اسنپ اکسپرس با حضور در ۸۰ شهر ایران بازار کیوکامرس را هدف گرفته است

بازار تجارت سریع در خاورمیانه در حال تیک‌آف است. یک آمار بین‌المللی نشان می‌دهد حجم تجارت سریع یا Q-Commerce  در خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. نکته حائز اهمیت اینجاست که در این فاصله سهم سفارش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی از این کیک ۲۰ میلیارد دلاری با سرعت بیشتری رو به افزایش است. یعنی هرچقدر مقدار سفارش آنلاین غذا از این بازار رو به کاهش است، حجم سفارش FMCG یا کالاهای تندمصرف و سوپرمارکتی روز به روز افزایش می‌یابد. به عبارت دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم پیش‌بینی شده اندازه بازار کالاهای سوپرمارکتی تا سال ۲۰۲۴ از ۱۳ درصد به ۲۱ درصد می‌رسد. حالا پرسش اینجاست اوضاع این بازار در ایران چطور است؟ آیا بازار کالاهای FMCG در ایران هم توانسته در قد و قواره بقیه کشورهای منطقه رشد کند؟ به خصوص در دوران شیوع کرونا که زمینه مساعدی برای رشد این بازار فراهم شده بود شرکت‌های ایرانی توانستند از این فرصت استفاده کنند؟

 

 بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم بازار کالاهای زودمصرف در ایران نسبت به حجم کل بازار تجارت الکترونیک به سرعت در حال رشد است. اگرچه کل فروش مواد غذایی در ایران از کانال تجارت الکترونیک کمتر از ۸.۵ درصد گزارش شده اما سهم کالاهای سوپرمارکتی به صورت تصاعدی رو به افزایش است. در این زمینه اسنپ اکسپرس زیرمجموعه‌ای از گروه اسنپ، در حوزه فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی فعالیت می‌کند و سفارش مشتریان را در مدت ۳۰ دقیقه با قیمت‌های مناسب به مشتریان می‌رساند. لازم به ذکر است اسنپ مارکت نیز بخشی دیگر از خدمات سوپراپلیکیشن اسنپ است که با اسنپ اکسپرس متفاوت عمل می‌کند و در حال همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار است. اسنپ اکسپرس بخش مهمی از سوپرمارکت‌های خُرد تا هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را زیر چتر خود جمع کرده و طیف وسیعی از محصولات را در زمانی سریع ارسال می‌کند و مدل فعالیت آن کیوکامرس (Q-Commerce) است.

 

اسنپ‌اکسپرس در حدود ۸۰ شهر ایران حضور دارد. فعالیت اکسپرس فرصتی را برای صاحبان برندهای کالاهای سوپرمارکتی و تولیدکنندگان مواد غذایی نیز فراهم می‌کند که در یک فضای مدرن و منظم محصولات خود عرضه کنند. بنابر اعلام اسنپ‌اکسپرس این سرویس به قوانین جاری کشور از جمله اطلاع‌رسانی درباره درج قیمت تولیدکننده در کنار قیمت مصرف‌کننده خود را متعهد می‌داند.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
ایرانسل

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری ایده‌ها و نوآوری‌های این رویداد حضور دارد. به گزارش روابط عمومی
ایرانسل ضمن حمایت از برگزاری رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، در مرحله داوری…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم