شفاف‌سازی مدیرعامل دیجی‌کالا در مورد وام صندوق نوآوری و شکوفایی

حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا به منظور شفاف‌سازی در مورد وام دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی در توییتر خود نوشت دیجی‌کالا در دو نوبت طی سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب به مبلغ ۳۰ و ۸ میلیارد تومان با نرخ بهره ۱۲ درصد از صندوق وام دریافت کرده است.

به نوشته محمدی مبلغ وام دریافت شده در اوج بحران کرونا در اسفند ۹۸ بوده که تماما صرف افزایش ظرفیت پردازش ‌و ارسال سفارش‌ها و تقویت شبکه لجستیک دیجی‌کالا در استان‌های کشور شده است تا بتوانند بر مشکلات آن دوره پرفشار و خاص غلبه کنند.

مدیرعامل دیجی‌کالا در ادامه با تاکید بر شفافیت موضوع نوشته است: «فهم من از شفافیت اینه که اولا رویه تخصیص عادلانه باشه، ثانیا مصرفش در همون راستایی باشه که قانون در نظر گرفته (اینجا الزام دانش‌بنیان بودن) و فساد و رشوه در اون اتفاق نیفته و بر اساس معیارهایی مثل اعتبارسنجی، کفایت سرمایه و تضمین‌های لازم برای بازگشت، تخصیص داده بشه»

محمدی در رشته توییت خود به این موضوع اشاره کرده است که یکی از استانداردها برای تخصیص عادلانه وام به شرکت‌ها این است که به میزان ۷۰ درصد مبلغ فروش شرکت به آنها وام تخصیص یابد.

مدیرعامل دیجی‌کالا نوشته است: باید دقت کنیم که این وام‌ها نوعی تامین مالی برای ارزش‌آفرینی است و نه صدقه و یا کمک یک موسسه خیریه. منطقیه که ملاک‌هایی مثل کفایت سرمایه و یا اطمینان از بازگشت سرمایه در تخصیص دادن یا ندادن و تعیین مقدار اون در نظر گرفته بشه.

پیشتر امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور و همچنین معاون وزیر ارتباطات از علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست کرده بود تا لیست شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی دریافت کننده وام صندوق را منتشر کنند. صندوق نوآوری اعلام کرده بود تاکنون ۱۳ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان وام پرداخت کرده است. وحدت پس از درخواست ناظمی به خبرگزاری مهر گفت در حال آماده کردن مقدمات انتشار اسامی هستند، اما همه شرکت‌ها تمایلی به عمومی شدن و انتشار نام‌شان ندارند. این موضوع واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت، با این مضمون که این وام‌ها از بیت‌المال بوده و شرکت‌ها باید نام‌شان فاش شود.

چند روز پیش مدیرعامل زرین‌پال با ابراز دلسردی از انتشار اسامی توسط صندوق نوآوری، در توییتر اعلام کرد که شرکت‌شان چقدر وام از صندوق دریافت کرده و دیگر شرکت‌های استارتاپی را نیز دعوت به شفاف‌سازی و اعلام این موضوع کرد.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از افتتاح فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا تا سرویس بین‌المللی گروه اسنپ

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۳ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فیدیلیو

فیدیلیو، رقیب تازه نفس اسنپ فود از راه رسید

«فیدیلیو» که یک پلتفرم پرسابقه‌ی راهنما و نقد و بررسی رستوران‌ها و کافه‌هاست، اعلام کرد که به طور رسمی وارد حوزه سفارش آنلاین غذا شده است. پیشتر گزارش‌هایی مبنی
«فیدیلیو» که یک پلتفرم پرسابقه‌ی راهنما و نقد و بررسی رستوران‌ها و کافه‌هاست، اعلام کرد که…
دیوار

مراسم روز جهانی دسترس پذیری توسط دیوار برگزار شد

پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسمی به مناسبت «روز جهانی آگاهی از دسترس‌پذیری» توسط دیوار برگزار شد. حسام آرمندهی، هم‌موسس دیوار و کافه‌بازار در این
پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسمی به مناسبت «روز جهانی آگاهی از دسترس‌پذیری» توسط…
اسنپ

اسنپ دکتر سرویس بین الملل خود را معرفی کرد

اسنپ‌دکتر سرویس خارج از مرزهای خود را با نام «اسنپ‌کلینیک» معرفی کرد. این سرویس که هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده، مختص ایرانیان خارج از کشور طراحی شده و نرخ
اسنپ‌دکتر سرویس خارج از مرزهای خود را با نام «اسنپ‌کلینیک» معرفی کرد. این سرویس که هنوز…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم