مسابقهی ابربازی که برای تولید محصولات حوزهی ابری است، با توجه به وضعیت کنونی، بهجای برگزاری حضوری، بهشکل آنلاین برگزار خواهد شد. دریافت جوایز نقدی و سرمایهگذاری روی تیمهای برگزیده، حمایتهای مالی و عرضهی محصول به بازار از نتایج این مسابقه خواهد بود.
یزدان یزدیزاده؛ معمار اکوسیستم ابری آروان، دربارهی این مسابقه میگوید: «ابربازی رویدادی مسابقهمحور با هدف تولید و توسعهی محصولات ابری است که در آن با تشکیل تیمهای کاری از بین داوطلبان برگزیده، با کمک دورههای آموزشی و راهنمایی مشاوران اکوسیستم فناوری کشور، قرار است براساس MVP خواسته شده و با در اختیار داشتن زیرساخت ابر آروان، همچنین بهرهمندی از تسهیلات فنی شرکای اجرایی مسابقه، محصولات متنوع ابری تولید شوند. این محصولات بیشتر بهشکل SaaS و BPaaS خواهند بود.»
شرکتکنندگان در مسابقهی ابربازی متخصصان حوزههای برنامهنویسی، مارکتنیگ، طراحی و توسعهی کسبوکار هستند.
به گفتهی معمار اکوسیستم ابری آروان روند برگزاری این مسابقهی آنلاین به قرار زیر است:
- ارزیابی ثبت نامکنندگان با شرکت در چالش آنلاین؛ متخصصان کسبوکاری در تاریخ ۱۹ اردیبهشت و متخصصان فنی، در تاریخ ۲۶ اردیبهشت در قالب یک چالش آنلاین ارزیابی خواهند شد.
- تیمسازی و انتخاب ایده؛ با توجه به نتیجهی چالش، متخصصان برگزیده از تاریخ ۶ تا ۱۳ خرداد وارد پلتفرم آنلاین تیمسازی خواهند شد و با انتخاب ایدهی مورد علاقهشان اعضای تیمشان را انتخاب خواهند کرد.
- تولید MVP؛ تیمهای تشکیل شده، بهمدت سه ماه از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۲۰ شهریور فرصت دارند با در اختیار داشتن منابع زیرساختی از ابر آروان و پادیوم، در کنار آموزشها و راهنمایی مشاوران، روی ایدهی مورد نظرشان کار کنند. در پایان این بخش، خروجی ایدهی هر تیم، با توجه به ویژگیهای MVP هر محصول ارایه خواهد شد.
- ارزیابی پروژهها؛ از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ شهریور، تیم داوری، تمامی پروژهها را مطابق شاخصهای استاندارد و از پیش تعریفشده، بررسی خواهند کرد.
- اعلام نتایج و اهدای جوایز؛ جوایز این مسابقه در تاریخ ۳ مهر اهدا خواهد شد. سه تیم برتر این مسابقه در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان جایزهی نقدی و ۱۰ تیم برتر، از حمایتهای مالی حامیان رویداد برخوردار میشوند.
یزدیزاده به ابعاد و پیچیدگی برگزاری چنین مسابقهای و اهمیت خروجی این مسابقه به تولید محصولات ابری کاربردی که جای آنها در بازار ایران خالی است، اشاره کرد و از حامیان اجرایی این مسابقه نام برد: «مجموعهی شناسا در نقش شتابدهنده و سرمایهگذار روی تیمهای منتخب حضور دارد، تیمهای رهنما کالج، کویرا و تسکولو همراهان اجرایی ما در برگزاری این رویداد خواهند بود. همچنین بانک پاسارگاد، فناپ و دانشگاه خاتم حامی مالی این مسابقه هستند.»
براساس اطلاعات ثبت نامی این رویداد، تاکنون بیش از هزار و پاتصد داوطلب برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کردهاند.