گزارش جدید کافه‌بازار: سهم ناچیز بازی‌های موبایلی در ایران

روز گذشته افتتاحیه دومین رویداد «کژوال کمپ» بازار به صورت آنلاین برگزار شد.

رویداد کژوال کمپ برای دومین دوره با همکاری ۱۰ حامی صنعت بازی و با هدف ارتقا سطح بازی‌های موبایل ایرانی برگزار می‌شود. در طول این رویداد ده هفته‌ای تیم‌های شرکت‌کننده تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از مربیان، محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید کنند.

طی افتتاحیه این مراسم امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار به ارایه گزارشی از صنعت بازی در ایران و جهان پرداخت که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

بر اساس این ارایه بازی‌های موبایل به سمتی پیش می‌رود که در آینده نزدیک نیمی از سهم کل بازی‌ها در اختیار بازی‌های موبایلی خواهد بود. به گفته مدیرعامل کافه‌بازار پتانسیل اندازه بازار بازی‌های موبایلی در ایران در حدود ۱۰۰ میلیون دلار است، اما در حال حاضر این بازار در کشور کمتر از ۹ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

تا انتهای سال گذشته ۱۸ هزار بازی فعال در کافه‌بازار موجود بوده و ۶۹ میلیارد تومان درآمد خالص، نصیب بازی‌سازان شده است.

در ادامه این ارایه نکاتی در مورد جذابیت بازار بازی‌های موبایلی برای کاربران آمده است؛ نکاتی همچون در دسترس بودن همیشگی موبایل و تبلت‌ها برای مردم به‌منظور انجام بازی تا خرید درون بازی و اینکه مردم همیشه بازی می‌کنند!

بر اساس این اسلاید، همچون آمار جهانی در ایران نیز سهم بیشتر درآمد کسب شده از بازی‌ها از خریدهای درون برنامه‌ای (in-app purchases ) است.

یکی دیگر از نکات مهم ارایه مدیرعامل کافه‌بازار مربوط به این اسلاید بود که مدیر روابط عمومی این مجموعه نیز پیشتر در توییتر خبر داده بود. قرار است از نیمه دوم مهر ماه امسال پلتفرم اینسایت کافه‌بازار در دسترس کاربران قرار بگیرد. با استفاده از این سرویس توسعه‌دهندگان می‌توانند در لحظه به اطلاعات و گزارش‌های کافه‌بازار دسترسی داشته باشند. اتفاقی که پیش از این به کمک گزارش‌های فصلی و سالانه کافه‌بازار محقق میشد، اما اکنون قرار است از طریق یک داشبورد در هر زمان در دسترس باشد. هنوز مشخص نیست دسترسی به این داده‌ها برای عموم کاربران و به رایگان خواهد بود یا نیاز به پرداخت حق اشتراک دارد.

فایل PDF ارایه و گزارش مربوط به بازی‌های کافه‌بازار را از اینجا دانلود کنید.

link

مطالب مرتبط

ایرانسل

آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی

میزگرد «هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت» در جریان برگزاری سی و دومین کنفرانس بین‌المللی  مهندسی برق، برگزار شد و ایرانسل به بهره‌وری بیشتر از هوش مصنوعی در صنعت و
میزگرد «هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت» در جریان برگزاری سی و دومین کنفرانس بین‌المللی …
دیجی‌کالاگزارش و تحلیلویدیو

نخستین فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا در تهران افتتاح شد

غروبِ امروز بیست‌وهشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دیجی‌کالا اولین فروشگاه حضوری یا «فروشگاه تجربه محور» خود را افتتاح کرد. مدیران دیجی‌کالا در مراسم معرفی این فروشگاه که
غروبِ امروز بیست‌وهشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دیجی‌کالا اولین فروشگاه حضوری یا «فروشگاه تجربه محور» خود را…
خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از افتتاح فروشگاه فیزیکی دیجی‌کالا تا سرویس بین‌المللی گروه اسنپ

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۴۳ این پادکست، از
پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته…
فیدیلیو

فیدیلیو، رقیب تازه نفس اسنپ فود از راه رسید

«فیدیلیو» که یک پلتفرم پرسابقه‌ی راهنما و نقد و بررسی رستوران‌ها و کافه‌هاست، اعلام کرد که به طور رسمی وارد حوزه سفارش آنلاین غذا شده است. پیشتر گزارش‌هایی مبنی
«فیدیلیو» که یک پلتفرم پرسابقه‌ی راهنما و نقد و بررسی رستوران‌ها و کافه‌هاست، اعلام کرد که…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم