آشنایی با گروه دیجی‌کالا؛ از اعضای قدیمی تا کسب‌وکارهای نوپا

در سال‌های اخیر فضای تجارت آنلاین به قدری گسترده شده است که لزوم تفکیک و انسجام شاخه‌های آن کاملا احساس می‌شود. همین احساس نیاز بود که باعث شد دیجی‌کالا برای آسایش کاربران به سمت گسترش و تفکیک این شاخه‌ها برود. دیجی‌کالا در گزارش‌های سالانه خود تا امروز کوشیده است تا اعضای گروه خود را به تدریج معرفی کند. این معرفی در گزارش سال ۱۴۰۰ دیجی‌کالا با شفافیت و دسته بندی مشخص‌تر ارائه شده است.در  این بخش، پلتفرم‌های مختلفی که زیر مجموعه دیجی‌کالا هستند یا با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند معرفی می‌شوند. «دیجی‌کالا جت»، «فیدیبو»، «دیجی‌پی»، «دیجی اکسپرس»، «دیجی نکست»، «دیجی استایل»، «کمدا»، «اسمارتک»، «دیجی‌کالا مگ»، «کانتنت فکتوری»، «بومی محلی»، «دیجی کالامهر»، «دیجی‌کالا بیزینس»، «آپ‌تایم»، «گنجه»، «دیجی‌فای»، «دیجی‌کلاود»، «پیندو» و «مگنت» پلتفرم‌هایی هستند که به مرور به پلتفرم دیجی‌کالا اضافه شده‌اند و هر کدام کارکرد مجزایی دارند.

 

«دیجی‌کالا»؛ اولین و بزرگترین عضو اکوسیستم تجارت الکترونیک

وقتی صحبت از گروه دیجی‌کالا به میان می‌آید ممکن است این تصور پیش آید که هویت دیجی‌کالا به خودی خود و به عنوان یک مارکت پلیس، در وابستگی و قیاس با اعضای دیگری مانند دیجی‌کالا جت یا دیجی‌ استایل و … تعریف می‌شود. این در حالی‌ست که دیجی‌کالا با اینکه اولین و بزرگترین عضو گروه است اما خود یکی از اعضا در کنار دیگر موجودیت‌های گروه دیجی‌کالاست. دانستن این دسته بندی‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌ها و رویدادهای مربوط به دیجی‌کالا را منفک از شرایط دیگر اعضا در نظر بگیریم و یادمان باشد که از اولین روزهای تأسیس دیجی‌کالا تا امروز آنقدر به دیگر اعضای  این خانواده که همگی فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایران هستند اضافه شده است که دیگر باید از یک اکوسیستم تجارت الکترونیک نام ببریم.

دیجی‌کالاجت؛ سرویس تحویل سریع محصولات سوپرمارکتی

«دیجی‌کالا جت» پلتفرمی است که برای برآورده کردن نیازهای مشتری در کمترین زمان ممکن پایه‌ریزی شد. محصولاتی مثل دارو، نان، شیرینی، کافه، گروه‌های سوپرمارکتی، میوه، پروتئینی، و گل در دسته محصولاتی قرار می‌گیرند که باید به سرعت به دست کاربران برسند. در غیر این صورت ممکن است کیفیت و سلامتی‌شان از بین برود و غیر قابل استفاده شوند. عمده فعالیت دیجی‌کالا جت مربوط به این دسته از محصولات است. دیجی‌کالا جت به دو روش همکاری با فروشگاه‌های معتبر و فروشگاه‌های اختصاصی «جت مارت» محصولات خود را علاوه بر تهران در شهرهای کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و قم در سریع‌ترین زمان سفارش‌های مشتریان را به دست آن‌ها می‌رساند. این پلتفرم بیش از دو میلیون کاربر یکتای ماهانه دارد و به طور متوسط روزانه بیش از ۱۷ هزار سفارش می‌گیرد. ۵ دقیقه کمترین زمانی است که برای رساندن کالا به مشتری از طریق پلتفرم دیجی‌کالا جت ثبت شده است.

فیدیبو؛ همیشه، هرجا کتاب بخوان

در سال‌های اخیر و با مدرن‌تر شدن امکانات زندگی، سبک مطالعه و کتاب خواندن هم متحول شده است. البته هنوز شمار زیادی از علاقه مندان به کتاب ترجیح می‌دهند به روش سنتی کتاب بخرند، آن را ورق بزنند و بخوانند. اما تعداد زیادی از مردم دیگر نه جایی برای نگهداری کتاب‌های خریداری شده دارند و نه فرصتی برای خرید کتاب و تورق آن. «فیدیبو» اولین و بزرگ‌ترین پلتفرم کتاب الکترونیک، صوتی و پادکست در ایران است. این اپلیکیشن روی بیش از ۳ میلیون دستگاه ارتباطی نصب شده و این عدد نشان می‌دهد فیدیبو توانسته با تکیه بر اعتماد بازار نشر، توجه کتاب‌خوان‌هایی با سلیقه‌های متنوع را به خود جلب کند. در فیدیبو بیش از ۱۳۰۰ ناشر مشغول فعالیت و ارائه محصول هستند و بیش از ۱۳۰ هزار عنوان کتاب در این اپلیکیشن منتشر شده و در دسترس علاقمندان به مطالعه قرار دارد.

دیجی‌پی؛ امکاناتی بیشتر از یک کیف پول دیجیتال

مساله پرداخت در خریدهای اینترنتی مساله مهمی است. چرا که در خریدهای آنلاین اساسا چیزی با مفهوم فیزیکی «پول» وجود ندارد و همه چیز با سیستمی شبیه انتقال پول از یک حساب یه یک حساب دیگر انجام می‌شود. اما در خود این فرآیند هم مساله مهمی به نام «امنیت» مطرح است. چرا که یک فرد مطلع در حیطه نرم‌افزارهای بانکی، هک کردن حساب‌ها و یافتن رمزها، می‌تواند به راحتی به همه موجودی یک شماره حساب دست یابد و آن را به هر جایی که بخواهد منتقل کند. «دیجی‌پی» پلتفرم اختصاصی دیجی‌کالا در «خدمات پرداخت هوشمند» است. در سال ۱۴۰۰ دیجی‌پی انواع و اقسام خدمات مرتبط با پرداخت را به کاربرانش عرضه کرده است. در این سال تراکنش‌هایی با ارزش ۲۸۲ هزار میلیارد ریال از طریق درگاه‌های پرداخت دیجی‌پی انجام شده است و ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار خَرد به کاربران تخصیص داده. نکته مهم این است که در این سال ۳۵ هزار میلیارد ریال پول به حساب کاربرانی که ظرف ۲۴ ساعت از خریدشان منصرف شده‌اند بازگردانده شده!

دیجی‌اکسپرس؛ در مسیر لجستیک هوشمند

فرایند ارسال سفارش یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تجارت آنلاین است. کسی که محصولی را به شیوه آنلاین خریداری می‌کند توقع دارد خریدش در اسرع وقت و به شکلی سالم به او تحویل داده شود. اگر چنین اتفاقی نیفتد کاربر ممکن است قید خرید آنلاین را بزند و دوباره به شیوه‌های سنتی خرید رجوع کند. «دیجی‌اکسپرس» دقیقا با همین ایده شکل گرفته و توانسته با ایجاد پلتفرم‌های تکنولوژی‌محور و سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌های مرتبط با صنعت لجستیک، سرویس‌های متنوعی برای دیجی‌کالا و دیگر فعالان بازار کسب و کار فراهم کند. در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۸۰۰ راننده به صورت خویش‌فرما با این پلتفرم همکاری کردند و توانستند بیش از ۵.۹ میلیون سفارش را در ۱۶ شهر کشور به دست خریدار برسانند. Partner ،Jet ،Flex و Proxy سرویس‌های دیجی‌اکسپرس هستند.

دیجی‌نکست؛ جایی برای آینده نوآوری و هوشمندسازی

سرعت پیشرفت علم روز به روز بیشتر می‌شود و طبیعتا برای عقب نماندن از این پیشرفت‌های سریع، به سخت افزارها و نری جدیدتری نیاز داریم. این کار نیاز به افراد بااستعداد، سرمایه‌گذاری و آموزش مداوم دارد. «دیجی‌نکست» مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا در حوزه زنجیره ارزش تجارت الکترونیک است. این پلتفرم در حال حاضر به یک مرکز نوآوری سرمایه‌گذاری قوی در گروه دیجیکالا تبدیل شده است. دیجی‌نکست تا سال ۱۴۰۰ موفق شد ۲۵ استارتاپ جدید و کاربردی را به مرحله فعالیت برساند. روی ۴۹ استارتاپ دیگر هم سرمایه گذاری شده که به زودی آن‌ها هم به مرحله شروع کار می‌رسند. هم‌اکنون ۵ محصول بر لبه تکنولوژی در دیجی‌نکست در حال استفاده است.

دیجی‌استایل؛ یک سبک زندگی جدید

دنیای تجارت آنلاین برای کسانی که به صنعت مد و پوشاک علاقه دارند هم فضای جذاب و دلنشینی است. بالا رفتن میزان تقاضا برای خرید آنلاین در این صنعت باعث شده تعداد برندهایی که محصولات‌شان را آنلاین هم عرضه می‌کنند بیشتر شود. دیجی‌کالا با به راه‌اندازی پلتفرم دیجی‌استایل در این عرصه پیشگام شده و نکته مهم و امیدوار کننده برای صاحبان این صنایع در ایران این است که دیجی‌استایل در سال‌های بیشتر روی حمایت از برندهای داخلی تمرکز کرده است. بیش از ۲۵۰۰ برند مختلف در دیجی‌‌استایل حضور دارند. حضور این تعداد برند در دیجی‌استایل باعث شده تنوع کالاییِ این صنعت به بیش از ۳۱۲ هزار نوع برسد. بیش از ۲۴ میلیون بازدید از وبسایت و اپلیکیشن دیجی‌استایل در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته که گستردگی این صنعت و استقبال کاربران را نشان می‌دهد.

«کمدا»؛  خرید و فروش اجتماعی به مدیریت خانم‌ها

برای خیلی از ماها به خصوص خانم‌ها پیش آمده که لباس‌ها و وسایلی داریم که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم اما قطعا برای دیگران قابل استفاده هستند. به خصوص برای خانم‌ها که معمولا لباسی در کمدشان ندارند! «کمدا» به همین منظور طراحی شده تا افراد که سلیقه و توانایی یکسانی برای خرید کردن دارند بتوانند وسایل مازاد و البته قابل استفاده‌شان را با قیمت مناسب به فروش برسانند. البته این طور نیست که «کمدا» مختص خانم‌ها باشد اما در حال حاضر بیش از ۱.۳ میلیون نفر این اپلیکیشن را روی دستگاه خودشان نصب کرده‌اند که بیش از یک میلیون نفرشان خانم‌ها هستند. در حال حاضر در این پلتفرم ۲۰۰ هزار کاربر، فروشنده هستند و بیش از ۴.۵ میلیون کالا را برای فروش عرضه کرده‌اند.

اسمارتک؛ بهبود اثربخشی تعامل با مشتری

خیلی از کاربرانی که قصد همکاری با دیجی‌کالا و فروش آنلاین از طریق این پلتفرم را دارند در شروع کار با دشواری‌های زیادی روبرو می‌شوند. دشواری‌هایی که ممکن است که آنها را خیلی زود از فعالیت در این بازار ناامید و یا منصرف کند. دیجی‌کالا با راه‌اندازی پلتفرم «اسمارتک» بستری را برای کمک به کسب و کارها برای بهبود اثربخشی و کیفیت تعاملات با مشتریان از طریق فناوری‌های بازاریابی فراهم کرده است. فروشندگان در این پلتفرم با تعامل و ارتباط موثر با مشتریان، شبکه تبلیغات هوشمند، سیستم همکاری در فروش، پلتفرم جمع‌آوری و بررسی رفتار کاربران آشنا می‌شوند. بیش از ۲۵۰ میلیون پیام در «IN TRACK» (پلتفرم تعامل و ارتباط موثر با مشتری)  ارسال شده است. ۱۰۷۵ کمپین در «ADVERGE» (شبکه تبلیغات هوشمند) اجرا شده و بیش از ۲۱۵۰ رسانه در پلتفرم «AFFILIO» (سیستم همکاری در فروش) فعالیت دارند.

 

دیجی‌کالا مگ؛ عضو توانمند بازاریابی محتوایی

اخبار، گزارش‌ها و مقالاتی درباره اتفاقات روز سینمای ایران و جهان، بررسی گوشی‌هایی که به تازگی به بازار آمده‌اند، اخبار مد و پوشاک و عطر، مسائل روانشناسی و سلامتی، بازی‌های رایانه‌ای و غیررایانه‌ای و … مطالبی هستند که می‌توانید در دیجی‌کالامگ بخوانید. ماهانه بیش از ۲۰ میلیون بازدید از بلاگ‌های گروه دیجی‌کالامگ و شـبکه‌های اجتماعی آن صورت می‌گیرد. بیش از ۸۰۰ هزار نفر صفحات اینستاگرام گروه دیجی‌کالامگ را دنبال می‌کنند و بیش از ۹۵۰ ویدئوی تولیدشده توسط گروه دیجی‌کالامگ در این صفحات منتشر شده است. گروه دیجی‌کالامگ و شـبکه‌های اجتماعی آن قلب بازاریابی محتوایی دیجیکالا را تشکیل می‌دهد. مدیریت وبسایت‌های دیجیکالامگ و دیجی‌اسـتایل‌مگ، اینستاگرام دیجی‌کالامگ، و دیجی‌کالا لایف‌استایل بر عهده این تیم است و «دیجی‌کالا تلنت» و کمپین‌های بزرگ UGC از جمله فعالیت‌های مهم این مجموعه هستند.

 

کارخانه محتوا؛  محتوای تخصصی درباره محصولات

بیش از ۵ هزار کسب و کار از خدمات محتوای تخصصی دیجی‌کالا که توسط تیم سرویس جامع تولید محتوای تخصصی یا «CONTENT FACTORY» تولید می‌شود استفاده می‌کنند. این تیم علاوه بر نقد و بررسی محصول و تولید ویدیوهای باکیفیـت، حوزه‌های جدیـدی مانند هوش مصنوعی، اتوماسیون و محتوای تولید شـده توسط کاربر (UCG) را هم بـه خدمات خود اضافه کرده اسـت تـا فرم جدیدی از محتوای به‌روز را در اختیار کاربران و فروشندگان قرار بدهد. در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰۰ هزار فریم عکس و بیش از ۱۱۰ هزار ویدیو از کالاهای جدید گرفته شد.

 

بومی – محلی؛  کسب‌وکارهایی توانمند حتی در دورترین نقاط ایران

یکی از برنامه‌هایی که با نگرش عدالت اجتماعی و برابری دسترسی همه به منابع خرید و فروش آنلاین در دیجی‌کالا اجرا شدپروژه کارآفرینی بومی نام دارد. برنامه‌ای که حالا با مشارکت بیش از ۳۴۰۰ فروشنده بومی محلی در حال گسترش است و طی آن بیش از ۳۰ هزار و ۴۰۰ نوع محصول مختلف به فروش گذاشته شده. دیجی‌کالا برای گسترش این برنامه، ۱۷ مرکز پشتیبانی محلی را هم راه‌اندازی کرده است. این پروژه با هدف معرفی و فروش محصولات بومی، خانگی و روستایی، فرصتی برای دیده شدن تلاش‌های تولیدکنندگان محلی ایران و دسترسی آسان‌تر کاربران علاقه‌مند به بازارهای محلی‌ است.

 

دیجی‌کالامهر؛ انجام کار نیک با شفافیت و هدفمندی بالا

دیجی‌کالا برای خودش یک سری مسئولیت‌های اجتماعی هم تعریف کرده و با همه توانش در حال اجرای این برنامه‌هاست. یکی از این برنامه‌ها پلتفرم «دیجی‌کالامهر» است. دیجی‌کالامهر در مهر ۱۴۰۰ بـرای ایجاد مسیری تازه در زمینه نیکوکاری و اسـتفاده از پتانسـیل‌های دیجی‌کالا در تأمین و توزیع کالاهای موسسه‌های خیریه شروع به کار کرد. ایجاد مسیری آسان، شـفاف و قابـل اعتمـاد برای انجام کار نیک، هـدف دیجی‌کالا از راه‌اندازی دیجی‌کالامهر بود. پروژه‌ای که در حال حاضر ۵۲۵۳ نیکوکار در آن مشارکت دارند و طی آن ۲۸۱۱۴ کالای مورد موسسات خیریه با ارزشی به میزان ۱۱.۵ میلیارد ریال تهیه شده است.

 

دیجی‌کالا ‌بیزینس؛ خریدهای عمده و سازمانی برای همه کسب‌وکارها

خیلی مواقع پیش می‌آید که شرکت‌ها اعم از کوچک، متوسط و بزرگ در شروع کار نیاز به تجهیزات دارند. یا برخی شرکت‌ها تصمیم به تجهیز یا نوسازی دستگاه‌ها و سخت افزار‌های‌شان بگیرند. در چنین شرایطی آیا امکان خرید از دیجی‌کالا وجود دارد؟ «دیجی‌کالا بیزینس» پلتفرمی است که اساسا برای چنین مواقعی ساخته شده است. این پلتفرم تأمین و خرید انواع کالاها در شرکت‌های کوچک، متوسـط و سازمان‌های بزرگ را با راه‌اندازی بازوی B2B تسهیل کرده است و تا کنون بیش از ۳۰ هزار مشتری سازمانی از صنایع مختلف داشته. ۸۰ درصد از ۵۰۰ شرکت بزرگی که در ایران فعالیت می‌کنند از دیجی‌کالا خرید کرده‌اند. این سرویس در آبان ۱۴۰۰ شروع بـه فعالیت کرد و در کنار خرید سازمانی، بستری را برای خرید عمده فروش‌هـا در سراسر کشور بـه صورت آنلاین فراهم کرده است.

 

آپ‌تایم؛ مدیریت  هوشمندناوگان تحویل سفارش

برای کسانی که آنلاین خرید می‌کنند، حتما تحویل کالا در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون این که خدشه‌ای به کیفیت کالا وارد شده باشد اهمیت دارد. این مسئولیت بر عهده فروشنده است و دیجی‌کالا برای این که رضایت کاربرانش را جلب کند از بهترین امکاناتِ لازم استفاده می‌کند. آپ‌تایم که از سال ۱۳۹۹ به گروه دیجی‌کالا پیوسته است مدیریت ناوگان را به صورت خودکار انجام می‌دهد و از هوش مصنوعی برای پیشنهاد مسیر بهینه‌تر استفاده می‌کند. تجربه آپتایم نشان داده که با استفاده از این پلتفرم هم زمان انجام ماموریت و هم مسافت طی شده ۲۰ درصد کاهش و میزان بهره‌وری افزایش پیدا کرده است.

 

گنجه؛ محل تحویل سفارش‌ها به انتخاب کاربر

مساله هزینه تحویل کالا برای مشتریانی که خرید آنلاین انجام می‌دهند مساله مهمی است. آنقدر مهم که روی تصمیم نهایی آنها برای خریدن یا نخریدن کالای مورد نظرشان تاثیر می‌گذارد. هرچه این هزینه کنترل‌شده‌تر و پایین‌تر باشد برای هر دو طرف یعنی فروشنده و خریدار بهتر است. «گنجه» پلتفرمی است که با استفاده از قفسه‌های هوشمند شهری، کالاها را در زمان کمتر و با هزینه پایین‌تر به دست خریداران می‌رساند. کمد‌های اشتراکی گنجه، به جای مشتریان بسته‌ها را دریافت می‌کنند. بنابراین سفیر به جای مراجعه به چند نقطه، بسته‌ها را درون یک گنجه قرار می‌دهد. این فرآیند باعث کاهش هزینه‌های تحویل تا ۹۰ درصد می‌شود.

 

دیجی‌فای؛ فروشگاهِ خودتو بزن

همیشه راه‌اندازی یک کسب و کار نیاز به پشتیبانی و بازاریابی دارد. این نیازها در بازار آنلاین بیشتر احساس می‌شود. دیجی‌فای که در اسـفند ۱۴۰۰ به گروه دیجی‌کالا اضافه شد در زمینه‌های بازاریابی، لجسـتیک، پرداخت، باشگاه مشتریان و خدمات پس از فروش نیز بـه رشد کسب و کارهای کوچک و متوسـط، حضوری و آنلاین کمک می‌کند. خیلی از آن‌ها که وارد این فضا می‌شوند دوست دارند یک فروشگاه شخصی‌سازی شده داشته باشند. دیجی‌فای هر آنچه که یک فروشگاه آنلاین شخصی نیاز دارد از خدمات پرداخت و ارسال و مارکتینگ گرفته تا حسابداری حرفه‌ای و مشاوره و افزونه‌های کسب‌ و کار را مهیا می‌کند.

 

دیجی‌کلاود؛ عضو تازه نفس

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های کسانی که فروشگاه آنلاین به راه می‌اندازند، قدرت و کیفیت زیرساختی است که محصولات‌شان را در آن به معرض نمایش می‌گذارند. نگرانی‌هایی مثل کاهش سرعت پلتفرم، عدم قدرت پاسخگویی به چند مشتری به صورت همزمان و… . دیجی‌کلاود در مرداد ۱۴۰۰ به وجود آمد تا این دغدغه را رفع کند. این سرویس با پردازش ابری و مانیتورینگ هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند با پیش‌بینی نیازمندی‌ها از مشکلات زیرساختی جلوگیری کند. دیجی‌کلاود مقیاس‌پذیر است و چابکی از ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود.

 

پیندو؛ ثبت آگهی برای خرید و فروش آنلاین کالا یا خدمت

هر فروشگاهی برای بالا رفتن میزان فروش و درآمدش به فضایی مناسب برای تبلیغات نیاز دارد. «پیندو» همان فضایی است که دیجی‌کالا به این منظور و در قالب ارائه خدمات C2C در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. پیندو که به عنوان  یکی از فرزندان گروه دیجی‌کالا شناخته می‌شود  یک اپلیکیشن برای ثبت آگهی خرید و فروش کالای نو، دست‌دوم یا ارائه خدمات است. پیندو با اتصال به دیجی‌کالا امکان این که آگهی‌ها در معرض دید ۳۶ میلیون نفر قرار بدهد فراهم می‌کند. چشم‌انداز پیندو تبدیل شدن به یک پلتفرم امن با امکاناتی مناسب و کاربردی جهت تسهیل فرآیند خرید و فروش برای فروشندگان است.

 

مگنت؛ از تجربه استفاده از کالاها تولید محتوا کن

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به قدرت تصمیم‌گیری مشتریان اضافه کند، اطلاع از نظرات دیگران و تجارب آنهاست. مگنت پلتفرمی با ویژگیه ای تجارت اجتماعی (SOCIAL COMMERSE) است که از فروردین ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده است. کاربران مگنت می‌توانند نظرات و تجربه‌های‌شان را درباره انتخاب و خرید کالاهای مختلف به صورت مستقیم و بدون واسطه در صفحه اختصاصی خود با دیگران به اشتراک بگذارند. در بین کسانی که نظر می‌دهند قطعا کسانی هستند که تخصص بیشتری در زمینه‌های مختلف دارند و نظرات‌شان کارشناسی و درست است. توجه به این دسته از نظرات قطعا کاربران به سمت یک خرید مطمئن و آگاهانه سوق می‌دهد.

 

هر سال تعدادی پلتفرم جدید به دنیای «دیجی‌کالا» اضافه می‌شود تا کار را برای فعالیت در این بازار بزرگ آسان‌تر کند. تعدادی از از پلتفرم‌هایی که در این بخش از گزارش خواندید در سال ۱۴۰۰ وارد دیجی‌کالا شدند؛ محصولاتی مانند دیجی‌کالا مهر، دیجی‌کالا جت، دیجی‌کالا بیزینس، مگنت و گنجه.  برای مطالعه شرح کامل گزارش سال ۱۴۰۰ دیجی‌کالا کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

فناپ

اسمایلینو گزارش «هوش مصنوعی زاینده برای مدیران عامل» را با حمایت فناپ منتشر کرد

اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد. ازجمله این فعالیت‌ها تدوین و تهیه گزارش “هوش…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم