نصر تهران: محدودیت تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام را حذف کنید

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در مخالفت با محدودیت ایجادشده در مورد تاکسی‌های آنلاین توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به وزیر راه، رئیس کل سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و جمعی دیگر از مسؤولان مربوط نامه‌ نوشت و خواستار رفع این محدودیت‌ها شد.

 

حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در مخالفت با محدودیت ایجاد شده در مورد تاکسی‌های آنلاین توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به وزیر راه، رئیس بازرسی کل کشور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و جمعی دیگر از مسئولان مرتبط نامه‌ نوشت و خواستار رفع این محدودیت‌ها شد.

در این نامه آمده: «چنانکه مستحضرید طی هفته‌های گذشته خبری مبنی بر محدودیت فعالیت رانندگان تاکسی‌های آنلاین توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام گردید و به فاصله چند روز خبر دیگری مبنی بر محدودیت سفرهای بین جاده‌ای برای رانندگان تاکسی آنلاین توسط پلیس راهور به پلیس راه‌ها نیز منتشر شد.

نگاهی اجمالی به محتوای هر دو خبر نشان می‌دهد که علت ایجاد محدودیت‌های مذکور، رفاه مسافران یا ارائه قیمت کمتر یا خدمات با کیفیت‌تر نبوده است بلکه هدف پاسخگویی به اعتراضات تاکسی‌های رسمی فعال در فرودگاه و تاکسی‌های رسمی بین شهری می باشد.»

در ادامه بخشی از نامه پلیس راهور ذکر شده: «فعالیت ناوگان پلاک شخصی و حمل مسافر تحت نظارت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی و ماکسیم و … در حوزه حمل و نقل برون شهری … موجب تضییع حقوق رانندگان حمل و نقل عمومی فعال در حوزه مسافری و افزایش تصادفات می شود».

مشابه این اظهارات در مصاحبه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به چشم می‌خورد که عنوان داشته‌اند: «۱۲۰۰ تاکسی فرودگاهی در محیط فرودگاه حضور دارند و گاهی برای پذیرش مسافر تا چند ساعت در انتظار هستند و در مقابل گروهی از مسافربرهای شخصی هم مقابل ترمینال صف کشیدند …. در نهایت در پی اعتراض تاکسی‌های ویژه فرودگاه به دادسرای فرودگاه، به موضوع ورود کرد.»

در این نامه تاکید شده: «موارد فوق در حالی صورت گرفته که انتظار می رود در اتخاذ چنین تصمیماتی، رفاه مصرف کننده (مسافران) در اولویت قرار گیرد یا دست کم، رفاه ایشان قربانی تأمین رضایت رانندگان نشود. این در حالی است که اجرای هر یک از محدودیت‌های فوق، حق انتخاب مسافران را به شدت محدود کرده و مسافران را ناگزیر به استفاده از تاکسی های رسمی با قیمت چند برابری و بسیار بالاتر خواهد نمود.»

اسلامی خواستار برطرف شدن این محدودیت‌ها شده: «بنا به مطالب عنوان شده و با لحاظ این که جلب رضایت رانندگان تاکسی رسمی قطعا از طرق دیگر از جمله بهره‌ور و بهینه کردن این ناوگان و استفاده از روش‌های نوین به جای شیوه‌های سنتی قابل تأمین است و اساسا نمی‌توان و نباید برای جلب رضایت یک گروه، به نفع ایشان انحصار ایجاد کرد، مستدعی است دستور فرمایند؛ محدودیت‌های مذکور که اثر مستقیم بر رفاه مسافر دارد برطرف گردد.»

در انتهای این نامه اعلام شده: «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای آمادگی خود را جهت برگزاری جلسات و ارائه راه حل متناسب با موضوع رفع نگرانی‌های موجود اعلام می‌دارد و بر این نکته تاکید می‌کند که جلب رضایت مشتری از یک سو و ارائه دهندگان خدمت از سوی دیگر، جز لاینفک اهداف سکوها (پلتفرمها) بوده و در این شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور، ترجیح انحصاری یک سویه، تبعات و نارضایتی‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد.»

گفتنی است این نامه به امضای اسلامی برای مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، سید محمد رضا سید نورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، محمد خوانساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، حسین فرهیدزاده، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، احمد اصانلو معاون وزیر و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، حسن مومنی، رئیس پلیس راه راهور فراجا، سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و حمیدرضا سیدی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ارسال شده است.

link

مطالب مرتبط

دیجی‌کالا

دیجی‌کالا از امکان خرید چکی خبر داد

امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این کمپین جدید، از طریق دیجی‌پی اعتبار کسب کرده و با استفاده از آن خرید می‌کنند.
امکان خرید از طریق چک در دیجی‌کالا فراهم شد. کاربران دیجی‌کالا از سراسر ایران در این…
ایرانسل

تندیس زرین ۶ ستاره روابط عمومی سرآمد به ایرانسل رسید

دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل اعطا کرد. ایرانسل در این
دهمین دوره «آیین تقدیر از سرآمدان روابط‌عمومی ایران»، نشان ویژه «مدیر ارشد تعالی‌گر ارتباطی» را به…
تپسی

معطل کردن راننده‌ها توسط مسافر، پرتکرارترین شکایت ثبت‌شده در مرکز تماس تپسی

با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی پرده برداشت. شرکت تپسی با انتشار گزارشی به نام «رفتار سفر کاربران در
با انتشار یک گزارش آماری، تپسی از چگونگی تعامل مسافران و راننده‌ها ذیل خدمات تاکسی اینترنتی…
دیجی‌کالا

دیجی‌کالا ارزان‌تر ارسال می‌کند یا فروشگاه‌های دیگر؟

هزینه ارسال یکی از دغدغه‌های کسانی است که خرید اینرنتی می‌کنند. در واقع به نظر بیشتر کاربران این هزینه بالاست و خریدشان را کم‌صرفه می‌کند. معمولا فروشگاه‌های
هزینه ارسال یکی از دغدغه‌های کسانی است که خرید اینرنتی می‌کنند. در واقع به نظر بیشتر…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم