سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در لیدالید؛ پلتفرم خرید و فروش تلفن همراه کارکرده

شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ روی استارتاپ لیدالید، پلتفرم خرید و فروش تلفن همراه کارکرده سرمایه‌گذاری کرد. این سومین سرمایه‌گذاری است که شرکت اسمارت‌آپ در سال ۱۴۰۰ روی استارت‌آپ‌های مختلف انجام داده است.

 

با توجه به افزایش قیمت تلفن همراه به نظر می‌رسد نیاز به استفاده از گوشی‌های کارکرده بیش از پیش در بازار حس می‌شود. از سویی عدم شفافیت این بازار همیشه ریسک فعالیت در آن را افزایش داده است.

 

لیدالید از تیرماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد اما ایده راه‌اندازی آن تقریبا در بهمن‌ماه ۹۹ شکل گرفت.

 

بنیان‌گذاران این استارتاپ به نشانی lidalid.com پس از بررسی نمونه‌های مشابه در سراسر دنیا و بیزینس مدل آن‌ها، مدل کسب‌وکار و mvp پلتفرم خود را در مدت کوتاهی ایجاد کردند و حدود ۵ ماه به آزمایش و بررسی ایده خود و تحقیقات بازار پرداختند. با توجه به نتایج مثبت تحقیقات در این مدت، ‌در نهایت استارتاپ «لیدالید» از تیر ماه ۱۴۰۰ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

احمد فراهانی مدیر سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ در مورد دلایل سرمایه‌گذاری روی این استارت‌‌اپ گفت: «بازار خرید و فروش موبایل و لوازم جانبی آن قطعا یکی از جذاب‌ترین بازارهای فعال در ایران است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازار لوازم دیجیتال ارزشی حدود ۵٫۵ هزار میلیارد تومان داشته است. عدم وجود راهکاری برای افزایش شفافیت بازار، ما را ترغیب کرد که فعالیت استارتاپ‌های این حوزه را جدی‌تر دنبال کنیم و با توجه به تجربه و دانش تیم حرفه‌ای لیدالید و زیرساخت‌های توسعه داده شده، تصمیم به سرمایه‌گذاری روی استارتاپ لیدالید گرفتیم.»

 

سرعت بالای تیم، تجربه درگیری در استارتاپ‌های عملیاتی و استفاده از ظرفیت‌های پارتنرهای استراتژیک دلایل دیگر جذابیت سرمایه‌گذاری در استارتاپ لیدالید برای اسمارت‌آپ بود.

 

 

امیرمیثم گیاهی، نیما ذبیح‌اله زاده، حسام نوبری و حمید هادی بنیان‌گذاران این استارتاپ هستند که با کنار هم قرار دادن تجارب خود در حوزه گارانتی و واردات تلفن همراه و فعالیت‌های استارتاپی که تا کنون داشتند، «لیدالید» را ساختند.

 

امیرمیثم گیاهی در مورد دلایل انتخاب اسمارت‌آپ به عنوان سرمایه‌گذار گفت: «اسمارت‌آپ یکی از سرمایه‌گذاران خوش‌نام، شناخته‌شده و مجرب اکوسیستم استارتاپی است و تجربه همکاری با این صندوق و استفاده از پول هوشمند آن برای لیدالید ارزشمند است.» ذبیح‌اله زاده نیز وجود استارتاپ‌های موفق در پورتفوی اسمارت‌آپ را از نقاط قوت آن دانست و به حضور تیم حرفه‌ای و پاسخ‌گو در اسمارت‌آپ اشاره کرد.

 

استارتاپ لیدالید قصد دارد از سرمایه جذب شده برای توسعه بازار خود به سراسر ایران و رشد سریع استفاده کند.

link

مطالب مرتبط

فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم