مدیرعامل نوبیتکس بزرگترین ریسک کریپتو در کشور را «تتر» عنوان کرد

گزارش سال ۲۰۲۳ میلادی صرافی «نوبیتکس» منتشر شد. نوبیتکس به این بهانه رویدادی را برای رونمایی از گزارش خود برگزار کرد.

نوبیتکس در این گزارش می‌گوید که بزرگترین صرافی رمزارز در ایران است و کمتر از یک ماه پیش، تعداد کاربران آن از مرز ۶ میلیون نفر عبور کرده و در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تعداد کاربران آن ۲۸ درصد رشد داشته است.

امیرحسین راد، مدیرعامل نوبیتکس در این مراسم گفت: «اینکه بتوانیم از کشورهای منطقه کاربر بگیریم گام اولی است که در حوزه بین‌الملل برداشته‌ایم و البته چالش‌های قانونی داریم. اما در سال‌های آینده یکی از اقدامات مهم ما زمینه‌سازی برای حضور جدی‌تر در حوزه بین‌الملل است هرچند مسائل مربوط به تحریم هم وجود دارد.»

وحید شامخی، معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس درباره حجم دارایی ایرانی‌ها از بازار رمزارز گفت: «طبق تحقیقاتی که انجام شده حدود ۸ درصد ایرانی‌ها دارایی‌شان را سمت رمزارز‌ها برده‌اند. از سویی براساس داده‌های چین‌آنالیسیس تخمین دارایی ایرانی‌ها حدود ۵ میلیارد دلار در کریپتو است.» شامخی تاکید کرد این اعداد دقیق نیست.

مدیرعامل نوبیتکس در پاسخ به سوال استارتاپ۳۶۰ درخصوص حجم سرمایه در گردش در صرافی‌های کریپتو ایرانی گفت: «رگولاتور و شاپرک این اطلاعات را در اختیار دارند، اما صرافی‌ها به دلیل اطلاعات خصوصی و رقبا آن را منتشر نمی‌کنند.»

شامخی معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس در پاسخ به نحوه سرمایه‌گذاری در صرافی‌های رمزارز کشور گفت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این حوزه بیشتر ۵-۶ سال پیش رایج بود، اما الان از آن دوران گذشته و کمتر سرمایه‌گذاری مدل استارتاپی در این حوزه انجام می‌شود.

مدیرعامل نوبیتکس در پاسخ به این سوال که مهمترین دغدغه‌ی آنها چیست، تصریح کرد: «جدی‌ترین موضوع کریپتو تنظیم‌گری است. به نظرم اول باید رگولاتور مشخص شود. پیشنهاد همیشه بانک مرکزی به دلیل سبقه آن بوده است. اما نمی‌توانم بگویم رگولاتور ایده‌آلی است و تجربه‌ی پیشتر آن در رویارویی با فناوری‌های نوین ایده‌آل نبوده است. ما در نهایت نیازمند قانون‌گذاری و تنظیم‌گری این حوزه هستیم که نیاز است در یک قانون مدونی به رسمیت شناخته شود. اگر دارایی رمزارز به رسمیت شناخته شود به شرکت‌های فعال در این حوزه کمک می‌کند تا برای ورود به بورس و جذب سرمایه از سرمایه‌گذارها در فضای شفاف‌تری فعالیت بکنند.»

راد گفت بزرگترین ریسک کریپتو پس از بحران صرافی FTX، موضوع تتر در کشور است که در اختیار یک نهاد متمرکز است و نظارتی روی آن وجود ندارد. او بیان کرد: «به نظرم اگر سازمان‌های نظارتی آمریکا روی بنیاد تتر نظارت جدی بکنند، ممکن است اتفاقات خطرناکی رخ دهد. ما راهکار جایگزین آن را داریم، اما متاسفانه به سختی اتفاق می‌افتد.»

link

مطالب مرتبط

رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

آموزش و آگاهی در آکادمی نوبیتکس

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه شده، اما ورود به این بازارها برای افراد تازه‌کار، چالش‌برانگیز و پیچیده است و
رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال منجر به توجه بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به این حوزه…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

پرداخت خلافی به بلوبانک اضافه شد

بلو از قابلیت تازه‌ای در اپلیکیشن خود رونمایی کرده است. این قابلیت جدید به نام «خدمات خودرو»، با هدف بهبود تجربه کاربران در مدیریت و پیشگیری از خطرات مرتبط با
بلو از قابلیت تازه‌ای در اپلیکیشن خود رونمایی کرده است. این قابلیت جدید به نام «خدمات…
خبرهارمزارزها و فین‌تک

آغاز خرید با تلفن‌همراه و بدون کارت در ۶ بانک

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با دستگاه پوز و بدون نیاز به کارت بانکی را میسر می‌کند، توسط ۶ بانک میسر شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی پروژه‌ی «کهربا» که امکان خرید با گوشی بدون تماس با…
رمزارزها و فین‌تکنوبیتکس

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان
دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم