امکان استفاده از ضریب در موقعیت فروش تعهدی نوبیتکس

استفاده از ضریب برای موقعیت فروش تعهدی در نوبیتکس امکان‌پذیر شده و کاربران می‌توانند با این ابزار، سود بیشتری از روند نزولی بازار کسب کنند. در حال حاضر امکان خرید تعهدی نیز در نوبیتکس فراهم شده است.

استفاده از ضریب به معنی این است که کاربر می‌تواند با مقدار دارایی کمتری، وکالت میزان بیشتری از دارایی را برای ورود به موقعیت فروش تعهدی دریافت کند. به‌عنوان مثال در حالت عادی و با ضریب یک، کاربر باید ۱۰۰ درصد میزان ارزش معامله را به‌عنوان وجه تضمین قرار دهد تا وکالت فروش تعهدی را دریافت کند، اما در صورتی که کاربر ضریب ۲ را برای معامله خود انتخاب کند، باید ۵۰ درصد میزان ارزش دارایی را به‌عنوان وجه تضمین در موقعیت فروش خود قرار دهد.

مدل معاملاتی فروش تعهدی، مصوب سازمان بورس و شورای فقهی بوده و تا حدودی شبیه به موقعیت فروش شورت (short sell) در بازارهای جهانی است، با این تفاوت که در فروش تعهدی نوبیتکس، بهره، وام و قرض وجود ندارد و قراردادها در قالب وکالت خرید و فروش تعریف شده است. در رابطه با ضریب در این معاملات نیز، میزان دارایی مورد وکالت، نسبت به میزان وجه تضمین افزایش پیدا می‌کند.

ضریب، کل ارزش سود یا ضرر کاربر را افزایش می‌دهد. یعنی اگر معامله‌گر با ضریب ۵ ترید کند و ۱۰۰ تتر پول داشته باشد، در صورتی که ۱۵ درصد سود کند، مقدار دارایی او ۷۵ تتر افزایش می‌یابد و در نهایت، معامله‌گر ۱۷۵ تتر خواهد داشت. به این ترتیب، اگر تریدر ضریب ۵ در موقعیت فروش تعهدی را انتخاب کند، در صورت نوسان بازار به‌میزان یک درصد، ۵ درصد سود یا زیان می‌کند. در صورتی که قیمت دارایی مورد معامله، به‌مقدار ۵ درصد و بر خلاف پوزیشن او تغییر کند، معادل ۲۵ درصد زیان حساب می‌شود. در حال حاضر حداکثر ضریبی که کاربر می‌تواند در موقعیت فروش تعهدی نوبیتکس به کار بگیرد ضریب ۵ است.

مثال دیگر برای شفاف شدن ضریب در موقعیت فروش تعهدی این است که اگر بخواهیم فقط ۱۰۰ تتر از دارایی خود را برای معامله و ورود به موقعیت فروش تعهدی اختصاص دهیم، با اعمال ضریب ۵، معامله‌ای با ارزش ۵۰۰ تتر انجام می‌دهیم.

باید در نظر داشت که استفاده از ضریب به‌ویژه در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است سود بالقوه انجام یک معامله را چند برابر کند، اما در همین حال ریسک از دست رفتن سرمایه اولیه‌ای که کاربر وارد معامله کرده را نیز افزایش می‌دهد. از این رو دانش، تجربه، هوشیاری و استفاده درست از چنین ابزاری در بازارهای معاملاتی، امری ضروری است. البته استفاده از حد ضرر، احتمال ضرر بیشتر را محدود و کنترل می‌کند.

در حال حاضر ضریب‌های ۱، ۱.۵، ۲، ۲.۵، ۳، ۳.۵، ۴، ۴.۵ و ۵ در موقعیت فروش تعهدی در نوبیتکس قابل استفاده هستند و محدودیت استفاده از ضریب برای هر سطح کاربری متفاوت است. در سطح یک، کاربران صرفا با ضریب یک می‌توانند وارد موقعیت فروش تعهدی شوند، و سطح ۲، تریدر، ۳ و ویژه تا ضریب ۵ را می‌توانند در معاملات خود استفاده کنند.

قابلیت استفاده از ضریب در ویژگی «خرید تعهدی» نیز ایجاد شده که با درخواست فعالسازی ازسوی کاربران برای آنها فعال می‌شود و بنا بر اعلام نوبیتکس، به‌زودی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد.

برای ورود به موقعیت فروش تعهدی نوبیتکس و استفاده از ضریب در این موقعیت، می‌توانید پس از ورود به حساب کاربریتان در نوبیتکس و ورود بخش بازار، روی دکمه معاملات تعهدی کلیک کرده و با کلیک روی گزینه ضریب، درخواست استفاده از ضریب در موقعیت فروش و خرید تعهدی را ثبت کنید و منتظر تایید درخواست از سوی نوبیتکس بمانید. پس از تایید درخواست از سوی نوبیتکس، رمزارز، میزان دارایی و ضریب مورد نظرتان را انتخاب کنید و وارد معامله شوید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

در پنل نقش زیرساخت‌های نوآوری مطرح شد: فضای شبکه‌سازی را گسترش دهید

در نخستین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ پنلی با عنوان «نقش زیرساخت‌های نوآوری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و مراکز هم‌آفرینی» برگزار شد. سیزدهمین دوره
در نخستین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ پنلی با عنوان «نقش زیرساخت‌های نوآوری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان…
خبرها

اسنوا ونچرز و شرکت فناوری‌های پیشرفته آسیا، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

اسنوا ونچرز، به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه انتخاب در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ چند تفاهم‌نامه‌ همکاری با شرکت‌های مختلف امضا کرد. به گزارش ستاد خبری اینوتکس
اسنوا ونچرز، به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه انتخاب در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ چند تفاهم‌نامه‌ همکاری با شرکت‌های…
خبرها

پنجره اکوسیستم استارتاپی کشور در حال بسته شدن است

در دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، پنلی با عنوان «وقتی نوآوری امیدآفرین می‌شود» در استیج اینوتکس برگزار شد. در این پنل «حمید محمدی» بنیان‌گذار دیجی‌‌کالا،
در دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، پنلی با عنوان «وقتی نوآوری امیدآفرین می‌شود» در استیج اینوتکس…
کافه بازار

مدیرعامل کافه‌بازار اعلام کرد این شرکت طی ۲ ماه ۲۰۰ میلیون تومان باگ بانتی پرداخته است

شهاب خدابخش، مدیرعامل کافه‌بازار اعلام کرد که بازار از زمان افزایش سقف باگ بانتی خود به یک میلیارد تومان، تا امروز ۲۰۰ میلیون تومان باگ بانتی پرداخته است. پیشتر
شهاب خدابخش، مدیرعامل کافه‌بازار اعلام کرد که بازار از زمان افزایش سقف باگ بانتی خود به…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم