امکان استفاده از ضریب در موقعیت فروش تعهدی نوبیتکس

استفاده از ضریب برای موقعیت فروش تعهدی در نوبیتکس امکان‌پذیر شده و کاربران می‌توانند با این ابزار، سود بیشتری از روند نزولی بازار کسب کنند. در حال حاضر امکان خرید تعهدی نیز در نوبیتکس فراهم شده است.

استفاده از ضریب به معنی این است که کاربر می‌تواند با مقدار دارایی کمتری، وکالت میزان بیشتری از دارایی را برای ورود به موقعیت فروش تعهدی دریافت کند. به‌عنوان مثال در حالت عادی و با ضریب یک، کاربر باید ۱۰۰ درصد میزان ارزش معامله را به‌عنوان وجه تضمین قرار دهد تا وکالت فروش تعهدی را دریافت کند، اما در صورتی که کاربر ضریب ۲ را برای معامله خود انتخاب کند، باید ۵۰ درصد میزان ارزش دارایی را به‌عنوان وجه تضمین در موقعیت فروش خود قرار دهد.

مدل معاملاتی فروش تعهدی، مصوب سازمان بورس و شورای فقهی بوده و تا حدودی شبیه به موقعیت فروش شورت (short sell) در بازارهای جهانی است، با این تفاوت که در فروش تعهدی نوبیتکس، بهره، وام و قرض وجود ندارد و قراردادها در قالب وکالت خرید و فروش تعریف شده است. در رابطه با ضریب در این معاملات نیز، میزان دارایی مورد وکالت، نسبت به میزان وجه تضمین افزایش پیدا می‌کند.

ضریب، کل ارزش سود یا ضرر کاربر را افزایش می‌دهد. یعنی اگر معامله‌گر با ضریب ۵ ترید کند و ۱۰۰ تتر پول داشته باشد، در صورتی که ۱۵ درصد سود کند، مقدار دارایی او ۷۵ تتر افزایش می‌یابد و در نهایت، معامله‌گر ۱۷۵ تتر خواهد داشت. به این ترتیب، اگر تریدر ضریب ۵ در موقعیت فروش تعهدی را انتخاب کند، در صورت نوسان بازار به‌میزان یک درصد، ۵ درصد سود یا زیان می‌کند. در صورتی که قیمت دارایی مورد معامله، به‌مقدار ۵ درصد و بر خلاف پوزیشن او تغییر کند، معادل ۲۵ درصد زیان حساب می‌شود. در حال حاضر حداکثر ضریبی که کاربر می‌تواند در موقعیت فروش تعهدی نوبیتکس به کار بگیرد ضریب ۵ است.

مثال دیگر برای شفاف شدن ضریب در موقعیت فروش تعهدی این است که اگر بخواهیم فقط ۱۰۰ تتر از دارایی خود را برای معامله و ورود به موقعیت فروش تعهدی اختصاص دهیم، با اعمال ضریب ۵، معامله‌ای با ارزش ۵۰۰ تتر انجام می‌دهیم.

باید در نظر داشت که استفاده از ضریب به‌ویژه در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است سود بالقوه انجام یک معامله را چند برابر کند، اما در همین حال ریسک از دست رفتن سرمایه اولیه‌ای که کاربر وارد معامله کرده را نیز افزایش می‌دهد. از این رو دانش، تجربه، هوشیاری و استفاده درست از چنین ابزاری در بازارهای معاملاتی، امری ضروری است. البته استفاده از حد ضرر، احتمال ضرر بیشتر را محدود و کنترل می‌کند.

در حال حاضر ضریب‌های ۱، ۱.۵، ۲، ۲.۵، ۳، ۳.۵، ۴، ۴.۵ و ۵ در موقعیت فروش تعهدی در نوبیتکس قابل استفاده هستند و محدودیت استفاده از ضریب برای هر سطح کاربری متفاوت است. در سطح یک، کاربران صرفا با ضریب یک می‌توانند وارد موقعیت فروش تعهدی شوند، و سطح ۲، تریدر، ۳ و ویژه تا ضریب ۵ را می‌توانند در معاملات خود استفاده کنند.

قابلیت استفاده از ضریب در ویژگی «خرید تعهدی» نیز ایجاد شده که با درخواست فعالسازی ازسوی کاربران برای آنها فعال می‌شود و بنا بر اعلام نوبیتکس، به‌زودی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد.

برای ورود به موقعیت فروش تعهدی نوبیتکس و استفاده از ضریب در این موقعیت، می‌توانید پس از ورود به حساب کاربریتان در نوبیتکس و ورود بخش بازار، روی دکمه معاملات تعهدی کلیک کرده و با کلیک روی گزینه ضریب، درخواست استفاده از ضریب در موقعیت فروش و خرید تعهدی را ثبت کنید و منتظر تایید درخواست از سوی نوبیتکس بمانید. پس از تایید درخواست از سوی نوبیتکس، رمزارز، میزان دارایی و ضریب مورد نظرتان را انتخاب کنید و وارد معامله شوید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

گزارش «فوتبالی» منتشر شد

به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک مجموعه کامل از اخبار و ویدیوها و پخش و پوشش زنده مسابقات و سرگرمی‌های فوتبالی را در
به گزارش فوتبالی، اپلیکیشن «فوتبالی» از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را با این هدف که یک…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ماجرای دیوار و شیپور تا نماوا

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۰ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فناپ

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط فناپ‌تلکام در اهواز اجرا می‌شود

فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر اهواز اجرا می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی شرکت فناپ‌تلکام،
فناپ‌تلکام در راستای نهضت جهادی فیبرنوری، ابرپروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) را در شهر…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم