برای مشاهده نتایج کلید Enter را بزنید

تجربه یک مغازه‌دار از همکاری با دیوار فروشگاه‌ها؛ مغازه‌ام مشهورتر شد

«از وقتی در دیوار فروشگاه‌ها صفحه باز کرده‌ام، فروشم بیشتر شده است» سعید این حرف را می‌زند و بلافاصله پیش‌بینی می‌کند در ماه‌های آینده، تعداد مشتریانش در دیوار فروشگاه‌ها بیشتر شود. او سال‌ها است که در غرب تهران، مغازه فروش انواع لوازم خانگی دارد اما در ماه‌های گذشته درآمد آنچنانی نداشته و پرداخت هزینه‌های مغازه نیز شرایط را سخت‌تر کرده است. بررسی بازار نشان می‌دهد از اوایل بهمن ماه ۹۸ تاکنون، به دلیل شیوع ویروس کرونا، رکود سنگینی در بازار لوازم خانگی حاکم شده است. کاهش قدرت خرید خانواده‌ها نیز مزید بر علت شده تا حتی برای جهیزیه نوعروس‌ها هم به سراغ کالاهای ارزان‌قیمت یا حتی دست‌دوم بروند.

 

در چنین شرایطی، برخی از فروشنده‌های لوازم خانگی موفق شده‌اند از طریق دیوار فروشگاهها، میزان فروش‌شان را افزایش دهند و درآمد بیشتری کسب کنند. سعید با بیان این که کار با دیوار فروشگاه‌ها راحت‌تر از سایر سایت‌های تبلیغات آنلاین است، می‌گوید: «بارگذاری آگهی‌ها در صفحه دیوار فروشگاه‌ها به راحتی انجام می‌شود در حالی که در بعضی از سایت‌های مشابه، زمان زیادی می‌برد و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. مثلا من خودم مجبور شده بودم برای ثبت آگهی در برخی سایت‌ها، یک نفر را استخدام کنم اما چون برایم صرف نداشت، ادامه ندادم. حالا اما در دیوار فروشگاه‌ها خودم از کالاهایم عکس می‌گیریم و بلافاصله در صفحه‌ام بارگذاری می‌کنم.» سعید به رایگان بودن ثبت نام در دیوار فروشگاه‌ها اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «از طرفی هر فروشنده ۲۰ آگهی رایگان دارد…. این یک مزیت به شمار می‌رود و من هم طی ۱۰ روز گذشته که صفحه‌ام را ساخته ام، آگهی‌های زیادی در سایت گذاشته‌ام.»

 

مغازه سعید حدود ۵۰۰ قلم کالا دارد. او می‌گوید: «تنوع اجناس مغازه من خیلی زیاد است و هر کسی که به فروشگاهم می‌آید، حتما یک قلم کالا می‌خرد. من طی ۱۰ روز ابتدایی شروع به کار صفحه‌ام در دیوار فروشگاه‌ها، بین ۷ تا ۸ مشتری داشتم که البته همه‌شان از تهران بودند چون فعلا نمی‌توانم به شهرستان کالا ارسال کنم و هزینه‌هایش را بدهم. فکر می‌کنم در آینده تعداد مشتری‌هایم بیشتر شود و حتی برخی افراد هم ممکن است با دیدن اجناسم در دیوار فروشگاه‌ها، ترغیب شوند که به شکل حضوری به مغازه‌ام بیایند و خرید کنند.» این اتفاق یک بار برای سعید رخ داده است. او تعریف می‌کند: «چند روز پیش یکی از مشتری‌هایم در دیوار فروشگاه‌ها خرید کرده بود. او کیفیت جنس‌هایم را دید و حضوری به مغازه‌ام آمد و چند قلم کالای دیگر هم خرید. در شرایط این روزها که به خاطر شیوع ویروس کرونا تعداد مشتری‌هایم کم شده است، دیوار فروشگاه‌ها به کمکم آمده است.»

 

در حال حاضر درآمد سعید از صفحه‌اش در دیوار فروشگاه‌ها، یک یا دو مشتری در روز است اما خودش پیش‌بینی می‌کند در ماه‌های آینده بتواند مشتری‌های بیشتری از این طریق به دست بیاورد، خصوصا اینکه هنوز شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و شهروندان ترجیح می‌دهند به شکل حضوری در مغازه‌ها و پاساژها تردد کمتری داشته باشند و از طریق فضای مجازی خریدهای خود را انجام دهند. سعید می‌گوید: «من از فروشم در دیوار فروشگاه‌ها راضی هستم چون هم توانسته‌ام در شرایط رکود این روزها، جنس‌هایم را بفروشم و هم افراد بیشتری مغازه‌ام را شناخته‌اند. فکر می‌کنم در آینده که مردم بیشتری دیوار فروشگاه‌ها را بشناسند، درآمد من هم بیشتر شود.»

دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌وسوم؛ گفت‌و‌گو با دکتر یحیی تابش، استاد دانشگاه استنفورد
پادکست زوم قسمت بیست‌ودوم؛ گفت‌و‌گو با امیرحسین فقیهی، مدیرعامل لحظه‌نگار
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیست‌ویکم؛ گفت‌و‌گو با سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت
پادکست زوم قسمت بیستم؛ گفت‌و‌گو با علی الیاسی، مدیرعامل ابرآمد
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت نوزدهم؛ گفت‌و‌گو با آرین اوهانیان، برند دیزاینر
پادکست زوم قسمت هجدهم؛ گفت‌و‌گو با محمدرضا آقایا، مدیرعامل شرکت باسلام
پادکست زوم سئو 24 رضا شیرازی
پادکست زوم قسمت هفدهم؛ گفت‌و‌گو با رضا شیرازی، مدیرعامل شرکت سئو۲۴
پادکست زوم قسمت شانزدهم؛ گفت‌و‌گو با حمیدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ایوند
پادکست زوم قسمت پانزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر علیرضا توکلی کاشی، متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم تخفیفان
پادکست زوم قسمت چهاردهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تخفیفان
پادکست زوم قسمت سیزدهم؛ گفت‌و‌گو با دکتر سعید باجلان، عضو هیات علمی و متخصص بازار سرمایه
پادکست زوم قسمت دوازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل سهام‌یاب
پادکست زوم قسمت یازدهم؛ گفت‌و‌گو با مدیران ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ
پادکست زوم قسمت دهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل میاره
پادکست زوم قسمت نهم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل ابرآروان
پادکست زوم قسمت هشتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل پینکت
پادکست زوم همکاران سیستم
پادکست زوم قسمت هفتم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل همکاران سیستم
اسنپ فود
پادکست زوم قسمت ششم؛ گفت‌و‌گو با رییس هیات مدیره اسنپ‌فود
پادکست زوم، قسمت پنجم؛ گفت‌و‌گو با مدیرعامل تپسی