پاسخ دیجی‌کالا به نگرانی نماینده مجلس: جذب سرمایه خارجی دیجی‌کالا شفاف بوده است

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در جریان ارایه گزارش وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس گفت: سهامداری اسنپ و دیجی‌کالا در دست کشورهای خارجی است که در صورت صحت آن، شاهد مشکلات امنیتی خواهیم بود.

ایشان همچنین در رشته توییت زیر بر این مساله تاکید کرده است:

 

 

حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا با توییت زیر به این موضوع واکنش نشان داد و در پاسخ به توییت نماینده مجلس اعلام کرده که جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دیجی‌کالا در زمان انجام به صورت شفاف، اطلاع‌رسانی شده است.

 

 

وی در ادامه گزارشی را منتشر کرده که در آن روند سرمایه‌گذاری خارجی در دیجی‌کالا به طور کامل توضیح داده شده است.

 

در این گزارش که سال ۹۶ منتشر شده، آمده که سرمایه‌گذاری خارجی در دیجی‌کالا به عنوان تنها سرمایه‌گذاری خارجی در بخش فناوری اطلاعات ایران در بازه زمانی خود معرفی شده است.

 

گزارش تاکید دارد که گسترش و رشد پرشتاب استارتاپ‌ها و تجارت الکترونیکی طی چند سال اخیر در ایران، فرصت‌های بی‌نظیری برای توسعه اقتصادی کشور فراهم آورده است. دیجی‌کالا به عنوان بزرگ‌ترین کسب وکار اینترنتی ایران طی ۱۰ سال گذشته به طور متوسط رشد سالانه ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده و برای استمرار این رشد، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، راهبردی موثر است تا علاوه بر آورده‌ مالی به انتقال دانش فنی و تجربیات مدیریتی تراز جهانی متعهد باشد. به همین علت، جذب سرمایه اخیر برای رقابت این شرکت ایرانی با رقبای خارجی منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

 

این گزارش می‌افزاید، دیجی‌کالا از دی ‌ماه سال ۱۳۹۴ فرآیند جذب سرمایه را از طریق شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت (IIIC) و به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار در قالب افزایش سرمایه و در ازای ۲۱ درصد سهام آغاز کرد. این فرآیند جذب سرمایه با اخذ « مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)» از «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» در سال ۹۶ کامل شده است.

 

در این گزارش تاکید شده که این نخستین بار است که سرمایه‌گذاری در یک استارتاپ ایرانی به عنوان عملکرد دولت در بخش سرمایه‌گذاری خارجی مورد تاکید قرار گرفته و میزان سهام مبادله شده نیز به طور شفاف اعلام می‌شود.

 

منابع حاصل از این سرمایه‌گذاری برای بهبود زیرساخت‌های لجستیکی، توسعه‌ پلت‌فرم نرم‌افزاری، خلق فرصت‌های شغلی بیشتر در سراسر کشور، تأسیس بزرگترین مرکز پردازش کالای خاورمیانه و راه‌اندازی مرکز مجازی فروشندگان و تولیدکنندگان ایرانی (Marketplace) اختصاص یافته است.

 

در ادامه نیز آمده که اکثریت سهام دیجی‌کالا همچنان در اختیار افراد و شرکت‌های ایرانی قرار دارد ضمن این‌که این سرمایه‌گذاری علاوه بر ارزش مادی منجر به انتقال دانش فنی و تجربیات مدیریتی تراز جهانی نیز شده است.

 

نتایج این اتفاق نه تنها به دیجی‌کالا بلکه به رشد و توسعه تجارت الکترونیک در کشور و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی کمک فراوان خواهد ‌کرد. پیش‌بینی می‌شود با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و روند پیش رو، امسال ارزش دیجی‌کالا از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از اضافه شدن قابلیت استوری به اسنپ تا انتخابات اتحادیه

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۶۹ این پادکست، از برخورد تامین اجتماعی…
خبرها

نتایج نظرسنجی «چندین»: نسل جدید کارجویان از چه زاویه‌ای به چالش‌های کاری نگاه می‌کنند؟

چطور می‌توان نسل جدید کارجویان را شناخت و انتظارات آن‌ها از محیط کار را درک کرد؟ «چندین» با برگزاری یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان غرفه توسن در چهاردهمین نمایشگاه کار دانشگاه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم