گزارش جدید تپسی، رشد این شرکت را نوید می‌دهد

پیرو الزام به شفاف بودن و انتشار داده‌های کسب‌وکارهایی که در بورس پذیرفته می‌شوند، شرکت تپسی صورت‌های مالی خود را در سامانه کدال منتشر کرد.

مجموع درآمدهای سال گذشته تپسی براساس گزارش منتشر شده در کدال، ۲۶۶ میلیارد تومان بوده که ۹۳ درصد آن از کمیسیون دریافتی از رانندگان به دست آمده است. سود خالص تپسی نیز در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۹ میلیارد تومان رسیده است. پیش‌تر شرکت تامین سرمایه کاردان در گزارش ارزش‌گذاری تپسی، سود خالص ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ این شرکت را حدود ۱.۲ میلیارد تومان محاسبه کرده بود.

تپسی در صورت مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده منتهی به اسفند سال ۱۴۰۰ خود، به ازای هر سهم ۱۶ تومان سود شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۹ درصد افزایش را ثبت کرده است.

درآمد تپسی با افزایش ۵۲ درصدی به ۲۶۶ میلیارد تومان رسید و توانست ۸۷ درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده در امیدنامه را محقق کند. البته ۹۳ درصد این درآمد مربوط به کمیسیون دریافتی از رانندگان است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که میزان سفر مردم با استفاده از این پلتفرم تاکسی آنلاین نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش یافته، اما درآمد این شرکت صعودی شده است.

امیدنامه کاردان بیان می‌کرد که این شرکت سود بسیار کمی برای تپسی پیش‌بینی کرده بود که برخی آن را به پیش‌بینی محافظه‌کارانه آن نسبت می‌دهند.

دومین مولفه سودآوری تپسی مربوط به سرویس تلفنی است که با افزایش ۶۸ درصدی سود ۱۳ میلیارد تومان درآمد به شرکت رساند. این سرویس تنها ۵ درصد سود از کل درآمدها را شامل می‌شود. تپسی پیش‌بینی کرده که امسال درآمدها از بخش کمیسیون و سرویس در حدود ۳ درصد افزایش پیدا کند.

درآمد ۲۴ میلیارد تومانی تپسی در فروردین ۱۴۰۱

علاوه بر گزارش سال ۱۴۰۰، تپسی صورت‌های مالی ماهانه مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۱ و بازه منتهی به آخرین روز این ماه را به عنوان تازه‌ترین گزارش خود منتشر کرده است.

گزارش جدید تپسی بیان می‌کند که درآمد این شرکت در فروردین ۱۴۰۱ مبلغ ۲۴ میلیارد تومان بوده که حدود ۲۲.۵ میلیارد تومان آن از محل کمیسیون‌های دریافتی این شرکت از رانندگان به دست آمده است. همچون ۱۴۰۰، بالاترین کانال درآمدی تپسی پس از کمیسیون سفیران، مربوط به سرویس تلفنی آن با رقم حدودی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

صورت مالی فروردین ۱۴۰۱ تپسی را از اینجا دریافت کنید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از افتتاح فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا تا سرویس بین‌المللی گروه اسنپ

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۳ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فیدیلیو

فیدیلیو، رقیب تازه نفس اسنپ فود از راه رسید

«فیدیلیو» که یک پلتفرم پرسابقه‌ی راهنما و نقد و بررسی رستوران‌ها و کافه‌هاست، اعلام کرد که به طور رسمی وارد حوزه سفارش آنلاین غذا شده است. پیشتر گزارش‌هایی مبنی
«فیدیلیو» که یک پلتفرم پرسابقه‌ی راهنما و نقد و بررسی رستوران‌ها و کافه‌هاست، اعلام کرد که…
دیوار

مراسم روز جهانی دسترس پذیری توسط دیوار برگزار شد

پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسمی به مناسبت «روز جهانی آگاهی از دسترس‌پذیری» توسط دیوار برگزار شد. حسام آرمندهی، هم‌موسس دیوار و کافه‌بازار در این
پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسمی به مناسبت «روز جهانی آگاهی از دسترس‌پذیری» توسط…
اسنپ

اسنپ دکتر سرویس بین الملل خود را معرفی کرد

اسنپ‌دکتر سرویس خارج از مرزهای خود را با نام «اسنپ‌کلینیک» معرفی کرد. این سرویس که هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده، مختص ایرانیان خارج از کشور طراحی شده و نرخ
اسنپ‌دکتر سرویس خارج از مرزهای خود را با نام «اسنپ‌کلینیک» معرفی کرد. این سرویس که هنوز…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم