مهم‌ترین اتفاق‌های اکوسیستم استارتاپی ایران در سال ۱۴۰۲

در این مطلب خلاصه‌ای از مهم‌ترین اتفاق‌ها و آنچه در سال ۱۴۰۲ در اکوسیستم استارتاپی ایران رخ داد، به تفکیک هر ماه توسط استارتاپ۳۶۰ گردآوری شده است.

فروردین:

– دیجی‌پی گزارش سالانه ۱۴۰۱ خود را منتشر کرد. براساس این گزارش دیجی‌پی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون اعتبار خرد به کاربران اعطا کرده که جمع مبلغ آن ۲/۲ هزار میلیارد تومان بوده است. براساس این گزارش، محبوب‌ترین کالای خرید اقساطی دیجی‌پی در سال گذشته گوشی آیفون ۱۳ بوده است.

– عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد «پی‌پاد» شانزدهم فروردین ماه در بورس تهران انجام شد.

– گروه مخابراتی «اتصالات» امارات ۴۰۰ میلیون دلار در سوپراپلیکیشن «کریم» سرمایه‌گذاری کرد.

اردیبهشت:

– ساترا تصمیم به راه‌اندازی «رصتا» (مجمع رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر ایران) گرفت و باعث نگرانی فعالان عرصه نمایش خانگی شد.

– پس از چند ماه تاخیر بالاخره چهار پیام‌رسان ایتا، بله، گپ و آی‌گپ به هم متصل شدند.

– دیجی‌پی و گروه مالی فارابی طی یک همکاری مشترک از محصول «مدیریت ثروت» به‌منظور فعالیت در بازار سرمایه رونمایی کردند.

– «جوانه» بازوی سرمایه‌گذاری هلدینگ هزاردستان تقریبا به کار خود پایان داد و تیم آن به شرکت دیوار منتقل شد.

– دیجی‌نکست و هلثیو در استارتاپ سلامت «ایواسا» سرمایه‌گذاری کردند. استارتاپ ایواسا پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش تصویر است.

دیجی‌کالا برای نهمین سال همزمان با سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه آنلاین کتاب خود را برگزار کرد و بیش از صد هزار کتاب در آن ارایه شد.

– مدیرعامل شرکت بورس تهران از ورود یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصاد دیجیتال کشور به بورس تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

– جاباما اعلام کرد علیرغم کاهش ۳۰ درصدی تقاضا برای رزرو انواع اقامتگاه در تمام شهرهای ایران در نوروز ۱۴۰۲، این پلتفرم در همین زمان شاهد رشد بوده است.

– علی فیاض‌بخش، مدیرعامل شرکت سرآوا اعلام کرد: «در برنامه‌ریزی ای که کرده‌ایم امیدوارم که امسال تا میانه سال بعد، دو سه تا از مهم‌ترین شرکت‌های [زیرمجموعه سرآوا] را عرضه اولیه داشته باشیم و سپس در گام بعدی خود سرآوا.»

– سرویس «تپسی پک» که جدیدترین کسب‌وکار تپسی در حوزه ارسال مرسوله است، آغاز به کار کرد.

خرداد:

– علی‌بابا از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. لوگوی تازه علی‌بابا، یک نشانه ایستا نیست و طیف وسیعی از طرح‌هاست که بسته به موقعیت‌ها و مخاطبان تغییر می‌کند.

– جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس ضمن انتقاد از فیلترینگ فعلی اینترنت، گردش مالی فیلترینگ را ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

اپلیکیشن دیوار از شب سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه به دلیل تحریم‌ها از گوگل پلی حذف شد.

کارنامه گزارش سالانه ۱۴۰۱ خود را منتشر کرد. براساس این گزارش شاخص قیمت خودرو در انتهای سال نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ رقم ۸۳ درصد رشد داشته است.

پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو اعلام کرد از ۶۳۰ هزار فروشگاه ایرانی که برآورد می‌شد در اینستاگرام وجود داشته باشند، حالا این تعداد پس از فیلترینگ شهریور ۱۴۰۱، به ۳۳۰ هزار فروشگاه رسیده است.

–  تیم مدیریتی اسنپ اکسپرس و اسنپ مارکت با هم ادغام شدند و ادامه‌ فعالیت این دو شرکت در هلدینگ سوپرمارکتی آنلاین اسنپ به نام «اسنپ گروسری» ادامه پیدا کرد.

کامیار ایرانی، طی مراسمی به عنوان مدیرعامل جدید فلایتیو معرفی شد. فلایتیو در این مراسم اعلام کرد به زودی طی همکاری با استارتاپ «هومسا» وارد بازار اجاره آنلاین اقامتگاه خواهد شد.

گروه فیروزه ۱۵ میلیارد تومان در استارتاپ «سازیتو» سرمایه‌گذاری کرد. سازیتو «فروشگاه ساز» آنلاین است.

تیر:

مدیرعامل حرکت اول اعلام کرد مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۱۴۰۲ در نظر داریم.

انجمن تجارت الکترونیک تهران در نامه‌ای سرگشاده به رییس‌جمهور، درباره اختلالات و کندی اینترنت در کشور گفت و اعلام کرد که به زودی گزارشی از وضعیت اینترنت در ایران منتشر خواهد کرد.

در این ماه خبر رسید حرکت اول با پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان، ۳۴ درصد سهام فلای تودی را پیشتر خریداری کرده است.

هیات مدیره جدید سرآوا «فرزین فردیس» را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کرد.

مجمع عمومی تپسی برگزار شد و این شرکت به پیشنهاد هیات مدیره تنها ۱۰ درصد سود سالانه خود را میان سهامداران تقسیم کرد.

هم‌بنیانگذار «زی‌رو» از سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت، روی این استارتاپ دوچرخه برقی اشتراکی خبر داد.

دیجی‌کالا برای چهارمین سال متوالی گزارش سالانه از کسب‌وکار خود را منتشر کرد. براساس این گزارش دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۱، ۵/۴۱ میلیون بازدیدکننده یکتای ماهانه داشته، روزانه ۵/۳ میلیون جست‌وجوی یکتا در آن انجام شده است و ۷/۹ میلیون تنوع کالایی در دیجی‌کالا وجود دارد.

– بازار گزارش سال ۱۴۰۱ خود را منتشر کرد. براساس این گزارش، کاربران بازار در سال ۱۴۰۱، ۸/۱ میلیارد برنامه و بازی نصب کرده‌اند و ۶۳۰ میلیون بار به‌روزرسانی انجام داده‌اند.

– فرشاد خون‌جوش، رییس هیات مدیره شرکت «ابردراک» در مراسم ری‌برندینگ این شرکت خدمات ابری، از رشد ۱۶۰۰ درصدی درآمد و افزایش ۱۰۰ درصدی پهنای باند ابردراک خبر داد.

– انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور در خصوص وضع اینترنت کشور، گزارش کاملی از وضعیت اینترنت در ایران را منتشر کرد. در این گزارش آمده است: «کیفیت اینترنت در ایران در وضعیت بحرانی قرار دارد.»

– استارتاپ مارتی (Marti) که خدمات حمل‌و‌نقل در ترکیه ارایه می‌دهد وارد بازار بورس نیویورک شد. مارتی در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و اولین استارتاپ ترکیه‌ای است که به‌صورت انحصاری در بازار بورس نیویورک فهرست می‌شود.

مرداد:

– ساختمان اداری دیجی‌کالا به‌طور موقت توسط اماکن فراجا به خاطر مساله حجاب پلمب شد.

وزیر ارتباطات گزارش انجمن تجارت الکترونیک در مورد کیفیت پایین اینترنت در ایران را بی انصافی خواند.

دیجی‌کالا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دو دفتر اصلی آن رفع پلمب شده‌اند.

پس از انتشار تصویر بدون حجاب برخی از کارکنان پلتفرم فروش کتاب «طاقچه»، وزارت ارشاد اعلام کرد این شرکت اجازه فعالیت ندارد و کمی بعد سرویس طاقچه از دسترس خارج شد.

– فعالیت شرکت «ازکی» به‌دلیل مساله حجاب توسط بیمه مرکزی تا اطلاع ثانوی تعلیق شد و کمی بعد مجوز فعالیت ازکی رفع تعلیق شد و صدور بیمه‌نامه توسط آن از سر گرفته شد.

اسنپ با انتشار گزارش عملکرد ۱۴۰۱ خود اعلام کرد که تعداد کاربران آن تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۶۲ میلیون نفر رسیده است و سرویس اسنپ خودرو در سال گذشته بیش از ۱ میلیارد سفر داشته است.

– در این ماه خبر رسید نخستین دوچرخه‌های برقی اشتراکی شرکت «زیرو» طی دو تا سه ماه آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

– مرکز نوآوری و شتاب‌دهی «دنیای‌اقتصاد» با هدف ترویج گفتمان صنعت مشاوره و تحقیقات بازار، در پلتفرم «سوبازار» سرمایه‌گذاری کرد.

– رامین ربیعی، مدیرعامل گروه فیروزه اعلام کرد: «از تعداد ۲۰ سرمایه‌گذاری جسورانه‌ای که انجام داده‌ایم، ۱۷ – ۱۸ تای آنها سرمایه‌گذاری موفق هستند، همچون پونیشا و شیپور.»

– مدیر توسعه کسب‌وکار مایکت بازداشت شد. کانال «صابرین نیوز» با انتشار ویدیویی صحنه‌هایی از بازداشت او را نمایش داد.

– لیان کپیتال اعلام کرد ۴۵ میلیارد تومان در استارتاپ «دکترساینا» سرمایه‌گذاری کرده است. دکترساینا استارتاپ مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی است.

– گزارش «چشم‌انداز اقتصاد دیجیتال ایران»، ارزش اکوسیستم استارتاپی ایران را بین ۲/۱ تا ۶/۱ میلیارد دلار تخمین زد.

– حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان در یادداشتی عنوان کرد برخی از پلتفرم‌های استارتاپی کشور به یک “دولت موازی” تبدیل شده‌اند که قوانین جاری کشور را زیر پا می‌گذارند و از خود هیچ سرمایه‌ای به میدان نیاورده‌اند. او خواهان سلب صلاحیت و مصادره مالکیت و مدیریت پلتفرم‌های خدمات آنلاین از سوی نظام و دادن مدیریت آنها به نیروهای متعهد و پا به رکاب شد.

– شرکت تپسی اعلام کرد «سرویس مدرسه» را برای رفت و آمد دانش‌آموزان به مدارس راه‌اندازی کرده و برای سال جاری تحصیلی در شهر تهران در دسترس است.

– غلامرضا نوری‌ قزلجه، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت اعلام کرد که “طرح صیانت” در شورای عالی فضای مجازی به اجرا درآمده است.

– دیوار اعلام کرد با استفاده از امکان جدید «بانک رزومه» که به تازگی به این پلتفرم اضافه شده، کارفرماها به رزومه هزاران کارجو دسترسی پیدا می‌کنند

– «نوبی‌دکس»، صرافی غیرمتمرکز ایرانی و «لاکت ولت»، کیف پول رمزارز غیر امانی، به عنوان دو محصول جدید صرافی رمزارز نوبیتکس رونمایی شدند.

– شرکت خدمات ابری «ابردراک» اعلام کرد بازار ابری در ایران ظرفیتی ۸۳ همتی دارد.

شهریور:

– وزارت صمت در نامه‌ای به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی خواستار تعلیق فعالیت و نماد پلتفرم‌های دیوار و شیپور شد.

– گزارش سال ۱۴۰۱ یکتانت منتشر شد. این گزارش می‌گوید ۸۰ درصد مردم در گروه‌های سنی و تحصیلی مختلف برای ورود به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از VPN استفاده می‌کنند.

– میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی، دسترسی غیرمجاز به بخشی از اطلاعات این شرکت را تایید کرد. پیشتر یک کانال‌ تلگرامی اعلام کرد که اطلاعات بیش از ۲۷ میلیون مسافر تپسی را هک کرده است.

– هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه جدید «ضوابط اختصاصی پذیرش سهام شرکت‌های دانش‌بنیان» را تصویب کرد.

– مجمع عمومی انجمن وی‌سی ایران برگزار شد و طی آن اعضای دور ششم هیات مدیره انجمن برگزیده شدند.

– سید حیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو گفت فروش دارو در پلتفرم‌های اینترنتی ممنوع شد.

– اتحادیه اروپا در دور جدید تحریم‌ها، شورای عالی فضای مجازی را تحریم کرد. بریتانیا نیز شرکت ابرآروان را در لیست تحریم قرار داد.

مهر:

– شورای رقابت، سازمان منطقه آزاد کیش را به ایجاد انحصار به نفع اسنپ محکوم کرد و دستور بر توقف رویه مذکور و انعقاد قرارداد حمل‌ونقل مسافر در جزیره کیش با سایر شرکت‌های متقاضی را صادر کرد.

– «طاقچه» اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱ توانسته سرانه مطالعه کشور را ۹ دقیقه افزایش دهد.

– گروه علی‌بابا اعلام کرد ۲ میلیارد دلار در پلتفرم تجارت الکترونیک ترکیه یعنی «ترندیول» سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

– مجید عشقی، رییس سازمان بورس ‌اعلام کرد: اصلاح دستورالعمل پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس انجام شده و به منظور نظرخواهی از فعالان بازار سرمایه روی سایت سازمان بورس قرار گرفته است.

– حرکت اول اعلام کرد که پورتفوی آن در ۵ سال گذشته، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان فروش ناخالص داشته است.

– در این ماه خبر رسید شرکت صنعتی آما قصد دارد تا ملک ۱۸ هزار متر مربعی خود را که “کارخانه نوآوری آزادی” در آن واقع شده است؛ از طریق مزایده عمومی بفروشد.

– گروه مالی فیروزه خبر داد به‌منظور ایجاد یک سوپرمارکت مالی، در پلتفرم تامین‌ مالی جمعی «دونگی» با در اختیار گرفتن سهام کنترلی، سرمایه‌گذاری کرده است.

– طرح شکل‌گیری «اتحادیه همکاری‌های دیجیتال خاورمیانه» از سوی فعالان بخش خصوصی کشور و با تلاش اتاق بازرگانی تهران مطرح شد.

آبان:

– شرکت هم‌آوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت آما، مالک ملک «کارخانه نوآوری آزادی» فرجه‌ای سی روزه برای تخلیه این مرکز را به مستاجران آن داده است و کارخانه باید در تاریخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ به صورت کامل تخلیه گردد.

– هلدینگ سرمایه‌گذاری مکس از تاسیس شرکت «مکس امید» با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد. مکس امید به مدیرعاملی احمدرضا نخجوانی با رویکرد سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity) فعالیت خواهد کرد.

– دیجی‌کالا اعلام کرد مسعود طباطبایی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شده است.

– در این ماه خبر رسید گروه گلرنگ قصد دارد با برند افود (oFood) وارد بازار سفارش آنلاین غذا شود.

– روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی اعلام کرد آمار مجموعه‌ها، افراد و شرکت‌های مهاجرت کننده در حال حاضر اصلا خطرناک نیست.

– شرکت سرآوا اعلام کرد که پس از شش سال از ساختار سهامداری شرکت الوپیک خارج شده و سهام خود را به گروه صنعتی گلرنگ فروخته است و اکنون گلرنگ مالک ۱۰۰ درصد سهام الوپیک است.

– دیوار اعلام کرد با وجود ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی، تلویزیون‌های دست‌دوم کره‌ای همچنان در بورس خریدوفروش کالا در این پلتفرم‌اند.

– تپسی از سهام‌دار شدن بیش از ۳ هزار سفیر خود خبر داد.

– امین سلامی پرگو، مدیرعامل «افود» اعلام کرد که اندازه بازار سفارش غذا در ایران، ۵/۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

– مینا مهرنوش، سرپرست اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی خبر داد که انتخابات این اتحادیه تا پیش از دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

آذر:

– دیجی‌کالا اعلام کرد داده‌های سه روز ابتدایی کمپین بلک‌فرایدی آن نشان می‌دهد که مشتریان بیش از هر چیز به‌دنبال «گوشی»، «ساعت هوشمند» و «ایرپاد» بوده‌اند.

– وزیر ارتباطات اعلام کرد برای فعالیت پلتفرم‌های ایرانی در عراق تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند.

– شورای رقابت ایجاد انحصار اسنپ در بازار تاکسی‌های اینترنتی جزیره کیش را رد کرد. پیشتر شورای رقابت سازمان منطقه آزاد کیش را به ایجاد انحصار به نفع اسنپ محکوم کرده بود.

– سایت مشرق اعلام کرد مدیرعامل پیام‌رسان سروش به اتهام فراهم کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی و پس از عدم ‌توجه به تذکرات و مکاتبات نهادهای نظارتی و قضایی، بازداشت شد.

– سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد دو پلتفرم عمده توزیع دارو مورد تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند. اتهام آنها حمل، فروش و نگهداری داروهای قاچاق عنوان شد.

– دیجی‌کالا به صورت آزمایشی خریدو‌فروش گوشی‌های دست دوم را آغاز کرد.

– دیجی‌اکسپرس اعلام کرد توانسته با ارسال ۱۳۰ هزار بسته در یک روز و نرخ ارسال به موقع بیش از ۹۰ درصدی، رکورد ارسال محموله را در کشور بشکند.

– بابک سهرابی، مدیرعامل جاجیگا با انتشار آماری حجم کل بازار اقامتگاه در ایران را ۱۹ هزار میلیارد تومان تخمین زد و سهم پلتفرم‌های آنلاین از این بازار را ۴/۳ همت (۱۸ درصد) اعلام کرد.

دی:

– دولت، مجلس و شورای شهر به این جمع‌بندی رسیده‌اند که شهرداری باید برای تاکسی‌های اینترنتی تعرفه‌گذاری کند.

– هم‌آوا خبر داد در استارتاپ «ویپان» سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت ویپان ارایه‌ دهنده خدمات آنلاین الکترونیکی به صورت تخصصی است.

– «کیسون» بدون ذکر میزان سهام منتقل شده، اعلام کرد که مبلغ ۷۲ میلیارد تومان در هلدینگ ساناگستر سبز (مالک آچاره) سرمایه‌گذاری کرده است.

– شرکت یکتانت از CVC خود به نام «یکتاونچرز» رونمایی کرد. یکتاونچرز قرار است روی تیم‌ها و استارتاپ‌های توسعه ‌یافته به منظور رشد و در جهت تکمیل زنجیره ارزش یکتانت در زمینه تبلیغات، رسانه و تولید محتوا سرمایه‌گذاری کند.

– سرویس پایش شبکه‌های اجتماعی «زلکا» اعلام کرد که تعداد فروشگاه‌های ایرانی در اینستاگرام، یک چهارم کل فروشگاه‌های اینستاگرامی فعال در کشورهای اتحادیه‌ اروپا است.

– مینا مهرنوش، رییس اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در حالی که قرار بود انتخابات اتحادیه تا دی ماه برگزار شود، از سمت خود استعفا کرد.

– یک گروه هکری اعلام کرد که اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر اسنپ‌فود را هک کرده است. اسنپ‌فود با انتشار بیانیه‌ای این هک را تایید کرد و مسوولیت آن را پذیرفت.

– دیجی‌کالا اعلام کرد سرویس لایوکامرس خود را با عنوان «ببین و بخر!» به کمک تیم «مگنت» راه‌اندازی کرده است.

– استارتاپ حوزه فین‌تک «باهمتا» اعلام کرد از ۳۰ دی ماه، تمام فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد.

– سازمان بورس ایران، بازار نوآفرین را در فرابورس ایجاد کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند در آن عرضه شوند.

– بانک مرکزی لندتک‌ها را از دریافت کارمزد از مشتری منع کرد و براساس ضوابط جدید تنها بانک‌ها می‌توانند از مشتری کارمزد دریافت کنند.

– حرکت اول اعلام کرد پس از ۳ سال از ساختار سهامداری استارتاپ اجاره اقامتگاه «جاجیگا» خارج شده است و ۲۰ درصد سهام خود را به بنیانگذاران واگذار کرده است.

– انجمن تجارت الکترونیک تهران پس از شش ماه، دومین گزارش کیفیت اینترنت ایران را منتشر کرد.

– فیدیبو اعلام کرد سرویس جدید آن به نام «راوی» امکان شنیدن برخی کتاب‌های صوتی این پلتفرم را برای کاربران فراهم کرده است.

– علی‌بابا اعلام کرد با هدف تعمیم تجربه شایسته سفر و پس از رونمایی از سرویس فروش تلفنی، دومین شعبه حضوری خود را در خیابان دادمان شهرک غرب تهران افتتاح کرده است.

بهمن:

– تیم لطیف، مدیرعامل هلدینگ مکس بیان کرد در ایران حداقل ۳ یونیکورن پنهان وجود دارد و هلدینگ هزاردستان و شرکت اسنپ یونیکورن هستند.

– الوپیک اعلام کرد برای نخستین شهر پس از پایتخت وارد شیراز شده است.

– شرکت تپسی اعلام کرد ۷۰ درصد سهام آن به ارزش ۲۱۰۰ میلیارد تومان (معادل ۳۸ میلیون دلار) به گروه صنعتی گلرنگ واگذار شد.

– بانی‌مد که تاکنون به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی در حوزه پوشاک فعالیت می‌کرد، در اقدامی جدید وارد حوزه فروش کالای دیجیتال شد.

– پلتفرم سفارش غذای «افود» که گلرنگ سرمایه‌گذار آن است، به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را در مشهد آغاز کرد.

– محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق بارز اضافه دریافت و گران‌فروشی است.

– دادستانی تهران علیه دیجی‌کالا به دلیل «توهین به مقدسات» اعلام جرم کرد. شنبه صبح تصاویری از شعارنویسی روی ساختمان مرکزی دیجی‌کالا منتشر شد.

– علی‌بابا اعلام کرد که توانسته در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ با ثبت رکورد ۲ سفارش در ثانیه، آمار سابق فروش خود را که ۳/۱ سفارش در هر ثانیه بوده است، جابه‌جا کند.

– نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «واکاوی سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوپدید» با موضوع مروری بر اقتصاد دیجیتال دبی در صندوق توسعه ملی برگزار شد.

– دیوار اعلام کرد به تازگی متوجه یک باگ در سیستم آگهی‌های خود در پنل مربوط به کسب‌وکار‌ها شده که طی سه سال مبلغی در حدود ۱.۶ میلیارد تومان به کاربران خسارت وارد کرده است. دیوار اعلام کرد مبلغ ۵ میلیارد تومان با قیمت روز به کاربران خسارت‌دیده پرداخت می‌کند.

اسفند:

– هم‌آوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قرارداد اجاره «کارخانه نوآوری آزادی» تمدید شده است.

– نوبیتکس اعلام کرد تعداد کاربران آن از مرز ۶ میلیون نفر عبور کرده است.

– علیرضا قنادان به‌عنوان مدیرعامل جدید «لندو» منصوب و جایگزین امیر حق‌رنجبر شد.

– وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو را ملزم به ایجاد سامانه‌ای برای توزیع دارو کرد.

– شرکت سرآوا اعلام کرد از ساختار سهامداری «نوار» خارج شد و سهام خود را به بنیانگذاران آن واگذار کرد.

– اسنپ و تپسی در پی تهدید تعزیرات گزینه «عجله دارم» را حذف کردند و اعلام کردند برای بازگشت آن تلاش‌شان را می‌کنند.

– میلاد منشی‌پور به دلیل تفاوت دیدگاه با سهامدار جدید تپسی یعنی گروه گلرنگ، از مدیرعاملی تپسی کناره‌گیری کرد و عضو هیات مدیره شرکت باقی ماند. مصطفی سید حسینی، نماینده شرکت گروه نوآوران تجارت الکترونیک هستی، مدیرعامل جدید و عضو هیات مدیره تپسی شد.

– یکتانت اعلام کرد از طریق یکتاونچرز، بازوی سرمایه‌گذاری خود در استارتاپ حوزه CRM «آسانیتو» سرمایه‌گذاری کرده است.

– دادستانی با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل ۲۰ شرکت هواپیمایی کشور، فروش بلیت هواپیما توسط ۱۳ پلتفرم را ممنوع اعلام کرد. کمی پس از انتشار این نامه، سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد پس از توافق صورت‌ گرفته با دادستانی، حکم مذکور تا پایان روز ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ به حالت تعلیق در می‌آید.

link

مطالب مرتبط

خبرها

مرکز نوآوری پلنت گزارش عملکرد خود را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد

شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری آزادی راه‌اندازی شد. پلنت به عنوان مرکز نوآوری در صنعت بیمه نقش نقطه اتصال
شبکه نوآفرینی سرآمد با نام تجاری پلنت، در خرداد ماه ۱۳۹۸ با استقرار در کارخانه نوآوری…
دیوار

دیوار و شیپور باز هم تهدید شدند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند و در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد. به
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری…
داتینرمزارزها و فین‌تک

در راستای توانمندسازی مالی صورت گرفت: ارائه طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد» بدون کارمزد

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت. ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه
سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.…
تپسی

گزینه «عجله ندارم» هم از تپسی حذف شد

تپسی اعلام کرد گزینه «عجله ندارم» به ‌دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از این تاکسی اینترنتی حذف شده است. پس از فشار سازمان تعزیرات حکومتی به اسنپ و تپسی در بهمن ماه
تپسی اعلام کرد گزینه «عجله ندارم» به ‌دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از این تاکسی…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم