دومین رویداد جذب سرمایه دوشنبه‌های استارتاپی در حوزه پراپ‌تک برگزار شد

دومین رویداد جذب سرمایه در حوزه فناوری‌های نوین ساختمان، در قالب سلسله رویداد دوشنبه های استارتاپی، روز ۲۹ شهریورماه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و کارن کراد، برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی کارن کراد، دومین دوره از رویداد پراپ‌تک در محل صندوق نوآوری و شکوفایی و به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید. بیش از ۸۰ سرمایه‌گذار و فعال زیست‌بوم نوآوری از طریق پلتفرم اسکای‌روم در این رویداد حاضر شدند و استارتاپ‌ها به ارائه طرح‌های نوآورانه خود به منظور جذب سرمایه پرداختند و پس از هر ارائه، به سوالات حاضران و سرمایه‌گذاران، پاسخ دادند.

 

قابل ذکر است که اولین رویداد پراپ‌تک پیش از این در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ و در دو بخش رویداد پیوند و رویداد دوشنبه‌های استارتاپی برگزار شده بود و به علت استقبال سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه ساختمان، دومین دوره از این رویداد در حوزه فناوری‌های نوین ساختمان مجددا در دو بخش دوشنبه های استارتاپی و پیوند، برگزار گردید.

 

در شروع برنامه و پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن خوشامدگویی و تشکر از حاضرین برنامه و  با بیان اینکه امروز در حال برگزاری سی‌امین رویداد دوشنبه‌های استارتاپی هستیم، افزود: ما برای دومین بار، روی حوزه فناوری‌های نوین ساختمان متمرکز هستیم؛ طی امروز و فردا، هم رویداد دوشنبه‌های استارتاپی و هم رویداد پیوند را خواهیم داشت. ماموریت صندوق نوآوری و شکوفایی، تامین مالی اکوسیستم استارتاپی و نوآوری کشور است. ما به صورت مستقیم، با شرکت‌ها و موسسات دانش‎‌بنیان در تعامل هستیم؛ اما در تلاشیم تا خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی را به کل اکوسیستم نوآوری و استارتاپی کشور، گسترش دهیم. با توجه به خلاهای شناسایی‌شده در مسیر جذب سرمایه استارتاپ‌ها، سلسله رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی را طراحی کردیم. این رویداد به استارتاپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر دانش‌بنیان و غیر‌دانش‌بنیان کمک می‌کند تا ایده‌ها و محصولات خود را در بستری مناسب، به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، بخش خصوصی، عاملین صندوق نوآوری و شکوفایی عرضه کنند.

 

او در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۰، رویدادهای پیوند را برای پاسخ با خلاهای شناسایی‌شده در بخش دیگری طراحی کردیم. در رویدادهای پیوند، به دنبال این هستیم که افراد صاحب ایده را که لزوما محصول قابل‌عرضه ندارند، به شتابدهنده‌ها متصل کنیم تا سرمایه بذری و خدمات شتابدهی دریافت نمایند.

 

در ادامه این برنامه، دکتر احمدیان، عضو شورای عالی نوآوری و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر جهت برگزاری این رویداد، گفت: این رویداد در حوزه پراپ تک، به خاطر برنامه‌های دولت، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد؛ چراکه مباحث مسکن‌ ارزان‌قیمت، هوشمندسازی منازل، ساخت مسکن سریع‌الاحداث مورد توجه است. 

دکتر احمدیان درباره اکوسیستم پراپ تک گفت: موضوعات این حوزه، جای توجه ویژه‌ای دارد چرا که ما به طور جدی، به فناوری‌های نوین ساختمانی نپرداخته‌ایم و این اکوسیستم، بسیار ناشناخته است و مغفول مانده است.

دکتر احمدیان در ادامه گفت: از طرفی، ما در کشورمان فرصت ساخت‌وساز داریم و از طرفی دیگر، اکوسیستم فین‌تکی در حال رشد است و از طرفی دیگر، سایر حوزه‌های مربوط به تکنولوژی و نوآوری، پیشرفت چشمگیری داشته‌است؛ با این حال سهم قابل قبولی در حوزه پراپ تک نداریم و باید این حوزه را ارتقا دهیم.

او در پایان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی، همیشه حامی خوبی بوده است و امیدواریم با همراهی و حمایت این صندوق، در این حوزه‌ها نیز پیشرفت خوبی داشته باشیم.

 

همچنین دکتر کریمی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور، به صورت مجازی در این برنامه حاضر شد و ضمن خوشامدگویی به حاضران آنلاین و حضوری در رویداد، به سخنرانی در خصوص ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور پرداخت و افزود: حوزه ساختمان، بسیار مهم است و جز تاثیرگذارترین و پرکاربردترین حوزه‌ها در صنعت کشور است؛ چه از بعد درآمدزایی، چه از بعد اشتغال‌زایی. این رویدادها به ارتقای ظرفیت‌های نوآوری در حوزه ساختمان و پراپ تک، کمک خواهد کرد.

دکتر کریمی در ادامه گفت: دانشگاه پیام نور، به صورت تمام و کمال آماده است تا در مسیر توسعه اکوسیستم استارتاپی و دنش‌بنیانی، به فعالان این حوزه خدمات ارائه دهد.

 

اولین روز از این برنامه، به سلسله رویداد دوشنبه های استارتاپی اختصاص داشت و ۷ تیم استارتاپی، به ارائه طرح خود پرداختند که به شرح زیر است:

 

استارتاپ اول در حوزه پراپ تک: اکسیر صنعت سیمان سبز

این طرح شامل تولید سیمان، برق و قطعات بتنی سبز از ضایعات کشاورزی است. در این طرح از ضایعات صنعت شکر و نیشکر برای استفاده بهینه از ضایعات استفاده می‌شود. این سیمان‌ها شامل ۶ نوع مختلف با ویژگی، فرمولاسیون، مشخصات فنی و ساختار‌های مختلف است. برق تولیدی نیز به عنوان برق سبز تجدید پذیر یک محصول فناورانه و محصول جانبی خط تولید سیمان است.

سرمایه مورد نیاز این استارتاپ برای توسعه و بازاریابی محصول، مبلغ ۲۲ میلیارد ریال است.

 

استارتاپ دوم در حوزه فناوری‌های نوین ساختمان: سامانه مدیریت ساختمان سامون

این سامانه، سیستم یکپارچه مدیریت مالی، خدمات و هوشمندسازی است که دارای ویژگی‌های مدیریت‌ مالی ساختمان شامل مدیریت شارژ، پرداخت قبوض، مدیریت هزینه‌ها و مدیریت خدمات ساختمان شامل خدمات عمومی، خدمات تاسیساتی و فنی و همچنین هوشمند‌سازی ساختمان شامل ماژول‌های کنتور آب واحد، درایور درب پارکینک، کنترل تردد ساکنین، کنترل یونیت موتورخانه، کنترل یونیت آسانسور است. هدف این مجموعه، توجه به زمینه‌های مختلف حوزه ساختمان، اعم از نیازمندی‌های قبل از بهره‌برداری و نیازمندی‌های پس از بهره‌برداری است.

سرمایه مورد نیاز این تیم، مبلغ ۱۱۵ میلیارد ریال است.

 

استارتاپ سوم در حوزه پراپ تک: کارگاه تو

کارگاه تو، سامانه ساخت‌وساز هوشمند بر بستر اینترنت اشیا است. این محصول، تنوع بی‌نظیری از گجت‌های اینترنت اشیا برای مانیتورینگ کامل کارگاه ساختمانی دارد، امکان مشاهده آنی و در لحظه تمامی نقاط توسط دوربین‌های متحرک و ثابت در راستای افزایش بهره‌وری و افزایش ایمنی کار و کارگران را دارد، امکان ردیابی سریع و آسان کلیه وسایل نقلیه و اجزای متحرک کارگاه را دارد، کلاه هوشمند سازگار با دستبند هوشمند جهت تضمین ایمنی و سلامت کارگران را دارد، تنوعی بی‌نظیر از وسایل پایش برای کمک به مهندسین عمران را دارد، کلیدهای هوشمند کنترل مبتنی بر تکنولوژی اینترنت اشیا دارد، این اپلیکیشن اندرویدی جهت کنترل آنی و در لحظه کلیه اجزا را دارد، اپلیکیشن کاربر پسند جهت تعریف بی نهایت پروژه و مکالمه با افراد پروژه و تعریف فعالیتها و وظایف را دارد.

سرمایه مورد نیاز استارتاپ کارگاه تو، ۸۰ میلیارد ریال است.

 

استارتاپ چهارم در حوزه ساختمان: مشرق‌زمین

این استارتاپ به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم اسکای‌روم در این رویداد شرکت داشت. محصول استارتاپ مشرق زمین، سازه‌های پیش‌ساخته بتنی با تکنولوژی ابر بتن خودتراکم است. استارتاپ مشرق زمین، طرح خود را به عنوان مستحکم‌سازان مشرق‌زمین ارائه کرده است. با توجه به نیاز و دغدغه ساخت مسکن در اقصی نقاط دنیا، متخصصین تیم به دنبال تحقیق و توسعه برای ساخت‌وساز انبوه با استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای رفع معایب روش‌های سنتی و مرسوم در بازار هستند. در اکثر مناطق کشور از سازه‌های بتن مسلح استفاده می‌شود. در سازه‌های بتنی درجا، ساخت بتن و نحوه بتن‌ریزی و عمل‌آوری آن در محل از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح این مجموعه استفاده از تکنولوژی سازه‌های مدولار پیش‌ساخته است؛ این نوع سازه‌ها در بسیاری از موارد به علت ویژگی‌های مهمی مانند سرعت بالای اجرا، کاهش نیروی انسانی، کیفیت بالای اجرای قطعات و اجرای راحت‌تر نسبت به سازه‌های بتنی، مزیت دارند. مشتریان هدف این مجموعه، سازندگان ساختمانی، انبوه‌سازان، بخش‌های دولتی، شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و … است.

سرمایه مورد نیاز این تیم، مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

 

استارتاپ پنجم در حوزه پراپ تک: فیدار سازه پدیده کاسپین

این مجموعه، سازه‌های پیش‌ساخته بتنی با قابلیت اجرا در مناطق مختلف به خصوص مناطق زلزله‌خیز کشور را طراحی و تولید می‌کند. این سیستم ترکیبی از اتصالات فلزی در سازه‌های بتنی با رویکرد پیش‌ساختگی است. اجزای اصلی سازه همچون ستون، تیر، سقف و … به طور کامل در کارخانه ساخته می‌شود و پس از انتقال به محل پروژه، با اتصالات فلزی پیچ و مهره‌ای به یکدیگر متصل شده و اسکلت ساختمان را تشکیل می‌دهند. 

نوآوری ایده در به حداقل رساندن گروت‌ریزی و بتن‌ریزی در محل است و برخلاف سیستم‌های موجود پیش‌ساخته، این اتصالات قادر به ارائه عملکرد لرزه‌ای مناسب بدون نیاز به سیستم‌های مبتنی بر دیوار هستند و به دلیل عدم نیاز به مهار اولیه در هنگام نصب، از سرعت بالایی برخوردار هستند. مزیت‌های آن نسبت به نمونه‌های موجود عبارت است از:

– اجرای این سیستم تا ۱۰ برابر از روش‌های سنتی و ۵ برابر از روش‌های پیش ساخته فعلی، سریع‌تر است.

– هزینه اجرای این سیستم تا ۲۰% کمتر از روش‌های معمول است.

– اتصالات مورد استفاده، مشکلات لرزه‌ای دیگر موارد مشابه را نداشته و در مناطق لرزه‌خیز نیز قابل اجرا است.

– هزینه اجرای این سیستم تا ۱۰% کمتر از روش‌های معمول است.

– کیفیت و راحتی اجرا بسیار بالاتر از موارد دیگر است.

– این سیستم در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز قابلیت اجرا دارد.

– با حداقل‌سازی بتن‌ریزی و آرماتوربندی درجا، سبب کاهش خطرات، آلودگی‌های زیست‌محیطی و صوتی، هدر رفت منابع و انرژی می‌شود. 

در حال حاضر ساخت نمونه اولیه، مدلسازی‌های نرم‌افزاری و تحلیل و بررسی‌های لازم صورت گرفته است.

این استارتاپ نیازمند جذب سرمایه به مبلغ ۵۰.۴۸ میلیارد تومان است.

 

استارتاپ ششم حوزه پراپ تک: هوم‌هاب

هوم‌هاب، پلتفرمی امن، شفاف و حرفه‌ای برای ایجاد یک فضای جدید سرمایه‌گذاری بر اساس خرید و فروش سهام متعلق به هر ملک، در بازار املاک است. این پلتفرم با استفاده از فناوری بلاکچین، املاک و مستغلات را مردم‌سالار می‌کند تا علاقمندان با حداقل دارایی بتوانند سرمایه‌گذاری خود را شروع کنند. 

مهم‌ترین خدمات این استارتاپ عبارت است از: 

– سرمایه‌گذاری در حوزه املاک بر اساس خرید و فروش سهام متعلق به هر ملک؛ املاک منتخب در یک محیط کاملا امن و شفاف به تعدادی سهام تقسیم شده‌اند و خریداران این سهام، صاحبان و بهره برداران اصلی ملک مورد نظر هستند

– اجاره یا بهره‌برداری از املاک که هر سرمایه‌گذار متناسب با سهام خود، می‌تواند وجه اجاره از سهام خود را به صورت ماهانه یا سالانه دریافت کند

– مدیرت، سرویس و نگهداری ساختمان جهت حفظ هر چه بهتر املاک از طریق پلتفرم 

این تیم استارتاپی، به دنبال جذب سرمایه به مبلغ ۵ میلیارد ریال است.

 

استارتاپ هفتم در حوزه ساختمان: آسپابیم

این اپلیکیشن با استفاده از مفهوم مدلسازی اطلاعات ساختمان، راه‌حلی برای غلبه بر پیچیدگی‌های مرحله ساخت پروژه ارائه می‌کند. وجود ذی‌نفعان متعدد در مرحله ساخت، هماهنگی و اشتراک‌گذاری اطلاعات پروژه را به دلیل نرم افزارها و فرمت داده‌های متعدد دچار چالش می‌کند. وب اپلیکیشن آسپابیم در مرحله طراحی پروژه، اطلاعات را از نرم‌افزارهای BIM استخراج می‌کند و یک پایگاه داده از اطلاعات پروژه را از طریق وب در اختیار ذی‌نفعان اجرایی پروژه می‌گذارد. با این امکان می‌توان پروژه‌های ساختمانی خود را مدیریت کرد و در هر لحظه و هر مکان به آخرین وضعیت پروژه دسترسی داشت. ذینفعان اجرایی پروژه‌های ساختمانی با توجه به سطح دسترسی مشخص به اطلاعات، کاربران این مجموعه خواهند بود.

این استارتاپ به دنبال جذب سرمایه ۱۲۰ میلیارد ریالی است.

 

 

در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه‌گذاران، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار به ‌صورت حضوری و شرکت‌کنندگان آنلاین از طریق پلتفرم اسکای‌روم به طرح سوالات‌ خود از استارتاپ‌ها پرداختند.

قابل ذکر است که دومین روز از این برنامه، در قالب رویداد پیوند، روز بعد و در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

link

مطالب مرتبط

فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…
دیوار

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸
مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم