مسابقهی ابربازی بهدلیل پیچیدگی و گستردگی مراحل مختلف اجرایی آن و با توجه به ادامهدار بودن شیوع ویروس کرونا، در کنار نیاز تیمهای برگزیدهی دورهی اول به رسیدگی و همراهی برای بهبود محصول و ورود به بازار، دوسالانه برگزار خواهد شد.
اولین رویداد ابربازی پاییز ۱۳۹۹ برگزار شد و با دو سالانه شدن این مسابقه، ابربازی دوم، سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
ابر آروان با هدف تولد و رشد استارتآپهای جدید حوزهی ابری و توسعهی اکوسیستم ابری کشور،مسابقهی ابربازی را به راه انداخت. در نخستین دورهی این رویداد-مسابقه که اختتامیهی آن در مهر ماه برگزار شد، بیش از ۱۴۰۰ نفر در زمینههای برنامهنویسی، طراحی، دیجیتال مارکتینگ و توسعهی کسبوکار ثبت نام کرده بودند. درنهایت از میان ۲۰ تیم تشکیل شده، ۱۴ تیم توانستند با تولید محصول اولیه به مرحلهی پایانی داوری وارد شوند.
این ۱۴ تیم در تلاشی ششماهه و با هدایت و همراهی ابر آروان محصولات ابری در حوزههای پلتفرم ویدیو، مدیریت سرمایه انسانی، محتوا و دیجیتال مارکتینگ، اینترنت اشیا، ذخیرهسازی اطلاعات و پلتفرمهای ابری تولید کردند.
در اختتامیهی ابربازی ۱۳۹۹، ۸ تیم موفق به ورود به فرآیند ارزیابی جذب سرمایه و شتابدهی با مجموعهی شناسا و تریگآپ شدند. همچنین بانک پاسارگارد و هلدینگ فناپ ۵۰درصد جایزهی نقدی ۵۵۰ میلیون تومانی را به ۴ تیم اسپکسا، پاستا، آرکپچا و کلادیوتر پرداخت کردند و ۵۰درصد باقیمانده پس از دستیابی این تیمها به اهداف تعریف شده، به آنها پرداخت خواهد شد.
گزارشی از تیمهای برتر ابربازی ۱۳۹۹
ابر آروان تلاش کرده است در ادامهی مسیر در کنار تیمهای برتر ابربازی ۱۳۹۹ باشد تا مراحل تولید محصول پایدار، فرآیند ورود به بازار و جذب مشتری را بهخوبی سپری کنند. در ادامه، آخرین وضعیت تیمهای برتر ابربازی در پایان بهمن ۱۳۹۹ به شرح زیر است:
- تیمهای اسپکسا، پاستا، کلادیوتر، گوبین و جیرک در حال مذاکره و توافق برای سرمایهگذاری هستند.
- تیمهای آرکپچا و پاستا به سرویسدهی بازار رسیدهاند.
- کلادیوتر، گوبین و اسپکسا در حال سرویسدهی اولیه هستند و نسخههای آزمایشی خود را منتشر کردهاند.
- تیم پسینو در حال توسعهی فنی است و بیش از ۵۰درصد پیشرفت داشته است.
- تیم «باهم» تصمیم دارد روی بازارچهی آروان، IaaS Image ارایه دهد.
- سیویفلو تا بهار ۱۴۰۰ روی بازارچهی آروان نخستین نسخهی خود را ارایه میدهد.