مدیرعامل ایربی‌اندبی: دورکاری باعث ایجاد پدیده خانه‌های غیرمتمرکز شده است

برایان چِسکی، هم‌موسس و مدیرعامل پلتفرم اجاره اقامتگاه ایربی‌اندبی (Airbnb) در رشته توییتی خبر داد قصد دارد تا محل کار خود را ترک کند و از این پس هر چند هفته یکبار در یک شهر جدید در یکی از خانه‌های ایربی‌اندبی اقامت کند.

او در توضیح تصمیم خود اینگونه بیان کرده است که به نظرش پاندمی کرونا بزرگترین تغییر را در مورد نحوه سفر کردن بشر از زمان آغاز نخستین پروازهای تجاری تاکنون ایجاد کرده است. چسکی در توییت خود نوشت: «برای نخستین بار میلیون‌ها انسان می‌توانند هر جایی از کره خاکی زندگی و کار کنند. دورکاری بسیاری از مردم را از حضور روزانه در دفتر یا محل کارشان بی‌نیاز کرده است.»

در رشته توییت مدیرعامل ایربی‌اندبی آمده است: «آمار و اطلاعات ما در Airbnb نشان می‌دهد در فاصله دو ماهه از جولای تا سپتامبر سال جاری، ۱ اقامت از هر ۵ اقامت رزرو شده در ایربی‌اندبی برای مدت زمان اقامت یک ماه یا بیشتر بوده است. و نیز نیمی از رزروها برای اقامت یک هفته و بیشتر بوده است.» بنا بر اعلام چسکی در سال گذشته یک صد هزار مسافر ایربی‌اندبی اقامت ۳ ماه و بیشتر را در این پلتفرم رزرو کرده‌اند.

او می‌افزاید: به نظرم در سال ۲۰۲۲ بارزترین ترند سفرها مربوط به مسافرت‌هایی طولانی است که افراد برای هفته‌ها، ماه‌ها و حتی یک فصل به سفر می‌روند.

به اعتقاد برایان چسکی مردم بیشتری ترجیح خواهند داد تا خارج از منزل زندگی کنند و برخی نیز به جای اجاره بلندمدت یک خانه در شهر اقامت خود، از اقامت‌های طولانی موقت در شهرهای مختلف دنیا استفاده خواهند کرد.

چسکی می‌افزاید کم کم رقابتی در میان شهرها و کشورها آغاز می‌شود و آنها می‌کوشند تا افراد دورکار را برای اقامت‌های نسبتا طولانی به سوی خود جذب کنند که منجر به توزیع دوباره نیروی انسانی در نقاط مختلف دنیا می‌گردد.

مدیرعامل ایربی‌اندبی در انتها از این پدیده با عنوان “خانه غیرمتمرکز” یاد می‌کند که هویت سفر را نیز دستخوش تحول می‌کند.

برایان چسکی علت تصمیم خود را از نزدیک تجربه کردن این پدیده و نیز ساخت تجربه‌ای بهتر برای کاربران Airbnb عنوان کرده است.

شرکت ایربی‌اندبی سال گذشته توانست پس از ۱۲ سال فعالیت که به عنوان یک پلتفرم مارکت‌پلیس اجاره موقت اقامتگاه فعالیت می‌کند، با ارزش ۷۵ میلیارد دلار وارد بازار بورس آمریکا شود.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم