در حوزه نانو صبح روز گذشته ۱۸ اسفند ماه با حضور ۶ استارت‌آپ این حوزه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد جذب سرمایه در حوزه فناوری نانو، بسیاری از سیاست‌های روز توسعه اکوسیستم فناوری کشور را برگرفته از برنامه‌های اجرا شده در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو عنوان کرد و گفت: برنامه‌های توسعه اکوسیستم فناوری کشور پیشتر در حوزه نانو و توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تمرین شده است و امروز به عنوان یک الگو در عرصه‌های دیگر استفاده می‌شود. در حال حاضر۲۰ رویداد جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های حوزه‌های مختلف برگزار شده که از حوزه سلامت شروع شده و تا امروز در حوزه فناوری نانو ادامه پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی رویداد را برای رویداد برگزار نمی‌کنیم و پیش از رویداد به استارت‌آپ‌ها آموزش داده می‌شود تا بیزینس‌پلن مناسبی برای جذب سرمایه تدوین کنند. هدف ما از برگزاری این رویداد اثربخشی بیشتر در حوزه اکوسیستم کشور است.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد عملکرد رویدادهای گذشته جذب سرمایه توضیح داد و گفت: در رویدادهای گذشته بیش از ۱۲۵ استارت‌آپ توانمندی‌های خود را به سرمایه‌گذار ارائه کردند که بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان تقاضای سرمایه داشته‌اند. بر این اساس تاکنون ۳۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری قطعی انجام شده و ۲۵ میلیارد تومان نیز نزدیک به جذب سرمایه و در حال مذاکرات نهایی هستند.

 

ملکی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: امروز از محصولات ۱۸ استارت‌آپ در حوزه فناوری نانو رونمایی می‌شود که در نمایشگاه جانبی این رویداد توانمندی خود را به سرمایه‌گذار معرفی می‌کنند.

 

در ادامه این رویداد، دکتر سعید سرکار، رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، به اجرای برنامه‌های پیشرو در اکوسیستم نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: فناوری نانو یک حوزه نوظهور است که ما در ستاد نانو تلاش کردیم برنامه‌هایی را اجرا کنیم که برای کشور الگو باشد. در این راستا برنامه‌هایی نظیر شبکه آزمایشگاهی نانو در کشور، ثبت پتنت، کریدور فناوری تا بازار، کلوب شرکت‌های های‌تک صادراتی، سرآمدان علمی ایران و نمایشگاه ساخت ایران را برگزار کردیم و بر اساس ضرورت ۱۵ نهاد را برنامه‌ریزی کردیم که بعضی از آنها برای اولین بار در کشور اجرا شده و کشورهای دیگر از آن الگوبرداری می‌کنند.

 

وی ادامه داد: میزان بودجه کشور در حوزه فناوری نانو در قیاس با بودجه کشورهایی چون آمریکا و چین قابل مقایسه نیست اما بیشترین تاثیر برای رشد حوزه نانو در کشور ناشی از اجرای مکانیسم‌های نرم و برنامه‌ها و همچنین درگیر کردن تمامی بخش‌های جامعه مانند دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، واحدهای صنعتی و نهادهای مالی بود که موجب رشد کشور شدند. دانشجویان فناوری نانو منشا حرکت و سرمایه اصلی ما در این حوزه هستند اما ما به تمام توانمندی‌های کشور نیاز داریم.

 

رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در پایان بر تغییر ساختار نظام آموزشی کشور به سمت عملگرایی بیشتر تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها بیشتر در حوزه تئوری فعالیت می‌کنند و صرفا دانشجویان غیر عملگرا با توانایی بالای خوب فکر کردن، خوب حرف زدن و توانمند در حوزه مفاهیم علمی تربیت می‌کنند که بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی کار کردن ندارند در حالی که با تربیت نیرویی که تجربه عملی بیشتری دارد می‌توانیم در آینده اشتغال آنها و کارآفرینی‌شان را تضمین کنیم.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم