نامه فعالان اکوسیستم استارتاپی به وزیر صمت؛ انتخابات اتحادیه را برگزار کنید

شرکت‌های فعال اکوسیستم استارتاپی کشور طی نامه‌ای از وزیر صمت درخواست کرده‌اند تا به‌منظور جلوگیری از اختلافات بیشتر در میان اعضا، انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی هر چه زودتر برگزار شود.

براساس نامه‌ای که به دست استارتاپ۳۶۰ رسیده، شرکت‌های بزرگ و کوچک اقتصاد دیجیتال ایران از رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور درخواست کرده‌اند تا انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برگزار شود.

در متن نامه آمده در جلسه مورخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ هیات عالی نظارت مقرر شده که انتخابات اتحادیه باید ظرف یک ماه آینده برگزار شود، اما پس از گذشت ۲ ماه هنوز این مصوبه توسط دیبرخانه ابلاغ هم نشده چه رسد به اینکه انتخابات برگزار شود.

در این نامه ذکر شده که انتخابات اتحادیه باید پیش از این برگزار می‌شده و عدم انجام آن استنکاف بارز از قانون است.

در بخشی از این نامه عنوان شده بیشتر اعضای فعلی اتحادیه را اشخاص علی البدل و ترمیمی تشکیل می‌دهند و به‌منظور جلوگیری از بروز اختلاف میان اعضا هرچه زودتر انتخابات برگزار شود.

اخیرا انتشار مطلبی از کانال‌های رسمی اتحادیه حواشی ایجاد کرد. موضوع مربوط به مطلبی بود با این مضمون که دیجی‌کالا با فروش دخانیات در پلتفرم خود قانون گریزی می‌کند، اما اسنپ قانون مدار است. انتشار این پست در صفحه اینستاگرام اتحادیه دو بازیگر بزرگ تجارت الکترونیک ایران را در مقابل هم قرار داد. موضوعی که با واکنش مدیرعامل اسنپ روبرو شد و روز گذشته مدیرعامل تپسی از عضویت در هیات مدیره اتحادیه استعفا داد. دیجی‌کالا نیز اعلام کرد فروش دخانیات از طریق سوپرمارکت‌ها بر بستر پلتفرم “جت” این شرکت و آن هم به صورت قانونی با احراز هویت انجام می‌شود.

افراد و شرکت‌های زیادی از فلایتیو و مدیانا گرفته تا دیجی‌کالا، اسنپ و دیوار این نامه را امضا کرده‌اند و یک صدا خواستار برگزار قانونی انتخابات این اتحادیه هستند. باید دید آیا این بار وزارت صمت پس از چندین ماه سکوت واکنشی به این موضوع نشان می‌دهد یا کماکان سرنوشت اتحادیه در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.

متن کامل این نامه را از اینجا بخوانید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مرکز نوآوری پلنت گزارش عملکرد خود را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد

شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری آزادی راه‌اندازی شد. پلنت به عنوان مرکز نوآوری در صنعت بیمه نقش نقطه اتصال
شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری…
دیوار

دیوار و شیپور باز هم تهدید شدند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند و در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد. به
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری…
داتینرمزارزها و فین‌تک

در راستای توانمندسازی مالی صورت گرفت: ارائه طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد» بدون کارمزد

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت. ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه
سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.…
تپسی

گزینه «عجله ندارم» هم از تپسی حذف شد

تپسی اعلام کرد گزینه «عجله ندارم» به ‌دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از این تاکسی اینترنتی حذف شده است. پس از فشار سازمان تعزیرات حکومتی به اسنپ و تپسی در بهمن ماه
تپسی اعلام کرد گزینه «عجله ندارم» به ‌دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از این تاکسی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم